Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 17 Nov 2018, 04:45

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Unread postPosted: 20 Mar 2012, 09:42 
Team Broken Tulip

Kustaw Bessems is redacteur bij De Pers
Hij vergelijkt hier pedo's met (andere) verslaafden. Maar zegt ook "hun gevoelens – waar zij ook niet om hebben gevraagd –".
Mij lijkt dat erg tegenstrijdig.

Dat "hun gevoelens – waar zij ook niet om hebben gevraagd –" lees ik nooit als het over verslaving gaat, maar wel in discussies over homo's.
En dan is de conclusie juist tegengesteld: niet leren om hun gevoelens te onderdrukken.

Gaat vergelijken niet altijd mank?
Mensen in hokjes plaatsen, en dan beweren dat ze allemaal hetzelfde zijn - net automerken.
Alsof dat onze veiligheid zou vergroten.

Volgens mij is ieder mens uniek. En is het alleen met een persoonlijke benadering mogelijk om goed met mensen om te gaan.
De ene pedo heeft mogelijk aangeboren gevoelens; de andere heeft misschien na zijn geboorte een stoornis opgelopen.
Is er al eens onderzoek naar gedaan?
Of verlaten we ons gemakshalve op de beweringen van 'deskundigen' als YvH en Henk Bres?

Edit by Jean.
Kleur aangepast van je ondersteepte woorden
om verwarring met klikbare links te voorkomen
Tip: color=black

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 Mar 2012, 11:05 
Site Admin

Maar er staat wel ook meer in dat artikel dat ik niet wil vergelijken met de kwaliteit van zijn vergelijkingen.
Er staat trouwens ook een reactie onder nu van die aandachtsverslaafde betweter... :mrgreen:

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 29 Mar 2012, 09:37 

Volgens mij is ieder mens uniek. En is het alleen met een persoonlijke benadering mogelijk om goed met mensen om te gaan.
De ene pedo heeft mogelijk aangeboren gevoelens; de andere heeft misschien na zijn geboorte een stoornis opgelopen.
Is er al eens onderzoek naar gedaan?
Of verlaten we ons gemakshalve op de beweringen van 'deskundigen' als YvH en Henk Bres?

[Gerrit]

Dat ieder mens uniek is denk ik ook wel. 2 exemplaren van het zelfde 'heb ik nog nooit gezien' alhoewel ik denk dat pedofilie net als alle andere seksuele geaardheden gewoon gekomen zijn met je geboorte. Op het moment dat je besef krijgt, weet je ook wat je voelt. Die 2 figuren die jij noemt hebben geen besef van wat 'seksualiteit' nou werkelijk inhoud. Op de 6 miljard lopen er 1 miljard mensen rond die met hun tijd geen nuttige dingen te doen hebben. Ik geloof niet dat een stoornis je seksuele geaardheid verandert of beïnvloed 'misschien de uitvoer daar van'

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 29 Mar 2012, 10:35 
Site Admin

Ricardo,

Over die twee figuren zijn we het in elk geval eens. Die vullen hun "wetenschap" wel in voor alle anderen.
Inzake een pedofiele geaardheid, die zit er bij de geboorte in , anders is het geen geaardheid.
Een stoornis verandert die geaardheid niet, mogelijk de uitvoer daarvan.
Een stoornis verandert dus blijkbaar mogelijk het gedrag.
Daarmee kun je dus niet uitsluiten dat een stoornis ook het seksuele gedrag verstoort in die zin dat iemand
pedofiel gedrag gaat vertonen, zonder dat er van een geaardheid sprake is.
In beide gevallen zal 'men' het etiketje pedofiel op iemand willen plakken.
Wanneer iemand pedofiel van aard is of wanneer hij pedofiel gedrag is gaan vertonen, zou niet aan de persoon zelf
moeten zijn om dat te beoordelen.
Immers, die beoordeling hoort niet in handen van iemand die mogelijk een emotionele ontwikkelingsstoornis heeft
en derhalve een weinig reëel beeld van zichzelf kan vormen.
Ik kom daar trouwens graag op terug als ik ontopic een paar vragen heb in dat draadje over Frank.
Gezonde vragen hoop ik en zonder jou te willen kwetsen.

n.b. Ik wil je er op voorhand op wijzen dat ik een verstoord seksueel gedrag een veel onveiliger idee
naar kinderen vind dan een pedofiele geaardheid.
Je mag je dus afvragen wie ik meer op de korrel heb, rasechte pedofielen, of mensen zoals ik in het verleden was.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 11:25 

Een hersenscan waarop te zien is of je pedofiel bent. Bizar en huiveringwekkend, maar in Duitsland is het inmiddels werkelijkheid. Een omstreden wetenschap die een kijkje neemt in onze geest, wat je diepste gedachten en fantasieën zijn. In een tijd waarin kindermisbruik volop in het nieuws is, rijst de vraag: is alles geoorloofd om mensen met aangeboren pedofiele gevoelens weg te houden bij onze kinderen? Aart Zeeman over de pedoscan als wapen tegen misbruik.

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/seizo ... e_pedofiel

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 11:55 

Laten we vooral doorgaan op deze manier....
Als we toch alles bij de geboorte al kunnen vaststellen, kunnen we ons gelijk "van de ongewenste exemplaren ontdoen" om de aarde te laten verworden tot een paradijs met een zorgvuldig tot in de perfectie geselecteerd ras. Ik ben benieuwd hoe veel mensen er dan nog overblijven op deze aardbol :roll:
Wacht.... had iemand dat zo'n 65-70 jaar geleden niet ook al geopperd? Wat was daar ook al weer van gekomen........
Maar waar gaan we de grens leggen.... wiens mening geldt hier als doorslaggevend op de vraag wat (on)gewenst is?
Daarbij nog eens de kanttekening dat ieder mens (gewild of ongewild) in zijn/haar leven anderen pijn zal (moeten) doen, soms is het kiezen tussen twee kwaden. Ook zal na het op deze manier laten "verdwijnen" van de "schadelijke exemplaren" wel weer nieuwe zaken naar boven komen die op dat moment als "extreem schadelijk" worden aangemerkt. Kunnen we dan niet beter gewoon gelijk overal maar een kernbommetje laten vallen? Zijn we in een keer van het "probleem" af :twisted:

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 13:01 

@IkkeOokNog....wel even alles goed doorlezen en niet gelijk zo boos worden en oordelen!

"Mij lijkt het buitengewoon voorbarig als justitie nu al aan de slag gaat met fMRI-scanners. Het is niet vrijblijvend, je grijpt in in het leven van mensen: je baseert er bijvoorbeeld vergaande beslissingen over proefverlof of juist langdurige opsluiting voor een tbs'er, terwijl je niet weet hoe accuraat je technologie is."

Merckelbach legt hier de vinger op een andere zere plek van de huidige hersenscantechnologie: wat zegt zo'n fMRI nou over het uiteindelijke gedrag? "Je kunt wel allerlei dubieuze voorkeuren en interesses hebben, maar dat wil niet zeggen dat je er ook naar handelt", vertelt hij. "Met name in de sfeer van de pedofilie is dat belangrijk, omdat uit onderzoek blijkt dat er mensen zijn met een seksuele voorkeur voor kinderen die dat desalniettemin toch onder controle houden. Ze hebben dus een dubieuze voorkeur, maar vertonen niet het gedrag. Aan de andere kant: niet iedereen die een pedoseksueel delict pleegt, heeft ook die seksuele voorkeur. Het kan ook zijn dat iemand zoiets doet onder invloed van bijvoorbeeld drugs of alcohol. Het is goed om gedrag en voorkeur uit elkaar te houden. Ik denk niet dat we op dit moment of in de nabije toekomst met een scan waarbij je mensen plaatjes van kinderen laat zien zuiver dat onderscheid kunnen maken."

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 13:12 
Site Admin

Tja, dit heb ik al vaker in beeld gebracht;
(met een tamelijk botte/harde benadering)
Een vraag aan onze "kinderbeschermers";
Stel eens dat je het vroegtijdig kunt vaststellen die pedofilie...
Dan sta je op een kinderdagverblijf met zo'n klein wicht in je handen en je weet dat het later...
Wat doe je dan, laat je het nu doodvallen of later?
Als je namelijk te lang wacht vallen er weer nieuwe slachtoffers, sommige van die 'onmensen' gaan al in de fout
voor ze zelf zestien zijn.
Preventief een kind van een jaar of drie en paar keer laten stuiteren dan maar,...
om kinderen te beschermen.

(Die pedo-scan ga ik me straks eerst eens op mijn gemak bekijken)

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 14:17 

Goedemiddag Jean, het is en blijft voorlopig nog een moeilijk en heikele materie.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 20 May 2012, 17:39 

Hope wrote:
@IkkeOokNog....wel even alles goed doorlezen en niet gelijk zo boos worden en oordelen!

Ik reageerde zo, omdat dit niet de eerste optie is. Er is in het verleden al onderzoek gedaan naar de "hersenafwijking" van o.a. geweldsplegers.
Ja, nu doet men de onderzoeken omdat men het kan doen. Als die onderzoeken straks hun vruchten afwerpen en "alles" werkelijk aantoonbaar is?
Misschien maar eens appels en peren vergelijken: tijdens de zwangerschap heeft men al de mogelijkheid om een vruchtwaterpunctie te doen om eventuele "afwijkingen" vast te stellen voor de geboorte, waardoor ouders de keuze hebben of ze eventueel de zwangerschap nog willen afbreken. Nu wordt onder "ernstige" afwijkingen nog enkel een zware handicap/ziekte verstaan. Hoe is dat over 10 jaar als men de huidige onderzoeken verder uitbreid?
Naar mijn idee is dit gevaarlijk. Heel gevaarlijk. In de handen van een ander (verkeerd) regime kan dit vele mensenlevens gaan kosten. Vandaar mijn felle vergelijking.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC