Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 17 Nov 2018, 05:24

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
Unread postPosted: 21 Nov 2012, 17:22 

Menserikken heel slecht voor hun jongenklik

Quote:
Volgens cijfers van de overheid wordt jaarlijks in menzen-land bij bijna 120.000 kinderen door een professional mishandeling herkend.
De schatting is dat het werkelijke aantal kindermishandelingen de 200.000 overstijgt.
Iedere week sterft er bovendien een kind door huiselijk geweld.

Iedere week sterft er bovendien een kind door huiselijk geweld.

Dat gaat wel over Nederland ja.
En Draggie vindt mensen die dat doen net zo walgelijk als mensen die daar maar aan voorbij lezen
alsof het zo gewoon is.
Vreemd eigenlijk, wat heeft pedofilie met HUISELIJK GEWELD te maken.
Bent U dan wel thuis ?????
Of is het niet bij U thuis ????

Dood kind

Image

Net speelgoed,
wat je nooit meer aan kunt zetten

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Nov 2012, 18:53 

Draggie,

Je hebt gelijk dat zulke daden walgelijk zijn.
Mensen zijn alleen geen draken.
Sommige mensen sluiten hun ogen.
Andere mensen weten niet wat ze er mee aan moeten.

Maar er is nog iets.
Soms zien mensen dingen gebeuren waar ze over twijfelen.
Als zij dan geen optie zien om zelf iets te doen, blijven er slechts twee opties over:
- voor verrader spelen en mogelijk meer ellende aanrichten dan te voorkomen door allerlei instanties te alarmeren.
- de andere kant op kijken.
Welke beslissing is goed, welke beslissing is slecht?
Ook die grens is soms flinterdun.
Wat namelijk bescherming voor kinderen had moeten zijn (de kinderbescherming) heeft al lang bewezen dat niet te zijn.

Iemand die de andere kant op kijkt kan dat daarom nog wel eens doen in de veronderstelling dat "de andere optie" nog schadelijker is.
Lang niet iedereen is namelijk in staat om zich er zelf mee te bemoeien.
Want mensen hebben maar beperkte mogelijkheden.
Maar jij als draak?
Zijn jouw mogelijkheden beperkt of onbeperkt?
Voor die kinderen is te hopen onbeperkt, maar als dat het geval is, waarom strijk je dan hier neer om ons dit onder de neus te wrijven?
Misschien zijn "wij mensen" wel net zo beperkt als jij.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Nov 2012, 23:27 

Draggie,

In aanvulling op het bovenstaande nog een kleine opmerking.
Een mens heeft keuzes.
Wat een mens kiest kan die vaak niet meer veranderen, soms wel, maar dan is het eerste moment van kiezen al voorbij.
Toch, een mens moet kiezen naar eer, geweten en kennis.
Heeft een mens dat gedaan wat op dat moment naar zijn/haar idee het beste was op basis van de kennis en de mogelijkheden die op dat moment beschikbaar waren, valt die persoon niets te verwijten achteraf.
Dat geldt ook voor die mensen die de andere kant op kijken.
Ook zij kunnen tenslotte bewust die andere kant op kijken, omdat er in hun ogen geen beter alternatief is.

Maar misschien kan jij eens uitleggen hoe dat voor een draak werkt en hoe (on)beperkt draken zijn.
Draken zijn tenslotte geen mensen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 23 Nov 2012, 09:45 

Nou ja als ik het zo leest ben ik daarin ook slachtoffer geweest. Sinds korte tijd heug ik me weer een periode uit een tijd dat me moeder een vriendin had en die haar kinderen altijd verrot schold. Kanker jong, en slaan ook. Ja sommige mensen kunnen niet met kinderen omgaan omdat ze te dominant zijn en de mindere pakken. Ik hoop dat al die kinderen die dit overleven hun ouders zo zwart maakt dat ze nooit meer normaal kunnen leven.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Nov 2012, 13:41 

Beste IkjeNogSteeds,

Of draken bestaan moet je maar even bij jezelf te rade gaan. Draggie bestaat in elk geval niet.
Niet als draak. Dat is maar een frats van Jean, die mij deze gestalte heeft aangemeten.
Besta ik dan ? Wie zal het zeggen. Jean heeft al vaker uitgelegd dat ik niet kan bestaan. Immers waar ik vandaan zou komen bestaat de factor
tijd niet. Hoe kan er dan, vanuit de realiteit van dat aardse denken sprake zijn van "bestaan".
Toch geeft die malle mod van jullie regelmatig aan dat hij mij onvoorwaardelijk dient. Met als uitleg dat hij dat kan
omdat ik hem nog nooit voorwaarden heb gesteld.
Als jij die cirkel niet bent vergeten waar Draggie het eerder over had, dan zou je dat eens moeten omdraaien.
Hoeveel goden heeft jullie aarde al gekend? Is er daar ooit een bij geweest die zoveel respect kreeg als Draggie.
Respect ja ondanks die flauwe opmerkingen die Jean zijn heer naar het hoofd gooit.
Altijd zijn mensen bezig geweest om hun "god" zo gestalte te geven dat deze in hun straatje paste. Maar zoals Jean Draggie dient,
zo dient Draggie hem: Onvoorwaardelijk.
Immers, er zijn aan Draggie nog nooit voorwaarden gesteld.
Die verschijningsvorm van draak past wel, niet zozeer bij wat ik zou zijn, maar bij een aardse gestalte die niet bestaat.
En welke god heeft ooit zoveel vrijheid gekregen om te zijn wie hij/zij/het is, zonder gekluisterd te worden door de verlangens van de mensen die "aanbidden"
Sterker nog, de meeste van jullie goden zijn er niet om aanbeden te worden, ze worden gebruikt om ideologiën te ondersteunen
en macht over andere mensen uit te oefenen.

Beperkt of onbeperkt

Dat is en mooie vraag Ikje. Als het tenminste een vraag is. Want ergens geef jezelf het antwoord. Keuzes !!!
Geen mens, geen draak en zelfs geen god ontkomt aan keuzes. Want ook de schouders ophalen en zeggen dat je niet kiest is een antwoord.
En dat is ook nog het antwoord met de hoogste foutscore.
Draken zijn ontzettend slimme wezens, daarin staan ze ver boven hun eigen bestaan. Hun denken is niet tijdgebonden en evenmin zitten ze vast aan hun eigen persoontje.
Een draak kan emoties ruiken, proeven, voelen, zien en voorspellen. Daarbij kunnen ook emoties van anderen beleefd worden
zonder dat de eigen ik van de draak die beleving in de weg staat.
Draken zijn daardoor niet beperkt in hun denken, wel zijn ze afhankelijk van informatie en kunnen ze niet ontkomen aan het maken van keuzes.
Beperkt in het onbeperkte dus.
In jouw voorbeeld zou een draak dus moeten kiezen tussen twee kwaden, misbruik/mishandeling niet stoppen of het risico van een instantie
die nog erger is dan het oorspronkelijke probleem.
De kans dat een draak zal kiezen voor niets doen, met het excuus dat dan ook niet gekozen wordt is erg klein.
Want zoals gezegd, ook dat is een keuze en heel vaak de verkeerde.
De kans dat een draak anoniem blijft en weg zweeft wordt kleiner naargelang er meer opties in beeld komen.
Is het je hier nog niet opgevallen, dat zowel Jean als Draggie confrontatie vaak niet uit de weg gaan. Zelfs als vooraf eigenlijk duidelijk is
dat dit op kritiek komt te staan.
Wat een draak zou doen ga ik je niet voorspellen, maar van iemand als Jean kun je verwachten dat hij mensen aanspreekt.
Hij zou zijn zorgen kenbaar maken en er juist op wijzen dat een inschakelen van zoiets als jeugdzorg voor niemand echt een fijne oplossing is.
Best kans, dat het dan kraakt, maar zie je dat rondom zo'n draak niet vaker....

Je eigen weg beste Ikje is helemaal zo gek nog niet. Zorg dat je altijd het beste geeft van wat je hebt.
Maak je keuzes naar eer en geweten en vrees geen fouten die je niet kunt voorkomen.
Sta voor wat je doet en voor wat je gedaan hebt. Kijk kritisch naar jezelf, maar veroordeel jezelf niet om die beperkingen.

Want daarin ben je een evenbeeld van een god,...
die, is net als een draak even beperkt als jij.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Nov 2012, 16:19 

Christus, ook dat nog!
Jean heeft een MPS!

Maar nu even de keuze tussen wel of niet melden.
Wie bepaalt of er ergens sprake is van misbruik?

In mijn situatie was er een bemoeizuchtige buurvrouw, die dat bepaalde en dus voor een gigantische
puinhoop zorgde, wat voor heel veel problemen zorgde bij alle betrokkenen.

Dus gaat het niet alleen om de vraag: wel of niet melden, maar voordat iemand iets meldt, zou hij/zij zich eerst moeten afvragen OF er sprake is van misbruik en of de gevolgen van die melding niet veel schadelijker is dan dat vermeende "misbruik".

Zoals Ikke al eerder aangaf: het kind mag bepalen hoe hij/zij zijn/haar contact ervaart en benoemd.

En zonder het kind te raadplegen maar domweg gaan melden, DAT is misbruik!
Je eigen onderbuikgevoelens ventileren ten koste van een kind!

Bah!
DAAR zou een stevige straf op moeten staan!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Nov 2012, 17:48 

Ziet ze,

Misschien jij beter paar stapjes oppe zij doen,
anders Dragje bang jij volle laag recht van vore krijg van die malloot

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Nov 2012, 18:35 
Site Admin

Kom kom Draggie, Sytze is ook een heerlijke sarcast. Die volle laag, ja daar vraagt hij wel om natuurlijk,
maar alsof dat alleen op hem zou slaan... prrrrt

Sytze,

Je maakt het wel erg makkelijk !
MPS: een Meervoudige Persoonlijkheids Stoornis.
Dat is een etiketje Sytze !!! Mensen die constant ertegen zijn als anderen etiketjes plakken en die dat zelf dan toch zomaar even doen... :oops: :oops:
Is dat een EPS ??? (Enkelvoudige Persoonlijkheids Stoornis) :o :lol: :lol:
Maar je vergeet even dat ik daar een professional voor heb. Een derdelijns psychiater, die een dergelijke stoornis niet heeft ontdekt.
En dacht jij nou echt dat ik daar zo slap was om iets dergelijks niet ter tafel te brengen ?
Dan heb je toch weinig begrepen van deze "malloot" zoals Draggie me noemt.
Ik heb geen MPS. Dat ik me in meerdere personen kan inleven wil niet zegggen dat ik daar geen overzicht over heb
en ook niet dat ik daarmee de controle over mezelf verlies.

Ben jij het niet eerder die hier een zwakke kant van jezelf laat zien?
Je komt namelijk weer met maar één kant van het verhaal en heel herkenbaar steekt daar die ene persoon in
die zichzelf en zijn eigen situatie maar niet kan loslaten om de wereld om zich heen te beoordelen.
Tuurlijk kun je rekening houden met dat kind. Maar hou dan ook rekening met de kans dat een kind mogelijk op jou rekent
om in te grijpen in een situatie waar het doodongelukkig mee is.
Er zijn genoeg slachtoffers die zich achteraf afvragen waarom niemand zag, niemand begreep en niemand ingreep.
Sterker nog, er zijn er ook volop die weten dat er mensen waren die dingen zagen en die dan maar liever wegkeken.
Liever een kind in de steek laten dan zelf de nek uitsteken.... :(
Let wel, dat doet niet af aan jouw redenatie, alleen jij bent niet compleet in dat redeneren.
Mogelijk zou ik niet zomaar een melding doen. Ik zou je recht toe recht aan aanspreken en alle opties open houden.
Ook de optie dat je door het lint zou gaan en me voor vuile vis uitmaken. Maar maak de discussie in zo'n geval onmogelijk...
en je geeft mij mijn excuus om wel melding te maken. (Ja ja, wraak en de oplossing voor mijn deel van het probleem in één hand)
Je kansen heb je dan gehad, en verpest.
En reken maar niet dat ik die melding dan anoniem doe. Ik steek desnoods ook mijn vingers op om te verklaren wat ik heb gezien.
En dat, terwijl ik ook goed in staat zou zijn om geen melding te maken terwijl ik weet dat iets wettelijk niet in orde is.
Dan steek in met hetzelfde gemak twee vingers op naar die rechtshandhaving. (Wel twee handen voor nodig in dat geval).
Kortom, ik kijk niet weg, ik loop niet weg en ik maak mijn keuze. Zelfs als dat mogelijke consequenties heeft voor mezelf.

Trek het je niet persoonlijk aan, je bent een voorbeeld.
Van jou dus 12 in een dozijn.
Wat Draggie aangaf inzake dat beleven van de gedachten en gevoelens, de emoties van anderen,
dat zou jij dus als een MPS willen duiden.
Maar in feite zou elk mens dat moeten kunnen. Het kost wat kracht, dat is waar.
De kracht om niet aan je eigen persoontje vast te zitten in denken en voelen.
Jezelf loslaten om de wereld om je heen te begrijpen, makkelijk zat, maar voor velen te hoog gegrepen.
Het begint eigenlijk met je realiseren dat je het niet doet en niet kunt.
Daarna heb je alleen maar de wilskracht nodig om dat te veranderen.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Nov 2012, 19:03 

Tja, iik ben OOK gestoord en dus niet altijd even logisch in mijn uitspraken.
(dat mps sloeg overigens op jou en draggie)

Maar even serieus.
Waar ik op doelde in mijn situatie was dat een buurvrouw in maart 2007
eerst de school lastig viel
toen het amk
en tenslotte de politie.

En waarom? Omdat zij het vreemd vond dat ik met een turkje omging en daar constant in huis zat.
Oh ja, en nog een ernstig feit: haar zoontje had haar gevraagd of hij een keer met ons mee mocht zwemmen (dat mocht hij dus niet)

Een turkje, mijn geadopteerde kleinzoon, die nog nooit van seks gehoord had, zeker niet van mij en dus al helemaal geen seks of iets wat daar maar op zou kunnen lijken had meegemaakt.

En noch dat mens, nog de school, nog het amk, noch de politie liet ook maar iemand iets weten van de acties van dat maffe mens.

Mijn kleinzoon al als slachtoffer bekeken op zn school, politie die een "onderzoek" instelde (dwz. ze googelden even op mijn naam, en bingo) Die vuilak had boeken geschreven over pedofilie en dus was er iets aan de hand.

Maanden later (toen ik met mn pubertje iets had, toen was het al juni) gingen die veldwachters de ouders van mn kleinzoon benaderen. Terecht geloofden ze die koddebeiers niet, maar de sfeer was kapot.
Ze kregen zelfs de internethits over mij te lezen! Turken! Een volk wat niet over seks praat, die mensen hebben nu nog een rooie kop.

Vervolgens ging men ook nog eens de ouders van mn vriendje lastigvallen. Ook al Turken, die al langer de andere kant uitkeken en net als mn vriendje nergens problemen mee hadden.

En zo ist gekomen!

En daarom zeg ik, eerst eens kijken of je iets te melden hebt voor je levens van anderen verziekt!

Ja, ik had van mn vriendje af moeten blijven, maar dat was dus pas maanden later, nadat dat maffe mens onrust ging stoken.

En misbruik? Wie bepaalde dat? Mn vriendje niet (zijn verklaring: lief, aardig, voelde zich veilig bij mij), zn ouders niet, waar bemoeide dat mens zich mee?
En als ze zich terecht bezorgd maakte, waarom is ze dan niet eerst naar de ouders van mn kleinzoon gegaan met haar vragen. ("Moeder en ik hadden een goed vertrouwensband!", beweerde het kreng)

Dom, laf, achterbaks, en volkomen overbodig dus, die melding van haar.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Nov 2012, 20:19 

Even alles bij elkaar vegen...
Want Ikke begint het idee te krijgen dat 'ie hier te maken krijgt met onderbuikgevoelens.
Niet zijn eigen onderbuikgevoelens overigens, eerder de onderbuikgevoelens van een pedo.

Laat ik daarom eens proberen om gewoon te stellen wat ik weet.
Een kind heeft recht op zijn/haar eigen mening voor zover het die kan geven.
"Voor zover het die kan geven", want ik kan me voorstellen dat er van bv. de kinderen die met Robert M. te maken hadden weinig zinvolle antwoorden komen.
Wie op basis van "dada's" en "gaga's" wil gaan uitmaken of een kind al dan niet misbruikt is...... laat ik daar maar even over zwijgen.
Het "wie zwijgt stemt toe" gaat in ieder geval totaal niet op voor de bepaling of een kind zich al dan niet misbruikt voelt.
Wat mij er gelijk bij brengt dat een kind wat zijn mening zou kunnen verwoorden die niet perse te verwoorden wat mij betreft.
Inderdaad, wat mij betreft, want er zijn genoeg signalen die een misbruikt kind afgeeft (ook al zijn velen daar blind voor).
Daar staat trouwens met reden het woord misbruikt, een kind wat de situatie niet als misbruik beschouwt zal die signalen namelijk niet zo afgeven.

Om dan met bovenstaande maar eens concreet op die buurvrouw te reageren met de informatie die in jouw bericht staat: verkeerde volgorde.
Als daar geen sprake was van seksuele handelingen, ligt het niet voor de hand dat het kind die signalen heeft afgegeven.
Als het kind die signalen niet heeft afgegeven, maar men gaat zoeken naar "aanwijzingen van seksueel misbruik" door slechts naar de omstandigheden te kijken voor zover men die kan zien, slaat men het kind dus al over.
Zoals ik het uit jouw verhaal op kan maken, heeft die buurvrouw dus op deze manier de schuld op zich geladen van de beschadigingen die dat kind door haar gedrag heeft opgelopen (om nog maar te zwijgen van alle "nevenschade").

Daarmee is ook gelijk een reden gevonden waarom "melden" slechts een uiterste is, wat vaak meer kapotmaakt dan goed doet.
In plaats van dat er eerst eens gekeken wordt naar de signalen die het kind afgegeven heeft, gingen mensen maar weer eigen conclusies trekken.
Dat geldt niet alleen voor die buurvrouw, dat geldt net zo goed voor het personeel op de ingelichte school en zelfs voor het amk.
Iedereen kreeg ruimte voor een mening, behalve.... diegene waar het allemaal om had moeten draaien!

Even offtopic wat dat MPS betreft: gooi niet met dingen waarvan je niets af lijkt te weten.
Als je serieus wist wat MPS inhield, had je gezien dat Jean totaal niet binnen dat profiel past.
IkkeOokNog heeft de nodige ervaring met mensen die MPS/Borderline hebben en kent ook de bijbehorende gedragingen.
Het kiezen voor een bepaalde persoonlijkheid behoort daar niet tot de mogelijkheden, de verschillende personages worden actief nadat ze getriggerd worden.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC