Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 09 Dec 2018, 19:28

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Het laatste nieuws !
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 12:50 

Quote:
'Bekendmaken pedo helpt niet'

Toegevoegd: maandag 3 dec 2012, 12:36
Het informeren van het publiek als een zedendelinquent op vrije voeten komt helpt niet om recidive te voorkomen. Dat staat in een rapport dat is geschreven in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Volgens de onderzoekers is er geen wetenschappelijk bewijs dat het inlichten van het publiek, zoals dat in de VS op grote schaal gebeurt, de kans verkleint dat zedendelinquenten in herhaling vallen. Ook een verbod voor pedofielen om in de buurt van kinderen te wonen, helpt niet.

Uitgesloten
Sommige onderzoeken wijzen juist op negatieve bijeffecten. Zo zouden de zedendelinquenten en hun familieleden sociaal uitgesloten raken.

Het kabinet wil het toezicht op delinquenten na hun tbs verlengen van 9 jaar naar maximaal levenslang. Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum onderzocht welke vormen van toezicht het effectiefst zijn.

Geslachtsdrift
De conclusie is dat controle in combinatie met begeleiding, behandeling en sociale steun het best werkt. Gedragstherapie blijkt effectief, net als het voorschrijven van medicijnen die de geslachtsdrift remmen.

http://nos.nl/artikel/447274-bekendmake ... -niet.html

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Het laatste nieuws !
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 13:31 

Nou vooruit dan maar, nog een schepje er bovenop!

Quote:
Maandag 3 december 2012. Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
volg op twitter | rss Algemeen / Binnenland
Gepubliceerd:
Laatste update: 3 december 2012 13:32
3 december 2012 14:23
Deel:
TW
FB

'Registratie seksmisdadiger helpt niet'
DEN HAAG - Personen die zijn veroordeeld voor een zedenmisdrijf vallen niet minder vaak in herhaling doordat zij zich moeten registreren bij de gemeente en instellingen.

Foto: ANP
Ook is er geen bewijs dat het risico op herhaling kleiner wordt doordat het publiek op de hoogte wordt gesteld van hun verblijfplaats. Dat staat in een rapport dat in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie is gemaakt.
Alleen bij de seksmisdadigers die het grootste risico vormen, kan het zijn dat registratiewetgeving de kans op herhaling iets kleiner maakt.

De zogenoemde publieksnotificatie, waarbij de bevolking op de hoogte wordt gebracht van de komst van bijvoorbeeld een pedo, kan zelfs een negatief effect hebben.
Deze mensen kunnen sociaal uitgesloten worden, waardoor de kans misschien juist groter wordt dat ze weer van het rechte pad af raken.
Verenigde Staten
In de Verenigde Staten wordt het publiek geïnformeerd. In het Verenigd Koninkrijk en Canada worden alleen de lokale autoriteiten en betrokken instellingen op de hoogte gebracht.
Van die laatste variant zijn volgens de onderzoekers niet zulke negatieve gevolgen bekend. Het is nog niet bekend wat diverse proeven voor samenwerking tussen instanties in Nederland voor effect hebben op het herhalingsgevaar.
In 50 gemeenten loopt tot 2014 een proef waarbij de burgemeester en de politie informatie kunnen krijgen over seksmisdadigers of daders van ander ernstig geweld die vrijkomen.
Met die informatie kan de burgemeester maatregelen treffen die eventueel nodig zijn voor de openbare orde. Na afloop van de pilot wordt bekeken of deze manier van werken landelijk wordt ingevoerd.
Wat wel lijkt te helpen tegen terugval van zedendelinquenten is een combinatie van (gedrags)therapie, begeleiding (bij onder andere wonen, financiën en werk) en libidoremmende medicijnen.
Door: ANP

Quote:
In het Verenigd Koninkrijk en Canada worden alleen de lokale autoriteiten en betrokken instellingen op de hoogte gebracht.
Van die laatste variant zijn volgens de onderzoekers niet zulke negatieve gevolgen bekend.

Nee hoor, ze hadden beter in hun eigen land kunnen kijken.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 13:39 

sytze wrote:
Duidelijk dus!
Dat bejaardenhuis idee was dus ook maar een onderbuikgevoel !

Duidelijk niet dus!
Nergens stond dat de bevolking (personeel + bewoners) in dat bejaardenhuis moest worden ingelicht.
Er stond alleen in verkorte vorm dat het een stukje sociale controle op zou leveren, daarvoor hoeft de "achtergrond" echter niet bekend gemaakt te worden.
Er stond zelfs in dat bericht dat het mogelijk niet gewenst was dat de reclassering daar "herkenbaar" op huisbezoek zou komen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 14:35 

Je snapt het niet hè?

Dat bejaardenhuis idee was gericht op bescherming van kinderen. Lees je eigen posts en die van Sophie nog maar eens terug.
Dat heeft verder ook niets te maken met achtergrondinfo geven. Net zoveel/weinig als in een andere woonomgeving.

Nu is dus aangetoond dat dit helemaal niet van toepassing is,
biedt volgens dit onderzoek geen extra bescherming,
dus is het geen steekhoudende oplossing maar een onderbuikgevoel.
(Nog afgezien van het feit dat je niet zomaar je intrek kunt nemen in een bejaardenhuis, lange wachttijden)

Jullie "oplossingen", gebaseerd op vooroordelen en aannames zijn voor mij heel erg irriterend.
Net zoals de andere lopende discussie.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 14:40 

Ik snap het prima Sytze, maar begrijp jij het nog?
Als je dat bejaardenhuis-idee even terugleest zie je namelijk dat het wel degelijk óók te maken had met een stuk bescherming voor jouw persoon.
Niet voor niets werd er óók gerefereerd aan de aanwezigheid van medische voorzieningen en "een deurtje extra" tussen de buitenwereld en jouw voordeur.
Dat deurtje wat nog wel eens die door jou omschreven "motorclub" kon tegenhouden.

Als je met argumenten komt wil ik best verder die discussie met je aangaan, op dit moment pik je alleen precies dat er uit wat jou uitkomt om de rest te negeren.
Dat zou ik natuurlijk ook kunnen doen, maar dan krijg ik precies hetzelfde commentaar waarschijnlijk als dat wat jij nu van mij krijgt.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 15:20 

Je hebt gelijk, het was óók voor mijn veiligheid,
hoewel, denk je dat een bejaardenverzorgster kwaadwillenden tegenhoudt?
Er loopt echt geen kudde bewakers rond daar, vandaar dat ik niet zoveel aandacht schonk aan dat argument.
Ook jij kan gewoon een bejaardenhuis binnen lopen, niemand die je tegenhoudt.

En die verwijzing naar die medische verzorging, vind je die zelf erg sterk?
Die heb ik toch nu ook niet en ik leef nog steeds.

Mijn reactie van vandaag was gebaseerd op het onderzoeksrapport van V&J, waaruit o.a. blijkt dat het niets uitmaakt waar een pedo woont, wel of niet bij kinderen.

Waardoor dus het veiligheidsaspect voor kinderen vervallen is
(gesteld al dat er een kans zou bestaan dat ik kontakten zou willen leggen,
waar jullie al bij voorbaat van uitgingen) en ik mij niet erg geaccepteerd voel hier,
gezien alle twijfels en vragen die ik bij jullie schijn op te roepen.

"Eens een pedo, altijd een pedo!", ik hoor het dagelijks, de samenleving weet het o zo goed.
Maar of dat iets zegt over mijn huidig en toekomstig gedrag?
Men gaat er steeds maar van uit, ook hier!
Vind je t gek dat ik er door geïrriteerd raak?
Voel me niet erg serieus genomen op deze manier.

Het maakt een zinnige discussie wel erg moeilijk.
En het geeft me weinig illussies over het opbouwen van een nieuw bestaan zo.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Dec 2012, 20:37 

Sytze,

Ik snap waar jouw reactie vandaag op gebaseerd was, die persberichten die je hier geplakt heb heb ik gelezen.
Toch zijn een aantal van de dingen die je noemt al te weerleggen aan de hand van het topic over dat bejaardenhuis.
Ik verwijs je daarnaast graag door naar een ander topic: http://brokentulip.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=1632

Overigens ben ik de rest van je tekst niet vergeten, ik heb alleen nog niet besloten of ik die nu weer ga beantwoorden.
Misschien namelijk dat ik me door dit soort reacties van jouw kant net zo min serieus genomen voel en het moeilijk vind om een serieuze discussie te blijven voeren.
De meeste dingen die jij nu stelt werden namelijk in andere topics al beantwoord.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 08 Dec 2012, 13:13 

Ik zou als ik jou was nog meer kwijlen en nog meer geil worden van wat je hier steeds neerzet.

Zolang jij mij geen antwoorden geeft ga jij dit soort reacties vaker zien.

Knoop in je oren dat ik het jou heel erg kwalijk neem.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 08 Dec 2012, 15:42 
Site Admin

Even een verlate reactie op het oorspronkelijke bericht,... voor de afwisseling eens on-topic dus.
Worden die mensen nou niet ziek van het lompweg poneren van een paar stellingen of cijfers om daar vervolgens
compleet ongefundeerde conclusies aan te verbinden.
NATUURLIJK werkt dat systeem daar in the U S A voor geen meter.
Deze gedwongen vermeldingen, zonder dat de persoon (dader) in de gelegenheid wordt gesteld om daar zelf ook zijn inbreng in te hebben,
kun je toch niet zien als een sociale manier om te proberen problemen op te lossen.
Die methode daar kun je het beste zien als een noodoplossing bij gebrek aan dat grote eiland.
Met die meldingen wordt een sociale isolatie opgeroepen die het meeste lijkt op het bouwen van kleine eilandjes ipv van één groot.
Dat heeft met een echte oplossing niets te maken.
En dat het hier in NL wel kan, dat laat ik nog altijd zien !
Maar als die eilanden de oplossing zijn, vergeet dan eens even niet dat een paar honderd jaar geleden een tamelijk groot eiland
de plek was waar we het geboefte uit Europa naar toe joegen.
Stel ons dat gebrek aan cultuur dan aub niet als voorbeeld, natuurlijk werkt iets sociaals daar niet.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC