Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 01 Oct 2022, 04:34

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 06 Mar 2012, 05:54 
Site Admin

Onderstaand vinden jullie een recente emailwisseling met mijn Psieg, mijn behandelaar bij de Waag.
Ik ga ervan uit dat deze mails voor zich spreken en plaats ze onverkort.
Alleen de naam van de psychiater is verdwenen.
Vragen staat zoals altijd vrij.

psieg wrote:
Ha Jean,

Het is al weer heel lang geleden dat wij elkaar gesproken hebben. Ik ben heel benieuwd hoe het met je staat.
Het is hier heel hectisch, misschien dat je iets gehoord hebt over eigen bijdrage GGz e.d., maar dat houdt ons erg bezig.
Daarnaast natuurlijk alle nieuwe, ingewikkelde klanten die onze kant op komen. Ben benieuwd hoe het met je is,
daar in het warme Azie.

Hartelijke groet,

psieg

Jean wrote:
Hoi Psieg,

Thanks for asking, dit is echt mooi. Kon je soms ruiken dat ik je nodig heb?
Ik kom er aan het eind van de mail wel op, eerst even jou plagen en de dingen die verdomde goed gaan op tafel gooien.
Oh, en jazeker krijg ik mee wat het “gesloopbeleid” van onze huidige regering aanricht.
Ik vraag me af wie later mag gaan opdraaien voor wat zij nu zogenaamd bezuiningen.

Over mij, ik ben nog altijd eigenwijs, heb veel meer op met mijn eigen grenzen dan met wetten.
Een potentieel crimineel ben ik dus nog altijd.
Ik ben er ook nog altijd niet van overtuigd dat contacten met kinderen schadelijk moeten zijn.
Behandeling mislukt?
Nou in tegendeel.
Ik had nooit durven dromen dat ik zo makkelijk zo ver van die problemen zou komen te staan.
De sociale contacten hier met mijn omgeving groeien nog altijd en meer en meer mag ik dat buitenbeentje zijn.
Lichamelijk contact is hier veel minder taboe en aangezien het leven zich hier veel opener en meer buiten afspeelt heb ik daar mijn profijt van.
Ik hou mijn handen niet thuis en ze blijven ook niet van mij af, en dan heb ik het niet even over de kinderen.
Stilaan begonnen ook de dames grapjes te maken. Merkten op dat ik echt met alles zit te knuffelen behalve met een vriendin.
Mijn uitleg werd geaccepteerd en stilaan hoor ik er ook voor hen bij.
Ik kan me dingen permiteren naar de dames die geen vent in zijn hoofd haalt en het betaalt zich terug in de vorm dat ze behoorlijk attent zijn. Dat, zonder die grens te tarten waar ik niet naar op zoek ben.
Tuurlijk zitten er ook kinderen op mijn schoot en er wordt ook geknuffeld.
Maar dat krampachtige claimen, angst om ze kwijt te raken is verdwenen. Zij hoeven geen leegte meer te vullen die ik vroeger zo moeilijk herkende.
Ik blijf jou dankbaar dat we dit hebben bereikt zonder de mooie kanten kapot te maken. Ik weet ook dat ik daar zelf een behoorlijk steentje aan heb bij gedragen, maar zonder jouw steun had ik nu niet gestaan waar ik nu sta.

Die gekozen openheid maakt zich steeds waardevoller. Zelfs de enkelingen uit de buurt die na mijn brutale stap mij en moeder links lieten liggen draaien bij.
De laatste probleempjes verdwijnen daarmee uit het zicht.
Wat mij tegenvalt is dat dit zo weinig wordt gezien. Mijn stap ging namelijk wel wat verder dan bijvoorbeeld een Cosa project van de recl ned.
Ergens is dit toch te waardevol om voor anderen verloren te laten gaan. En dat geldt ook voor die behandeling, waarbij we toch wel even dieper tastten dat dat oppervlakkige “pedofiel” zijn.
Mijn hoela met een geaardheid, ik zet daar voor velen een heel groot vraagteken bij.
Het zou mooi zijn als aankomende collega’s van jou zich eens wat meer durfden te verdiepen in die werkelijke veranderingen.
Mogelijk vinden ze dan ook meer aangrijppunten voor behandeling van anderen.
Ik noem me regelmatig ex-pedofiel. Tart daar ook de gemoederen wel mee (onveranderd) maar ik durf het jou ook te zeggen terwijl ik je aankijk.
Weet dus dat ik het meen.
Er kan een hele wereld schreeuwen dat dit onmogelijk is, ik ben nog altijd niet onder de indruk van geschreeuw en ik zie niet vlug iets als onmogelijk.

16 April ben ik weer in Nederland en deze keer blijf ik zes maanden. Financieel is Vietnam niet echt een succes, dus ik kom brood verdienen voor mijn gezin. Daarnaast wil ik toch ook echt zien hoe ver ik die draad in NL goed kan oppakken.
Ik beschouw mijn avontuur niet echt als geslaagd als ik mijn heil in het buitenland moet zoeken.

Maar ik ben niet blind. Ik zie ook problemen komen. Nederland is wel op meer manieren een stuk koeler dan mijn omgeving hier.
Ik heb toch echt behoefte aan die lichamelijkheid en dat is straks heel wat minder vanzelfsprekend.
Ik kan wel flirten met leuke kerels, maar als puntje bij paaltje komt, sta ik met de trieste resten van wat lichen me over liet.
Het vooruitzicht om daar partners mee onder ogen te komen stemt echt niet vrolijk.
Ik ben dus bang dat ik met mijn terugkeer ook in een leegte stap.
Inmiddels heb ik het verschijnsel ‘depressie’ diverse keren mogen mee maken. Ik zie dat als een leugen, het negatieve gevoel dat daar uit voort komt heeft helemaal geen reëele grondslag in echte problemen. Het slaat ook toe als alles goed gaat. Dan lig ik een dag of twee op mijn nest en heb zoiets van: “Wil je dit vernielen, ga je gang dan doe ik geen flikker”.
Blijkbaar ben ik dus veel erger dan zo’n trieste bui, want die zout vanzelf wel weer op.
Maar als het straks in NL echt niet goed gaat (die leegte) en ik raak in de put,... welke macht heeft zo’n depressie dan.
Je kent mijn pilletjes en ook die wens om zelf een eventuele keuze te kunnen maken.
Maar ik heb er geen behoefte aan om me naar een keuze te laten slepen door een gemoedstoestand die met de realiteit geen donder te maken heeft.

Ik was dus toch al van plan geweest om bij terugkeer contact met je op te nemen. Je mail komt als geroepen.
Heb jij mogelijkheden, kun je me op een of andere manier voor één of twee consulten inplannen zodat we dit probleem eens kunnen bespreken.
Ik acht de kans dat ik dit ga tegenkomen namelijk veel te reëel om dingen op zijn beloop te laten.

Groetjes,

Jean Op den Kamp

n.b. Onze mailwisseling loopt via de mailbox van Broken Tulip en kan daarmee ook worden gelezen door het slachtoffer waar ik mee samenwerk. Voor mij is dit een steun in de rug. Mocht het voor jou bezwaarlijk zijn dan kan je antwoord ook naar jean.opdenkamp@******.nl
Maar stel je gerust, ze wordt niet overvallen met dit probleem, we hebben dit al besproken en ze weet dat ik om jouw steun vraag.

psieg wrote:
Ha Jean,

Ik reageer even via de broken tulip mail, omdat er weinig geheims aan mijn antwoord is. Natuurlijk kan ik je een consult aanbieden. Maar dan heb ik natuurlijk wel een verwijzing van de huisarts nodig, en (en dat is echt veranderd in NL) heb je voor een ggz-behandeling (en daar val ik onder) tegenwoordig een extra bijdrage van 200 euro. En dat kan ik niet voorkomen. Dus dat moet je wel in het achterhoofd houden. Je bent van harte welkom, we kunnen kijken hoe we hier de dingen vorm kunnen geven, maar er zijn ook een aantal wettelijke veranderingen, waar we (helaas) mee moeten leven.
Mocht het niet tot een consult komen, dan is een mailwisseling zoals deze toch ook nuttig geweest.

Hartelijke groet,

Psieg

Jean wrote:
Hoi Psieg,

Dat van die 200 euro is natuurlijk dikke prut. Maar het gaat hier ook niet om een klein probleempje wat vanzelf wel verdwijnt als ik maar doe of het niet bestaat.
Dan zal ik kleur moeten bekennen voor wat jij en die behandeling werkelijk waard waren.
Als ik in april thuiskom ben ik blut (zoals elke keer). Een bedrag van 200 euro is dan geen haalbare kaart.
Maar na 23 juni heb ik mijn financiën wel weer op orde.
Ik heb geen idee hoe die verrekening verloopt, ben ik dit vooraf verschuldigd, komt die “klap” na verloop van tijd...?
Als je rekening wilt houden met die betaalmogelijkheden van mijn kant, dan zou ik zeggen,
plan me in op een manier waarop we zo snel mogelijk aan tafel zitten en waarbij ik de deurwaarder niet aan mijn deur hoef te krijgen.
Over die verwijzing maak ik me niet zoveel zorgen, die huisarts is een knuf en die trek ik wel even over zijn bureau.
Ik moet na aankomst toch per omgaande voor een nieuwe zoladex, ik zal hem e.e.a. wel lief vragen als hij met die joekel van een naald in zijn handen staat, dan maakt hij ook een kansje.

Er is inderdaad weinigs geheims aan je antwoord. Evenmin zie ik iets geheimzinnigs aan mijn situatie.
Ik vind daarintegen wel dat er gezien mag worden dat deze eigenbijdragen mogelijk mensen zullen weerhouden, danwel het hun onmogelijk maken om die hulp te zoeken.
Ik zet deze emailwisseling online op het openbaar forum van Broken Tulip.
Jouw naam verdwijnt uiteraard uit die stukken.

Ik hoop dat er een mogenlijkheid te vinden is dat ik in april toch al even kan aanschuiven.
(Fucking money,... brrr)

Groetjes, ook van Phi en de rest van mijn familie hier

Jean Op den Kamp

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 08 Mar 2012, 16:04 
Site Admin

Graag jullie aandacht voor een artikel van Nanko Kiel

Misbruik van het recht

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 08 Mar 2012, 16:05 
Site Admin

Ha Jean,

mooi dat de wisseling ook hier staat.

Ik ben heel erg benieuwd of hij je op weg kan helpen maar heb daar wel vertrouwen in want eerder was dit ook het geval en in mijn ogen was dat een zwaardere weg omdat het om dingen ging uit het verleden. Nu gaat het om iets wat nu speelt dus mogelijk makkelijker op in te gaan.
Niet gezegt dat het makkelijker te plaatsen is dat is weer iets anders.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 09 Mar 2012, 01:03 

Als je naar die psieg toe gaat,
Je daar eindelijk gaat zitten,
De herkenning voelt,
Rekening houdt met het feit dat het wel eens zwaar kon zijn,
Niet eens zo goed weet of het allemaal wel loopt zoals je wil,
Kan hij je dan op weg helpen?
Betalen voor je fouten doe je elke dag weer...
Laat je oude ik los,
Het kan best, Jean!
Mij is het ook gelukt!
Oplossen, dat is het toverwoord.

Het is al moeilijk genoeg in deze wereld,
Komt geluk of maak je dat zelf?
Allemaal van die rare spreuken tegenwoordig.
Wel degelijk gemeend, maar raken ze je?
Goed of fout?
Op of onder?
Zijn of haar?
Tijd zal het leren....

Geld, dat moet je hebben!
Is het echt zo erg met ons gesteld?
Onbelangrijk is het geworden om vrienden te hebben.
Voor sommigen, die het nooit zullen snappen.
Mij zal het niet boeien.......

dOEI!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 09 Mar 2012, 01:47 
Site Admin

Thanks Yor,

Een stukje van dat verleden zou ik toch echt nooit kwijt willen hoor, denk maar aan mijn vriendschap met jou.
Die problemen met dat verleden heb ik daar aan die tafel mooi kunnen doorbreken.
Ik vraag mezelfs af of ik die inzet hier vol zou houden als ik werkelijk nog werd belast door die gevoelens van vroeger.
Wat ik hier nu doe, is een keuze van nu. Maak je als je blief niet ongerust, dit is geen gevecht met mezelf en zeker geen zelfcastijding.

Als ik nu naar die psieg stap heeft dat een heel ander karakter. Dit heeft niets te doen met problemen uit het verleden.
Ik ben zoals je weet chemo-castraat. Het wegvallen van testosteron heeft nog geen moment er toe geleid
dat ik niet kon functioneren als man.
Ik kan niet terug vanwege medisch uitzonderlijke complicaties met dat eigen hormoon.
En ik voel me er prima bij, want blijkbaar ben ik meer dan capabel om die aansturing die anders hormonaal bepaald is zelf over te nemen.
Maar wat het wegvallen van testosteron me niet kon nemen, dat doet Lichen wel.
Als ik in een hoerenkast mijn broek zou laten zakken lopen ze gillend naar buiten.
Hier in Vietnam kan ik uren per dag liggen vleien en flikflooien. In die zin is Nederland echt een stuk kouder.
Die depressies zijn een bekende bijwerking van castratie. Ik ken ze inmiddels en normaal gesproken versla ik ze met een lachertje.
Mijn manier: Je realiseren wat er gebeurt en vervolgens weigeren daar tegen te vechten. Dan verliest zo'n bui het snelste zijn macht.
Maar hoe zal dat uitpakken als het feit dat ik mijn mannetje niet meer kan staan in NL zijn weerslag krijgt.
Als ik deze keer aanschuif, dan heb ik geen idee wat mijn psieg kan betekenen. Zelf zie ik problemen komen, en de oplossing zie ik niet.
Aan de realiteit van dat Lichen probleem, alsmede aan het regelmatig terug keren van die depressies zal hij ook niets kunnen veranderen.
Wat kan hij wel, kan hij wel wat ?
Dat is zijn vak, niet het mijne. We zullen wel zien.
Ik wijs er graag nog eens op dat dergelijke depressies absoluut geen basis nodig hebben in enige reëele oorzaak.
Ze hebben niets te maken met een onverwerkt verleden en problemen nu veroorzaken dit ook niet.
Ze zijn een pure leugen, maar hoeveel macht krijgt die als je echt niet lekker in je vel zit ?

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 10 Mar 2012, 02:10 

Jou kennende, neem ik aan dat je de boodschap begrijpt? Of moet je misschien nog eens keertje lezen?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 10 Mar 2012, 11:06 
Team Broken Tulip

Yor wrote:
Geld, dat moet je hebben!
Is het echt zo erg met ons gesteld?
Onbelangrijk is het geworden om vrienden te hebben.
Voor sommigen, die het nooit zullen snappen.
Mij zal het niet boeien.......

Het lijkt tegenwoordig inderdaad of alles en iedereen in geld moet worden gewaardeerd.
Terwijl juist relaties, vrienden, niet in geld zijn uit te drukken, maar wel oneindig veel belangrijker zijn.
Geluk kun je niet maken, maar als je leert omgaan met de omstandigheden waarin je terecht komt, kan dat een heel stuk in de goede richting helpen.
Er zal altijd een boze buitenwereld zijn. En misschien heeft die juist wel alles met geld te maken.
Hoe beter je de binnenwereld op orde hebt, hoe minder de boze buitenwereld er vat op kan krijgen.

En een goede psieg kan daar soms een welkome handreiking doen.
Goede vrienden ook.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 10 Mar 2012, 16:25 
Site Admin

Yor wrote:
Jou kennende, neem ik aan dat je de boodschap begrijpt? Of moet je misschien nog eens keertje lezen?

Yor, ik heb leestekens zien staan achter twee opeenvolgende zinnen.
Yor wrote:
!
?
Ik denk dat je me inderdaad redelijk kent en dat ik lezen kan. Mocht ik wat te vragen hebben, dan meld ik me wel.
Hoe goed ken jij Draggie eigenlijk?
Zie je ook de test hoe ze dat bij de Waag gaan aanpakken?
Hoe creatief en hoe menselijk zullen ze zijn als iemand dat even niet heeft.
Daarnaast is het geen onbelangrijk punt dat er meer aandacht komt voor die gevonden weg.
Voor mij is dat heel belangrijk want ik geef er een stuk zinvolle invulling mee aan mijn leven.
Benieuwd hoe ze, zoals de psieg al aangeeft gestalte kunnen geven aan e.e.a.
Wie goed kijkt ziet dus wel meer dan één gezicht.
Wie nog beter kijkt ziet dat de psieg dat mogelijk al begrepen heeft en informeel al antwoord
dat de mogelijkheden bekeken/besproken worden.

Gerrit wrote:
En een goede psieg kan daar soms een welkome handreiking doen.
Goede vrienden ook.
Gerrit, soms zijn beiden onmisbaar.
Dan is het mooi als ze beiden voor je klaar staan.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC