Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 17 Nov 2018, 04:23

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
Unread postPosted: 27 Nov 2012, 07:58 

IkkeOokNog,

Het leven zou zoveel prettiger zijn als mensen zouden zien wanneer een grapje gemaakt wordt of wanneer een serieuze mening wordt geponeerd.

Terecht noemt Jean zich een malloot, maar dat hij geen mps heeft, is mij uiteraard bekend!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 27 Nov 2012, 10:06 

sytze wrote:
Terecht noemt Jean zich een malloot, maar dat hij geen mps heeft, is mij uiteraard bekend!

Fijn, dan is dat in ieder geval helder. :)
Een malloot is het inderdaad regelmatig, maar ja, zo heeft iedere gek zijn/haar eigen gebrek :lol:

sytze wrote:
Het leven zou zoveel prettiger zijn als mensen zouden zien wanneer een grapje gemaakt wordt of wanneer een serieuze mening wordt geponeerd.

Helaas ligt daar op een forum een nog groter probleem dan in de realiteit.
Met enkel een verzameling letters zonder enige vorm van tonatie/emotie is dat soms heel erg lastig.
Niet voor niets zijn lang geleden in de tijd van de BBS al tekencombinaties ontstaan als voorloper van de huidige smileys.
Ze zijn soms onmisbaar omdat ze het verschil aangeven tussen een serieuze opmerking of een sarcastische omschrijving van het tegendeel.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 27 Nov 2012, 12:10 
Site Admin

Na ja, ik noemde Sytze niet voor niets een heerlijke sarcast.
Zijn steek onder water was een mooie voorzet om er weer eens een paar woorden aan te wijden.

Maarre Sytze... als Draggie mijn alter ego zou zijn, hij was vanmorgen in elk geval gelijk met mij uit zijn nest.
Ik heb hem gevraagd waar hij zo vroeg heen ging.
"Dragje gaat een aanloopje nemen", zei hij.
Aangezien hij nog niet terug is, zou ik gelet op dat aanloopje van hem eventueel uit voorzorg toch maar die paar stapjes opzij doen.
We zullen wel zien waar dat mormel mee aan komt zetten.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 27 Nov 2012, 12:52 

Met een leuke Zeeuw?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 30 Nov 2012, 11:26 

Hey Draggie, waar zat je nou?

He wat, wat hebbum Dragje nou weer gedaan ?

Jij ging toch een aanloop nemen om Sytze eens wat onder zijn neus te wrijven !

Dat heb Draggie nooitus gezeg. Dat maak jij ervan.
Alsof Dragje daar aanloop voor nodig heeft, kanneum van uit stilstand hoor.

Maar waar was die aanloop dan voor?

Jij te vroeg op, Zietze te slaapverwekkend,... Flinke aanloop genomen om weer in kussen te duiken en verder te pitten

En Sytze dan, die wil jouw mening misschien ook wel eens horen.

Nou, Zietze heb soms vast wel eens een beetje gelijk op zijn manier. Iedereen ken wel roeppe dat het ongelooflijk is
dat pubers een "vieze ouwe man" opzoeken voor zekzuweele spelletjes, maar laat dat eigenwijze denken
dan eens een beetje los en ga in de schoenen van een pubertje staan.
Je zult met je onzekere gevoelens een beetje het gevoel hebben dat je in een soort kast zit en heel goed beseffen
hoe fijn je wereld ermee omgaat als iemand een beetje homo is.
Leuk op school, een vriendje vragen of hij verkering wil. Of thuis: "Mam, als ik bij Keesje blijf slapen moet ik dan ook een condoom gebruiken ?"
En iedereen zich maar afvragen wat ze bij zo'n ouwe pedo gaan zoeken !
Blijkbaar staat niemand er bij stil dat ze amper weten wat ze zoeken, maar tenminste een heel veilig gevoel krijgen:
Die pedofiel houdt in elk geval zijn klep. "Justitieel gegarandeerd"
En mocht hij spatjes hebben kun je hem nog altijd erbij lappen.
Die Kids zoeken dus niet zo zeer, ze worden erheen gedreven.

Ja Zietze, mensen begrijpen het soms niet helemaal wat je bedoelt.
Dat heb Draggie ook wel meer. Hebbum die dikke malloot nog een por gegeven zodat die jou waarschuwde voor valkuilen van draakjes.
Weet jij nog waar topic over ging?
Draggie bracht even de 'moord' op meer dan vijftig kindjes per jaar onder de aandacht.
En dieën malloot waarschuwt jou nog dat je weer met jouw kant van het verhaal staat te schilderen.
Gek hè dat Dragje het erover heeft dat mensen eens moeten leren loskomen van hun eigen persoontje als ze echt willen nadenken.
Steek eens al je vingertjes op Zietze, en dan bijna vijf keer zoveel dode kindertjes per jaar...
En wat vind jij belangrijk? Dat ene kindje wat jij zo lief vond en die nu geen surrogaat opa meer heeft.
Maar ja, natuurlijk is hij ook belangrijk.
Laten we het er eens over hebben.
Jij hebt dus vroeger al een boek geschreven. Dan opeens wordt het je helder... sommige kindertje hebben gewoon een opa nodig.
Daar zat helemaal geen zelfbelang achter, waarom zou jij zo'n uk nou zo hard nodig hebben.
Nee nee, alles voor hem.
Tja, maar gelet op de cultuur binnen zijn familie waren de opvattingen uit jouw boek misschien niet zo
helemaal in trek.
Wel wat van zeggen, of toch (in het belang van het kind) maar niets van zeggen...
Misschien was dat wel zo'n situatie waar jij hebt gedacht dat je geen keuze maakte.
En zoals zo vaak zijn dat de verkeerde keuzes.
Die buurvrouw die ging kleppen, zou die dat ook hebben gedaan, of zou ze zoveel gehoor hebben gevonden als jij dat boek niet had geschreven.
En als die turken nou eens hadden geweten hoe de vork in de steel zat,...
was jij dan nooit als opa geadopteerd (je hoeft het niet persee om te draaien weet je)
Of was je situatie veel sterker geweest als ze niet onplezierig verrast waren geworden door de feiten.
Is het niet zo, dat jij vanuit je behoefte aan gezelschap die kans voor lief hebt genomen dat je verleden als
spelbreker op de proppen zou komen.
Is het niet ook dat verleden geweest wat maakte dat de aantijgingen van vrouwtjebuur een bijzondere nuance kregen.
Wat is jouw rol Zietze ? Heb jij keuzes gemaakt, allemaal alleen in het belang van lief klein turkje dat opa moest hebben,
of heb jij misschien dingen toch maar op hun beloop gelaten, in de hoop dat het wel goed zou gaan
Arme jij,... Draggie zeg niks arme jij. Arme kleine turkje. Geen opa, wel opa, weer geen opa...
en heel veel rare verhalen
Zelfs als hij je wel nog lief vindt kan hij niet naar je toe,
jij en hij hebben geen adres

Meer dan 50 dode kindertjes/jaar...
Staat er gewoon,
ach wie boeit het...

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 30 Nov 2012, 14:35 

Tja, Draggie,

Die 50 dode kindertjes (en die 200.000 mishandelde jaarlijks) hebben zeer zeker mijn aandacht.
Verwijs er in mijn schrijfsels en interviews ook steeds naar in contacten met die “brave” burgers, die mijn “splintertje” wel zien, maar hun eigen “balk” niet.

Jammer genoeg heb ik niet de macht om al die kinderen te beschermen, zou het graag doen!

Maar helaas, ze zijn “eigendom” van hun ouders en die mogen nu eenmaal meer dan die vieze ouwe mannetjes.
(Over dat “eigendomsrecht” schreef ik in 1981 al in mijn boek).

Maar wat beweer je nu Draggie?
Drijft de samenleving die hunkerende pubers nu juist naar ons toe?
Moeten we dan die samenleving niet gaan opsluiten i.p.v. lekkere vieze ouwe mannetjes?

Dat juist deze pubers zich bij pedo’s veilig voelen, ach het is bekend.
Je hoort het steeds van pedo’s als ze voor de rechter staan.
Het zijn ( over het algemeen) juist de pedomensen die hen niet denigrerend behandelen, uiteraard alleen maar omdat die viezerikken aan hun gerief willen komen? Of zou er meer of andere zaken een rol spelen?

Neem een hele grote aanloop Draggie en gooi flyers uit over de hele wereld om de mensen de ogen te openen.
Hoewel, ik ben bang dat je snel uit de lucht geschoten wordt

“Daar zat helemaal geen zelfbelang achter, waarom zou jij zo'n uk nou zo hard nodig hebben.
Nee nee, alles voor hem.”

Kijk Draggie, je gaat een beetje de mist in met je verhaal.
Om te beginnen was ik al “lid van het gezin” (volgens vader) jaren voordat mijn uk geboren werd. Ze hadden twee dochtertjes, maar daar had ik niet zoveel belangstelling voor.
En toen Uk geboren werd, was er dus meteen een opa uit voorraad leverbaar.

En dat boek?
Dat kende niemand meer, was al zo lang geleden geschreven.

Ook die maffe buurvrouw wist niets van het bestaan daarvan, laat staan iets over mij.
Nee, een man die met zn buurjongen omgaat is per definitie verdacht, je zou haar stompzinnige verklaring eens moeten lezen.

Dat boek (en andere uitgaven van mij) kwam pas tijdens het politie-onderzoek naar boven, lang nadat zij haar verhaal gedaan had.

En de turken? Je weet toch, die praten helemaal niet over seks, dus al helemaal niet over andere geaardheden.
En waarom zou ik er met hen over praten? Het speelde immers geen enkele rol in onze relatie?
Ze zouden met mogelijk niet eens geloofd hebben, net zoals ze de politie niet geloofden toen die met hun verhaal bij hun kwamen.

Spelbreker?
De relatie met het gezin begon in 1993, mijn Uk kwam pas op de wereld in 1999!
En waar mijn relatie met hem alleen maar de klassieke opa-kleinzoon relatie was, geen enkele reden (maar ook geen mogelijkheid) om daar openheid over te geven.

En keuzes maken? Daar stond ik niet bij stil, was toch ook geen reden voor?
En nogmaals, daar kun je met turken niet over praten. Seks is taboe, daar praat je niet over.

En uiteraard hebben de aantijgingen van de buurvrouw een nuance gekregen bij de politie, toen zij gingen googelen.
Maar had ik dat kunnen voorkomen?
In de tijd dat zij met haar malle verhalen kwam, was ik de meest brave burger.
Maanden later kwam ik pas aan mijn pubervriendje.

En ja, ik had het joch misschien vanaf het begin moeten wegsturen uit de kleedkamer op het voetbalveld.
Maar hij was zoekende ( of door de samenleving gedreven zoals jij beweert) en ik had al heel erg lang geen pubervriendje meer gehad.
Het vlees is zwak, en hersens ver weg op zo’n moment.
Ja, ik durf best te bekennen dat ik ook menselijke trekjes heb.
Dat dat niet altijd de meest verstandige trekjes zijn….
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen! (Niet door de ramen a.u.b.)

En mijn kleine turkje (inmiddels al weer bijna 14) kan, als hij mij nog lief vindt, heel gemakkelijk naar mij toe.
Via twitter, hyves, facebook, in alle stilte volg ik zijn ontwikkeling.
En als hij wil, hij hoeft mijn naam maar in te tikken en vindt me.

En zijn adres? Dat heb ik uiteraard, ook van zn school, zn club, zn telefoonnummer.
Maar ik zal geen contact met hem opnemen nu.
Wil hem niet in een situatie brengen waarin hij voor de keuze gesteld kan worden: zn ouders of zn opa.

Dus wacht opa af, misschien…. Ooit…. Of hij het contact zoekt.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 16:49 

Het klinkt alsof er een rechter aan het woord is.
Als er maar voldoende "feiten" onderuit gehaald kunnen worden mag het geheel niet als bewijs dienen.
Maar dat is de taal van draken niet Sytze...

Het klinkt namelijk ook alsof jij het maar een goede zaak vond dat je verleden en je boek niet meer ter sprake hoefde te komen.
De excuses daarvoor klinken zo aannemelijk en ach ja,... opa was uit voorraad leverbaar.
Maar foute veronderstellingen omdat niet alle feiten bij iedereen bekend zijn, nemen niet weg....
dat opa dat verleden wel had.
En dat een klein turkje een surrogaat opa had waar dat kleintje uiteindelijk de rekening voor heeft betaald.
Een draak durft dan best te kijken naar anderen die daar ook schuld aan zijn,
maar een draak kijkt ook niet weg van het gegeven dat opa, met dat verleden het erop aan liet komen dat dingen wel goed zouden gaan.
Het ging niet goed, en zoals opa zelf aangeeft ging het zelfs fout omdat opa ook blijk had gegeven van zwak vlees.
Dragje vraagt zich dan ook af hoeveel opa werkelijk van die uk hield als hij nu het kwaad van anderen zo in de kijker zet en zo
weinig laat zien van zijn eigen gevoel voor verantwoording voor wat juist dat kleine ventje is overkomen waar hij alleen maar een
opa/kleinzoon relatie mee had.
Had opa geen dingen anders kunnen doen. Was de ellende wat klein turkje over zich heen kreeg niet te vermijden geweest
Aanwijzen welke anderen de schuld dragen... daar heeft dat kleintje zo weinig aan...
Aanwijzen wie er schuld heeft is ook niet de taak van Draggie ook niet naar jou Sytze.

Maar Draggie geeft je wat vragen mee.
Als klein turkje, nu niet meer zo klein turkje en straks groot turkje eens een boek schrijft over:
Mijn "opa" en hoe het fout ging
dan zul jij in dat boek toch meer rol spelen dan alleen de opa uit de titel.
Welke rol zou je dan willen spelen ?
En: Opa wacht af, misschien ooit,... of hij contact zoekt.
Stel, dat misschien wel echt ooit wordt.
Wat ga jij hem uitleggen, zeggen, vragen ?
Zou hij erop zitten te wachten dat jij hem de fouten van alle anderen uitlegt zodat hij weet dat het niet aan jou lag.
Is dan dat grote turkje dat nu al niet meer zo klein is, maar wel een klein turkje was niet veel meer waard ?
Wat is hij jou waard ? Kun je nog van hem houden of is de eigen pijn te groot ?
Vragen van een draak, zoals mensen je die misschien wel nooit stellen
Je hoeft niet te antwoorden, Draggie bestaat immers niet.
Maar jij bestaat, turkje bestaat en de vragen bestaan ook al bestaat Draggie niet.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 17:22 

Jean,

In mijn reactie op jouw post (of van je fantoom zo je wilt) heb ik niet meer gedaan dan jou wijzen op het gemak waarmee je zelf maar bepaalde wat de feiten waren. Zonder dat je die kende bleek wel.

Maar daar ben je blijkbaar overgevoelig voor.
Je wilt (nog steeds) altijd gelijk hebben en reageert nogal kinderachtig op deze manier.

De rechter heeft mij indertijd ter verantwoording geroepen, dat lijkt me niet jouw taak, evenmin passend in de doelstelling van deze site.

En als je zo graag antwoorden wilt op je tendentieuze vragen, adviseer ik je om mijn posts van de afgelopen weken hier nog eens na te lezen. Daar vind je de meeste antwoorden!

En de overige vragen (en antwoorden) lijken mij een zaak tussen mijn "kleinzoon" A en mij.
Geloof niet dat dit jou iets aangaat.
Als A mij ooit om uitleg en verantwoording vraagt (een kans waar ik al jaren op wacht) dan krijgt hij de juiste antwoorden.

Tot slot, ik heb er geen behoefte aan om weer in discussies, zoals afgelopen jaren, met jou te geraken.
Ik vraag je dan ook om rekening te houden met het feit, dat ik naast mijn posts hier,
ook nog een eigen leven heb waarover ik jou niet tot in detail hoef in te lichten.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 18:48 
Site Admin

sytze wrote:
Jean,

In mijn reactie op jouw post (of van je fantoom zo je wilt) heb ik niet meer gedaan dan jou wijzen op het gemak waarmee je zelf maar bepaalde wat de feiten waren. Zonder dat je die kende bleek wel.

Maar daar ben je blijkbaar overgevoelig voor.
Je wilt (nog steeds) altijd gelijk hebben en reageert nogal kinderachtig op deze manier.

De rechter heeft mij indertijd ter verantwoording geroepen, dat lijkt me niet jouw taak, evenmin passend in de doelstelling van deze site.

En als je zo graag antwoorden wilt op je tendentieuze vragen, adviseer ik je om mijn posts van de afgelopen weken hier nog eens na te lezen. Daar vind je de meeste antwoorden!

En de overige vragen (en antwoorden) lijken mij een zaak tussen mijn "kleinzoon" A en mij.
Geloof niet dat dit jou iets aangaat.
Als A mij ooit om uitleg en verantwoording vraagt (een kans waar ik al jaren op wacht) dan krijgt hij de juiste antwoorden.

Tot slot, ik heb er geen behoefte aan om weer in discussies, zoals afgelopen jaren, met jou te geraken.
Ik vraag je dan ook om rekening te houden met het feit, dat ik naast mijn posts hier,
ook nog een eigen leven heb waarover ik jou niet tot in detail hoef in te lichten.

Sytze,

Kun jij eigenlijk lezen wat hiet staat:
Quote:
Je hoeft niet te antwoorden, Draggie bestaat immers niet.
Maar jij bestaat, turkje bestaat en de vragen bestaan ook al bestaat Draggie niet.

Als je nou eens tot je harses door laat dringen dat daar precies staat dat ik hoop dat je voorbereid bent op die vragen,
en dat die niet hier of aan mij beantwoord moeten worden maar tussen jou en je kleinzoon zijn....
Jij moet nodig zeuren over tendentieuze vragen en onderbuikgevoelens van
waaruit mensen die stellen...
Je herkent de menselijkheid van een draak niet als je er bovenop staat, mogelijk zijn het jouw antwoorden die tendentieus zijn
en komen die voort uit opgekropte frustraties en onderbuikgevoelens.
Je kunt van mij veel zeggen en een potje heibelen op zijn tijd ga ik niet uit de weg.
Maar Draggie heeft jou gewezen op het gemak waarmee jij essentiële overwegingen wegschuift als je anderen op foutjes kunt wijzen.
Mijn persoonlijke opmerking daarbij: "Die eigenschap kon wel eens één van jouw grootste tekortkomingen zijn"
Maar nergens heeft Draggie jou gevorderd om die antwoorden hier, aan hem aan mij of aan ons te geven.
Draggie stelde dat hij jou wat vragen meegaf. Dingen om te overwegen.
Hoe jij daar mee omgaat is jou zaak.
En dat wil jij dan tegen hem gebruiken...
Ga je gang Sytze, probeer het. Moet jij je gelijk hebben, neem het dan.
Maar als je dit signaal niet begrijpt, hoe durf jij dan te klagen dat mensen jou niet begrijpen.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 02 Dec 2012, 19:33 

Jean,

Het zou prettig zijn als je op een volwassen en serieuze manier discussieert met mensen

Quote:
Maar Draggie heeft jou gewezen op het gemak waarmee jij essentiële overwegingen wegschuift als je anderen op foutjes kunt wijzen.
Mijn persoonlijke opmerking daarbij...

Je splitst jezelf dus op in twee verschillende entiteiten en onttrekt je daarmee aan de uitlatingen van je Draggie.
Quote:
Draggie bestaat immers niet.
Nou dan is het dus duidelijk.
Je misbruikt hem om dingen te roepen die je niet direct in je eigen naam aan durft.
Kinderachtig noemde ik dat in mn vorige post.
Quote:
Als je nou eens tot je harses door laat dringen dat daar precies staat dat ik hoop dat je voorbereid bent op die vragen,
Uit je manier van schrijven krijg ik nu niet direct het gevoel dat je ergens op "hoopt", je dringt jezelf er mee op.
En uiteraard ben ik al jaren voorbereid op een gesprek met A, maar nogmaals dat is een zaak tussen hem en mij.
Jouw "hoop" geeft mij meer het gevoel van een voyeur, niet oprecht, maar nieuwsgierig.
Waarom niet in 1 zin gevraagd of ik voorbereid ben?
Waarom die litanie van vragen en details?
Quote:
Je herkent de menselijkheid van een draak niet
De "menselijkheid" van een wezen, wat alleen in jouw fantasie bestaat?
Quote:
waarmee jij essentiële overwegingen wegschuift als je anderen op foutjes kunt wijzen.
(er is m.i. nogal een verschil tussen ergens niet op ingaan en "wegschuiven"!)
Is dat geen omkering van de werkelijkheid?
Durf jij niet op je fouten gewezen te worden en kruip je weg achter "essentiële overwegingen"?
Quote:
Maar als je dit signaal niet begrijpt, hoe durf jij dan te klagen dat mensen jou niet begrijpen.
(Kan me die klacht van mij niet herinneren, kun je die even aanwijzen?)
Wat jij of je draak een signaal durven te noemen, kan door anderen wel eens gezien worden als een ongewenste voyeuristische inmenging in iemands privéleven.
Wel eens nagedacht over wat anderen van jouw "signalen" vinden?
Je gaat m.i. teveel uit van jezelf en vraagt je te weinig af wat anderen denken/vinden van je opmerkingen.
Leer eens mensen met rust te laten, als ik vragen voor je heb zal ik je dat laten weten, maar deze vorm van ongewenste inmenging in mijn privéleven gaat me te ver!

Zou je er dus mee willen stoppen?
Bij voorbaat dank!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC