Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 17 Nov 2018, 04:25

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
Unread postPosted: 20 May 2012, 19:20 

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar vertrouw er maar op dat dit niet zal gebeuren. Het is goed dat de wetenschap vooruitgang boekt dat wil niet zeggen dat men het gaat toepassen in de praktijk maar bespreekbaar is alles toch?
Als je mijn post van 15.12 leest zijn er genoeg mensen die daar heel nuchter over denken en ook goed formuleren waarom men het niet mag en kan gebruiken.
Maar je zorg snap ik en is heel reëel ! Gelukkig zijn er in de wereld bijna alle dictators uitgeroeid en vertrouw ik erop dat er ook nooit meer een de kans krijgt te heersen of dit soort zaken op de mens toe te passen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 22:57 
Site Admin

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo net nog niet weet met of het niet gaat gebeuren... als je nu al bedenkt dat mensen hun kindje kunnen laten arboteren als er een afwijking zoals open ruggetje bijvoorbeeld wordt gevonden. Of wat te denken van de nekplooi meting? Dat is niet altijd zuiver en als je dan meteen al kiest voor arbortus ipv te wachten op de vruchtwater ounctie? Of al de meisjes die weg worden gehaald omdat ze meisje zijn en ouders liever een jongetje willen?
Of wat te denken van IFV op 50-60 jarige leeftijd?
pff nee ik weet het allemaal niet. de mens wordt te afhankelijk en te prestatie gericht.....

Mijn vraag al die tijd is nog steeds... wat als jouw kindje iets zou hebben zoals pedofilie zou je dan een oplossing willen voor je kindje of zou je je kindje meteen wegmaken zonder het een kans te geven?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 22 May 2012, 06:13 

Sophie Tulp wrote:

Mijn vraag al die tijd is nog steeds... wat als jouw kindje iets zou hebben zoals pedofilie zou je dan een oplossing willen voor je kindje of zou je je kindje meteen wegmaken zonder het een kans te geven?

Kan hier niet niet op reageren.

Alsof pedofilie een aandoening is??????

Verklaar je nader.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 22 May 2012, 08:42 
Site Admin

Ricardo wrote:
Sophie Tulp wrote:

Verklaar je nader.

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn Ric.
Zowel aangeboren als door een emotionele verstoring.

Mijn vraag hierboven geldt vooral het vraagstuk aangeboren en hersen scans.

Maar je kan het ook nog vatten in de emotionele stoornis... als je kind pedofiele of pedosexuele gevoelens zou hebben doe je het dan vermoorden of wil je dat er goede adequate hulp is om jouw kindje toch een fijn en gelukkig leven te kunnen laten leiden zonder dat er slachtoffers vallen waaronder het kind met de gevoelens zelf.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 22 May 2012, 08:51 

Sophie Tulp wrote:
Ricardo wrote:
Sophie Tulp wrote:

Verklaar je nader.

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn Ric.
Zowel aangeboren als door een emotionele verstoring.

Mijn vraag hierboven geldt vooral het vraagstuk aangeboren en hersen scans.

Maar je kan het ook nog vatten in de emotionele stoornis... als je kind pedofiele of pedosexuele gevoelens zou hebben doe je het dan vermoorden of wil je dat er goede adequate hulp is om jouw kindje toch een fijn en gelukkig leven te kunnen laten leiden zonder dat er slachtoffers vallen waaronder het kind met de gevoelens zelf.

Mijn aandoening zoals jij dat noemt is me in loop der jaren aangepraat.

Voor die tijd was mijn aandoening gewoon een gevoel en was er vrij tot niet aan de hand.

Ik ben geboren om kinderen leuker te vinden dan volwassen (en op alle fronten is dat ook niet zo raar)
Al die mensen op tv die een kinder-programma presenteren houden van kinderen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 22 May 2012, 09:03 
Site Admin

en dan vraag ik me af... had je dan daardoor vermoord moeten worden? Of is het niet handiger om a) te voorkomen dat er iets wordt aangepraat en b) te zorgen dat het weer (grotendeels) opgelost wordt waardoor ook jij gelukkig kan verder leven?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 22 May 2012, 09:49 

Edit: *knip*, om bovenstaande discussie die op gang komt niet uit z'n verband te rukken.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC