Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 09 Dec 2018, 19:12

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 19:57 

Sytze,

sytze wrote:
Je splitst jezelf dus op in twee verschillende entiteiten en onttrekt je daarmee aan de uitlatingen van je Draggie.
...
Nou dan is het dus duidelijk.
Je misbruikt hem om dingen te roepen die je niet direct in je eigen naam aan durft.
Kinderachtig noemde ik dat in mn vorige post.

Hier dan even een reactie van een totaal andere kant.
De kant van iemand die een klein beetje weet hoe "het internet" leest en kijkt.
Jean heeft noten op zijn zang, dat mag duidelijk zijn.
Ik ga jou alleen ook wijzen op een kant waar ik Jean op gewezen heb, die mogelijk wel eens de oorzaak kon zijn dat Draggie wat vaker uit zijn keukenkastje komt.
Of die kant zo zeer met Jean te maken heeft durf ik te betwijfelen, hij lijkt mij meer dan mans genoeg om voor zijn uitspraken te gaan staan en hoeft zich niet achter een draak te verschuilen.
Alleen die kant van het internet.... maakt dat Jean hier door zijn titel als moderator/beheerder door sommigen als "god" gezien wordt.
Daardoor moet je ineens op je woorden gaan passen, omdat ze wel eens een hele andere betekenis zouden kunnen krijgen dan dat er bedoeld was.
Dat Draggie dan naar voren komt is op een forum als dit dan ook totaal niet verbazingwekkend.
Kinderachtig? Ik denk dat het in zijn geval een wijs besluit is om die draak uit dat kastje te laten komen.
De "vaste bezoekers" weten inmiddels dat hij en die draak door één en dezelfde persoon verwoord worden.
Voor de "nieuwe bezoekers" kan Jean nu die draak de spelletjes laten spelen die hij zelf eigenlijk niet kan spelen.

Wat die vragen betreft, ik ga hier niet vertellen hoe ze bedoeld zijn door die draak.
Ik kan hier wel stellen dat ik ze eventueel wil herhalen en dat ik ze zeker wel serieus bedoel (ook al heb je ze al half beantwoord).
Jij wacht af of A misschien ooit contact zoekt.
Als dat gebeurd, ben je dan voorbereid op zijn vragen?
Als hij vragen stelt, ben je dan ook bereid om die eerlijk te beantwoorden?
Hij zou namelijk wel eens hele concrete vragen kunnen gaan stellen.
Hij zou namelijk wel eens geen genoegen kunnen nemen met het "afschuifsysteem" waar de grote boze wereld de schuld krijgt.
Dan nogmaals de vraag of jij voorbereid bent, niet voor niets is er een programma op televisie wat de titel "kids say the darnest things" draagt.
Zijn vragen zouden wel eens lastiger kunnen zijn dan de mijne hier kunnen zijn.

Ook in dit geval zijn het echte vragen, in dit geval alleen niet van een draak.
Makkelijke vragen zijn het misschien niet, de antwoorden vraag ik je wel te geven en te onderbouwen.
Alleen niet hier. Hier gaat het namelijk (zoals je terecht stelt) niemand hier een barst aan.
Ik wil je alleen zeker uitnodigen om die vragen voor jezelf eens te beantwoorden.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 21:29 

IkkeOokNog

Ik wacht al 5 jaar op een kans om ze te beantwoorden.
En weet echt wel hoe.

Het irriteert mij als anderen menen mij daar op te moeten wijzen.
Suggereert ook dat men verwacht dat ik niet eerlijk tegen hem zou zijn.

Zit ik echt niet op te wachten, zeker niet van een niet bestaande draak.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 21:49 

Het was niet mijn bedoeling om je te irriteren Sytze.
Toch wilde ik je die vragen serieus voorleggen.
Niet om daar concrete antwoorden op te formuleren, maar om je voor te bereiden.
Het leven kan soms namelijk raar lopen.
Dan kan een heel scenario zijn uitgedacht..... om vervolgens in de prullenbak te verdwijnen.
Deze vragen waren precies daarvoor bedoeld, om dat wat niet voor te bereiden valt toch voor te bereiden.

Mij zal je niet bij voorbaat zien schrijven dat je geen eerlijk antwoord zou geven.
Alleen, uitsluiten doe ik het net zo min.
Ook hier reageer ik vanuit die twee kanten, zonder mij daar zelf een mening over te hebben gevormd tot nu toe.
Ik hoef die mening niet te vormen om die vragen te stellen.
Die mening hoef ik me zelfs totaal niet te vormen.
Net zoals jij hier geen antwoorden hoeft neer te zetten.

Het is namelijk een mogelijke toekomst.
Achteraf valt daar eventueel over te oordelen.
Vooraf.....?
Vooraf valt er slechts te overwegen wat de opties zijn.
De toekomst zal laten blijken of één van die opties realiteit geworden is.
Daar zou ik achteraf een mening over kunnen hebben, maar zelfs dat is niet zeker.
Misschien heb ik namelijk wel helemaal niet de behoefte om daar een mening over te vormen.
Misschien.... gaat mij dat namelijk net zo min aan als het antwoord op de vragen die ik je stelde.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 08:32 

IkkeOokNog

Snapt dan niemand dat ik mijn situatie en verantwoordelijkheden ken?
Krijg het gevoel dat men mij als een zwakbegaafde ziet, die nodig "voorbereid"moet worden.

Zoals gezegd bereid ik me al 5 jaar lang voor op een gesprek, wat mogelijk nooit plaats zal vinden.
Het initiatief kan in dit geval nu eenmaal niet van mij komen, zeker niet waar ik te maken heb met kwaadwillende ouders, die valse informatie naar de media sturen.
Zo zou ik A gebeld hebben (het beruchte RTL bandje), zou ik hem in de straat staan op te wachten, ik bel hun nummer zonder iets te zeggen etc.
De brieven die ik hem in het verleden stuurde kreeg hij nooit te zien, die gingen rechtstreeks naar de politie.
Wat ze A allemaal wijsmaken weet ik uiteraard niet.

En heb je er bij stilgestaan dat het mogelijk is dat hij (of zn familie) hier meeleest?

In hoeverre reik je hem vragen aan, die hij mogelijk helemaal niet wil stellen?

Het is heel goed mogelijk, dat hij helemaal niets meer wil van mij. En dan wordt er hier openlijk, maar ongevraagd over hem geschreven.

Lees hier in posts, dat de mening van het kind genegeerd wordt door de samenleving.

En wat doen jullie nu dan?
Heeft hij jullie iets gevraagd of hebben jullie hem gevraagd om (namens hem) dit soort vragen te stellen en opmerkingen te maken?

Er zijn ook buitenstaanders die weten wie A is. Ook zij kunnen meelezen hier. (Vader heeft 2x op tv zijn verhaal mogen vertellen, iedereen kan dus weten wie hij is).

Tot slot wordt van overheidswege al mijn internet gedrag gevolgd. Zo lang dat alleen over mij gaat, zit ik daar niet mee. ( Zelfs mijn privéchats worden illegaal getapt)

Maar respect voor mijn A vind ik in deze discussie totaal niet terug.

Voor mij is dit de laatste post hierover.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 10:30 

sytze wrote:
Krijg het gevoel dat men mij als een zwakbegaafde ziet

Laat mij voorop stellen dat ik jou zeker niet als zwakbegaafde zie.

sytze wrote:
En heb je er bij stilgestaan dat het mogelijk is dat hij (of zn familie) hier meeleest?
In hoeverre reik je hem vragen aan, die hij mogelijk helemaal niet wil stellen?
Het is heel goed mogelijk, dat hij helemaal niets meer wil van mij. En dan wordt er hier openlijk, maar ongevraagd over hem geschreven.
Lees hier in posts, dat de mening van het kind genegeerd wordt door de samenleving.
En wat doen jullie nu dan?
Heeft hij jullie iets gevraagd of hebben jullie hem gevraagd om (namens hem) dit soort vragen te stellen en opmerkingen te maken?

Nee, mij is in ieder geval niets door hem gevraagd en ik heb hem net zo min iets gevraagd.
Mogelijk mijn gebrek, maar ik zou niet eens weten hoe ik hem dat zou moeten vragen.
Ik weet namelijk niet eens wie het is.
Dat hele mediacircus volg ik namelijk al jaren niet meer, omdat mij bekend is geworden dat dat wat men "nieuws en actualiteiten" noemt vaak een zeer eenzijdig beeld geeft van situaties.
Nu vergt onderzoek op internet meer tijd, omdat daar het kaf zeker nog van het koren gescheiden dient te worden, maar het geeft zeker een duidelijker beeld (zonder daarbij in complottheoriën te hoeven vervallen normaal gesproken).

Wat hij wel of niet van jou wil weten is zijn zaak, daar heb je gelijk in.
Toch, om daar dan maar eens de bal terug te leggen bij jou, wie is hier begonnen om te schrijven over A?
sytze wrote:
Maar even serieus.
Waar ik op doelde in mijn situatie was dat een buurvrouw in maart 2007
eerst de school lastig viel
toen het amk
en tenslotte de politie.

Is dat niet een quote uit jouw bericht van 26 nov 2012?
Dat is in dit topic het eerste bericht waar jij met informatie over hem naar voren komt.
Niet als vraag, maar als voorbeeld.
Ga mij dan nu alsjeblieft niet verwijten dat ik degene ben die hier ongewenst over hem schrijf.
Veel meer geven deze reacties een idee dat jij moeite hebt met de vragen die gesteld worden, waarna vervolgens het argument over zijn privacy erbij gesleept wordt om hier mensen de mond te snoeren.
Want jij was zelf de persoon die op de proppen kwam met zijn afkomst, de omstandigheden en later zelfs een letter om hem mee aan te duiden.

Overigens is het bekend dat het hier openbaar is, wat er ook de reden van is dat ik er zelf regelmatig voor kies om mijn postings in het ledengedeelte te doen.
Uit mijn toetsenbord heb je namelijk weinig herleidbare verhalen gelezen op dit forum.
Zeer weinig zelfs (en al helemaal geen stuk op het openbare deel).
Ik respecteer naast mijn privacy namelijk de privacy van de mensen waar ik in mijn leven te maken mee heb (gehad) mogelijk nog meer (ook al zal ik eerlijk toegeven dat sommigen het eigenlijk niet verdienen).

Toch zet je mij met dat argument over privacy wel aan het denken.
Mogelijk dat het voor hem dan ook beter is als dit topic alsnog richting het ledengedeelte wordt verplaatst.
Tenslotte heb je gelijk dat dit "de rest van Nederland" eigenlijk niets aangaat.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 11:11 

Ikke,

Je hebt gelijk dat ik (in een heel andere discussie, nl het recht van het kind om zn mening te geven)
in de gang van zaken rond mijn aanhouding heb geschreven over mijn kleine Uk.

Maar dat was geen nieuws, wat ik daar beschreef had je al lang in de media kunnen zien.
Het was een "algemene" beschrijving.
De identiteit van hem was al eerder door zijn vaders optreden op tv bekend gemaakt.
(ja, er zijn heel domme vaders!)

Nu spitst de discussie zich veel meer toe op persoonlijke zaken en gevoelens van dit kind.
Wat hij (mogelijk) voelt, denkt, wenst te weten
en de twijfels of ik wel eerlijk met hem zou praten,
zelfs of mijn gevoelens voor hem wel oprecht zijn.

Dat raakt geheel ongevraagd zijn privacy, of het nu in het open gedeelte staat of het ledendeel.
Iedereen kan zich als lid aanmelden en alsnog alles lezen.

Als iemand zich oprecht zorgen maakt over hoe ik met anderen mogelijk zou kunnen praten, kan hij/zij dan niet dat beter in de beslotenheid van andere media doen?

En nee, ik heb geen enkele moeite met het beantwoorden van welke vragen dan ook.
Maar mijn eventuele privégesprekken met hem, ga ik niet bij voorbaat publiceren, zelfs niet achteraf!
Ik wil hem nog steeds zoveel mogelijk beschermen tegen die boze buitenwereld.
Ook denk ik niet dat ik daarover verantwoording op dit forum moet afleggen.
Niet alleen mijn Uk, maar ook ikzelf hebben nog recht op enige privacy en ik ga bijv. Jean ook niet vragen of aangeven wat hij met zn vriendje wel of niet bespreekt, of wat jij met je dader zou moeten bespreken.

Dacht dat deze site zich wil richten op het voorkomen/beperken van misbruik in de toekomst, maar merk dat men steeds terugvalt in een modus waarin men elkaar ter verantwoording roept m.b.t. het verleden.

Quote:
Veel meer geven deze reacties een idee dat jij moeite hebt met de vragen die gesteld worden, waarna vervolgens het argument over zijn privacy erbij gesleept wordt om hier mensen de mond te snoeren.

Geven ze dat?
Wist niet dat ik verplicht was om op alle vragen antwoord te geven en dacht ook niet dat ik hier in therapie ben. Wat jouw idee is daarover, is inderdaad jouw idee. Meer niet!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 11:49 

sytze wrote:
Dacht dat deze site zich wil richten op het voorkomen/beperken van misbruik in de toekomst, maar merk dat men steeds terugvalt in een modus waarin men elkaar ter verantwoording roept m.b.t. het verleden.
sytze wrote:
Wist niet dat ik verplicht was om op alle vragen antwoord te geven en dacht ook niet dat ik hier in therapie ben. Wat jouw idee is daarover, is inderdaad jouw idee. Meer niet!

Sytze,

Mijn vragen waren in dit topic waren niet gericht op het verleden.
Die waren juist gericht op een eventuele toekomst.
Je hebt gelijk, of hij ooit nog weer deel uit gaat maken van jouw toekomst is onzeker.
Zelfs als hij nooit weer deel uit zou gaan maken van jouw toekomst, zelfs als ooit blijkt dat de toekomst waar nu naar gevraagd werd geen realiteit zal worden.
Dan nog maakt dat van mijn vragen geen vragen naar het verleden.

Mij heb je ook niet zien schrijven dat jij mij een antwoord schuldig was op die vragen, in tegendeel.
Mij heb je juist zien schrijven:
"Net zoals jij hier geen antwoorden hoeft neer te zetten."
en
"Makkelijke vragen zijn het misschien niet, de antwoorden vraag ik je wel te geven en te onderbouwen.
Alleen niet hier. Hier gaat het namelijk (zoals je terecht stelt) niemand hier een barst aan.
Ik wil je alleen zeker uitnodigen om die vragen voor jezelf eens te beantwoorden.
"

Dat lijkt mij gelijk de vraag beantwoorden of jij hier in therapie zou zijn.
Als ik namelijk therapeut was, had ik je dan zelf aangegeven dat het slechts een uitnodiging was om ze voor jezelf te beantwoorden?
Of zou het voor mij dan juist van belang zijn om die antwoorden te kennen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC