Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 09 Dec 2018, 20:00

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 06 Aug 2012, 09:28 
Site Admin

Quote:

Artikel 361
1

De ambtenaar of een ander met enige openbare dienst voortdurend of tijdelijk belast persoon, die opzettelijk zaken bestemd om voor de bevoegde macht tot overtuiging of bewijs te dienen, akten, bescheiden of registers, welke hij in zijn bediening onder zich heeft verduistert, vernielt, beschadigt of onbruikbaar maakt, of toelaat dat zij door een ander worden weggemaakt, vernield, beschadigd of onbruikbaar gemaakt, of die ander daarbij als medeplichtige ter zijde staat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en zes maanden of geldboete van de vijfde categorie.

2

Onder bevoegde macht wordt mede verstaan: een internationaal gerecht dat zijn rechtsmacht ontleent aan een verdrag waarbij het Koninkrijk partij is.
bron: Wetboekonline

De agent van de politie Brabant Zuid-Oost die heeft bekend afgelopen week doelbewust bewijs over twee mishandelingzaken waarbij hij zelf betrokken was te hebben weggewerkt, blijkt niet gestraft te zijn voor zijn grote blunder. Hij werkt gewoon.

Welkom in uw rechtsstaat....

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 06 Aug 2012, 16:55 
Site Admin

Agent verdachte na wissen filmpje.Nu.nl

Quote:
De rijksrecherche is niet ingeschakeld omdat de feiten niet ernstig genoeg zijn, aldus het OM.
De politie laat weten dat de agent vooralsnog in dienst blijft.

Het gaat immers maar om een misdrijf waar voorarrest voor mogelijk is...
en dat kan voor misdrijven waar een maximumstraf voor geldt van vier jaar of meer.
Rijst eigenlijk de vraag wanneer een delict onder art 361 wel een ernstig feit is.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 06 Aug 2012, 17:17 

Quote:
Agent verdachte na wissen filmpje

DEN BOSCH - De Brabantse politie begint een strafrechtelijk onderzoek naar de agent die een filmpje van de vermeende gewelddadige arrestatie van dj Flexican in Eindhoven van de mobiele telefoon van een vrouw wiste. Het Openbaar Ministerie in Den Bosch heeft daartoe de opdracht gegeven, meldde een woordvoerster maandag.

Home » Binnenland
ma 06 aug 2012, 16:47 | 119 reacties | lees voor
Agent verdachte na wissen filmpje

DEN BOSCH - De Brabantse politie begint een strafrechtelijk onderzoek naar de agent die een filmpje van de vermeende gewelddadige arrestatie van dj Flexican in Eindhoven van de mobiele telefoon van een vrouw wiste. Het Openbaar Ministerie in Den Bosch heeft daartoe de opdracht gegeven, meldde een woordvoerster maandag.

De agent wordt verdacht van het kwijtmaken van bewijs. Het onderzoek moet ook uitwijzen of hij de vrouw heeft mishandeld, zoals zij zegt.
Het strafrechtelijk onderzoek richt zich vooralsnog alleen op de politiemedewerker die heeft toegegeven dat hij de beelden onder druk van de omstandigheden van de telefoon heeft verwijderd. Het Openbaar Ministerie kan nog niks zeggen over een onderzoek naar de andere politiemensen die bij de aanhouding van de dj betrokken waren.
Omwille van de onafhankelijkheid verricht het politiekorps Brabant-Noord het onderzoek naar de agent van het korps Brabant Zuid-Oost. De rijksrecherche is niet ingeschakeld omdat de feiten niet ernstig genoeg zijn, aldus het OM.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12701572/__Wis-agent_nu_verdachte__.html

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC