Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 19 Aug 2019, 20:39

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 13 Sep 2011, 20:00 
Site Admin

http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/paus-moet-ook-worden-vervolgd-voor-misbruik

Kan daar zo triest van worden.
Moet je nu werkelijk mensen aanklagen die niets met het misbruik te maken hebben? Alleen oimdat ze een functie hebben overgenomen?
Ik vraag me af waar het heen gaat allemaal.....

En ja ik weet hoe er gedacht wordt maar dit gaat erg in tegen mijn normen en waarden.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 13 Sep 2011, 20:03 

Tja, het gaat wel om verantwoordelijkheden.

En een hoge positie geeft voordelen, maar uiteraard ook nadelen.

En dit is er 1 van.

Maar hij zal nooit veroordeeld worden, maak je geen zorgen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 13 Sep 2011, 20:18 

Al zou deze Paus kleine kinderen neuken dan word hij nog niet veroordeeld.

De kopstukken van de katholieke kerk hebben ook een vinger in de pap bij de NWO.
Dus brengt allen deze perverts ten val, rook ze uit hun holen en hak ze in de pan.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 13 Sep 2011, 23:39 
Site Admin

@John, vind dat persoonlijk (dus ik spreek echt voor mezelf en niet als moderator) erg kort door de bocht.
Waarom moeten mensen die zich niet hebben schuldig gemaakt aan iets de dader zijn?
De schuldigen leven in sommige gevallen al niet eens meer.

Is hetzelfde als tegen mijn werkgever zeggen dat hun schuldig zijn vanwege de wangedragingen van mijn ouders. Dat klopt toch niet? Dat is iemand op laten draaien voor het gedrag van een ander.
Mijn kind geeft jouw kind een blauw oog en het kind 4 straten verder op krijgt de schuld. enzv enzv

Ik ben het er niet mee eens.

En @ Sytze
Ja ik begrijp dit systeem wel maar toch klopt het niet. Waarom moet iemand geboren in 1999 excuus aanbieden voor wat voorouders in 1943 hebben gedaan? Is ook zoiets.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 Sep 2011, 06:14 

@Sophie, volgens mij ga jij toch wel erg op in de eerbiediging van dat gezag uit Rome.
Gaat het niet te ver om bij het lezen van deze aantijgingen:
Quote:
Er zou decennialang sprake zijn geweest van systematische en wereldwijde praktijk van verkrachtingen en andere seksuele misdrijven begaan door kerkelijke dienaren, zo valt er in het klachtschrift – inclusief 20.000 pagina’s tellend dossier – te lezen.

De paus en de kardinalen maakten het misbruik mogelijk door een oogje dicht te knijpen en geen maatregelen te nemen, aldus de aanklacht. Dit meldt het NRC Handelsblad vandaag op haar site.

Volgens de regels van het Internationale Strafhof kunnen verkrachting, aanranding en marteling misdaden tegen de menselijkheid zijn indien ze deel uitmaken van “een wijdverbreid of stelselmatig patroon”. Deze misdaden kunnen, volgens een VN-verdrag, niet verjaren. Bron: diverse media

maar even te stellen dat je die individuele daders maar moet aanpakken en je ogen sluiten voor dat stelselmatige karakter van die mistoestanden.
Die twintigduizend pagina's zullen vast ook het immense leed bevatten van vele slachtoffers. Slachtoffes van individuele daders. Maar door ze samen te voegen tot een geheel onstaat er een aanklacht die er niet om liegt. Moeten de mensen die die verantwoording dragen die verantwoording dan maar ontlopen. Misschien is elke individuele dader diep in zichzelf nog altijd een mens.
Maar welk menselijk gezicht toont ons dat systeem.
Als je goed kijkt zijn het twee gezichten, dat van seksuele onderdrukking middels vele taboes en dat van seksuele uitbuiting door mensen die zich aan die eigen gepredikte taboes niet willen of kunnen houden.
Juist dat predikken van die kuisheid, een wereld onderdompelen in een gevoel van schaamte voor de eigen lust, en dan de verantwoording niet nemen voor die mistoestanden, dat maakt dit hele zaakje zo walgelijk. Een priester, die in zo'n jongens internaat met zijn handen onder die dekens zat, is die niet veel walgelijker dan iemand die kinderen vrijheid leert, met ze op een naaktstrand vertoeft en een keer een zoen op een verboden plekkie geeft. Want wie van die twee schend nou eigenlijk het vertrouwen van dat kind? Wie van hen ondermijnt de eigen regels naar een kind dat in het ene geval vrijwillig en in het andere geval verplicht aan het toezicht van die persoon was onderworpen/toevertrouwd?
Als het jouw waarheid is om onder dergelijke omstandigheden voorbij te willen kijken aan de gegevens van dit geheel, de verantwoording slechts bij de individuele daders willen leggen en dat gezag in Rome maar te ontzien omdat het toch eigenlijk zo'n lieve mensen zijn,...
dan moet je Jean met zijn dubbele verhalen over een God die niet kan bestaan eens de les lezen.
Dan moet je ons vertellen dat jouw god wel bestaat en dat je hem zelfs kunt vinden.
Hij woont in Rome, ga eens op bezoek en knal hem vijf vingers door zijn waffel, gewoon zomaar, namens de slachtoffers.

ImageClick

Edit by Jean: Links aangepast.
Muziek opent nu als mensen op het plaatje klikken
en wel in een apart venster.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 Sep 2011, 09:15 
Site Admin

Mijn god woont niet in Rome, mijn god woont in mij, ik heb geen kerk of geloofsgemeenschap daarvoor nodig. Daarom kan Draggie bijvoorbeeld hier zo leuk binnen denderen.

Maar welke paus kneep een oogje dicht? Was dat de huidige paus Benedictus of was dat paus Johannus Paulus of was het Paus Adrianus VI. Kijk daar gaan we, je kan een persoon niet de schuld van een misstap van een ander in de schoenen schuiven. daarbij... een geloof naleven is niet erg, als je dat wilt accepteer je namelijk alles wat er bij dat geloof hoort en komt. Elk instituut heeft zijn eigen leefregels.
Als je je daar niet in kan vinden zoek je een ander geloofgemeenschap of manier van geloven. Als jouw kerk dus zegt geen sex voor het huwelijk dan hou je je daar aan en zo niet dan kun je je dus afvragen of die kerk wel bij jou past. Keuzes Armand daar gaat het om.

Ik zeg niets maar dan ook helemaal niets over het leed van al die mensen die helaas slachtoffer werden van mensen die zich niet konden verenigen met de leefregels van een instituut want die vlak ik totaal niet uit.
Ik zeg iets over het doorschuiven van schuld. Dat hoort in mijn ogen totaal niet. Sytze is ook niet schuldig aan wat mij is overkomen ondanks dat hij een wereld nastreef waarin ook kinderen van seks mogen genieten, ZONDER daar schade bij op te lopen terwijl er helaas ook een grote groep is die WEL schade oplopen door o.a. sex met volwassenen.
Degene die dus de misstappen begaan behoren gestraft en er zullen hoog geplaatste priesters zijn (geweest) die inderdaad een oog hebben dicht geknepen, die het inderdaad in de doofpot hebben gestopt. Die zijn medeplichtig. Maar dat is niet de hele kerk en dat is ook niet elke paus. En als die medeplichtigen niet meer leven dan kun je dat ook niet verhalen op een andere partij. Het is geen doorgeef wedstrijd tenslotte.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 Sep 2011, 09:34 

Sophie, je schrijft:

Quote:
Sytze is niet schuldig aan wat mij is overkomen ondanks dat hij wel datgene nastreeft wat mij de schade heeft gegeven.

Ik streef niet na wat jou die schade heeft gegeven... hoe durf je!

Ik streef een wereld na waarin ook kinderen van seks mogen genieten, ZONDER daar schade bij op te lopen!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 Sep 2011, 10:02 
Site Admin

@Sytze

excuus voor de verkeerd geplaatste woorden ik zal het beter proberen uit te leggen en mijn schrijven aanpassen.
Aangepast.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 Sep 2011, 10:12 

Sophie

Dank!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC