Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 03 Dec 2022, 02:08

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vloeken!!!
Unread postPosted: 19 Jul 2010, 12:25 
Site Admin

Tja....het is waarschijnlijk voor nu in iedergeval deels waar, echter je krijgt nu de juiste mensen langzaam aan om je heen. Dat is een geweldig iets!
Laten we met elkaar hopen en duimen voor jou dat het de echte juiste positieve resultaten gaat geven.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2010, 14:55 
Site Admin

Sophie Tulp wrote:
Tja....het is waarschijnlijk voor nu in iedergeval deels waar, echter je krijgt nu de juiste mensen langzaam aan om je heen. Dat is een geweldig iets!
Laten we met elkaar hopen en duimen voor jou dat het de echte juiste positieve resultaten gaat geven.

Die positieve resultaten zijn er ook al. "goeie morgen" trouwens ik heb net een middag verslapen. Dat uurtje liep en beetje uit. Maar die klachten momenteel zijn in elk geval lichamelijk.
Er klopt echt iets niet met mij en dat hormoon. Dit vreet energie. Maar de zon schijnt, letterlijk en figuurlijk.
Niet leuk; mijn plannen voor Vietnam zullen toch even veranderen in weer een tijdelijk verblijf.
Oktober zal wel vier weken Vietnam worden. De zorg is daar zorgzamer, de kennis hebben ze ook, maar dit geval ligt toch wel erg moeilijk met taalprobleempjes. En het niveau van Engels van de gemiddelde Vietnamese arts is toch niet dat van zijn nederlandse collega.
Morgen lekker naar Middelburg, even met de psieg kortsluiten hoe met deze bizarre toestand om te gaan. Daarna is hij vier weken weg. En over twee weken doe ik een nieuwe testosteronwaarde bepaling. Zit dat mis, zal ik toch knopen moeten doorhakken inzake Zoladex.
En met de beste bedoelingen om het psychisch aan te kunnen, geeft de mate van lichamelijke problemen nu eigenlijk het antwoord al. Ergens zou dat gebruik van Zoladex dan ook beter te verdragen zijn. Zoladex gebruiken om te voorkomen dat testosteron mijn gezondheid ondermijnt is toch wat anders dan iemand zijn die ik zonder dat spul niet kan zijn. Ik vraag me eigenlijk best wel af of mensen zich dat verschil kunnen voorstellen....

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2010, 15:26 
Site Admin

Jean wrote:
Zoladex gebruiken om te voorkomen dat testosteron mijn gezondheid ondermijnt is toch wat anders dan iemand zijn die ik zonder dat spul niet kan zijn. Ik vraag me eigenlijk best wel af of mensen zich dat verschil kunnen voorstellen....

meer dan jij je kan voorstellen.
Dit wat jij als laatste zin zegt is iets wat in vele situaties gebeurt.

Ik heb bijvb mijn operatie laten doen vanwege gezondheid terwijl ik het eerder niet nodig vond omdat ik ik ben met of zonder extra.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2010, 17:27 
Team Broken Tulip

Jean Op den Kamp wrote:
Vloeken?
Nee, vloeken deed ze net niet. Maar het stond haar wel duidelijk tegen dat artsen zoals zij regelmatig worden geconfronteerd met mensen die met klachten in de schaamstreek veel te lang hebben gewacht..................omdat ze zich schaamden.
Het feit dat er veel te lang is gewacht omdat de patiënt zonder uitleg en zonder vervolgafspraak op straat stond is nog veel beschamender.
Vanaf woensdag drie keer per week in de UV-b. Deze bestraling moet me ivm die jeuk tijd geven om toch zelf te proberen die Testosteron er weer onder te krijgen. Het geeft ook lucht om met de psieg te bekijken wat de gevolgen voor mijn gevoelens zijn als die T-waarde weer normaal zou worden. En de komende maanden heel regelmatig onder controlle met die lichen, kans om dat nog onder bedwang te krijgen is heel klein. Maar niets doen gaat goed fout.
Mijn afspraak met de urologie in R'dam pas op 24 augustus vond ze compleet onverantwoord. Ik heb me bij de huisartsenpost terug moeten melden met die afspraak en zo moet er bekeken of er een urgentie mogelijk is. Die zullen nu vanmiddag waarschijnlijk terug bellen. Dan bellen ze me wakker, want ook de vermoeidheid is terug. Ik val haast om. Zie mijn eigen handen trillen boven de toetsen. Dus maar eens een uurtje dimmen...

Vloeken?
Ja natuurlijk vloek ik inwendig. Dat zou u waarschijnlijk ook doen onder deze omstandigheden.
Of het helpt? Doet dat er nog wat toe dan? Het raakt me niet eens meer echt persoonlijk. Het is meer een,...dit mag toch niet waar zijn.

Heavy stuff, Jean.
Maar gelukkig dan toch iemand die luistert,
en handelt.
Daar was je ook wel aan toe, nietwaar.
Wilde wel dat ik even bij je kon zijn,
maar 't zit er op het moment niet in, helaas.
Succes bij de psieg, morgen.
Ik bel daarna nog wel.

Liefs, Gerrit

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2010, 17:50 
Site Admin

Dank je Gerrit.

Je hebt natuurlijk gelijk. In deze hele waanzin was ik daar echt aan toe. Zonder blikken of blozen diepte ze de informatie op die het ontstaan van Lichen verbond aan het gebruik van Androcur.
Ze was zowel ontzet over het bestaan van the Eunuch archive, in de zin dat die niet waarschuwen dat receptplichtige medicijnen ook op recept gebruikt dienen te worden. (Ik ga een tussen stap proberen door het voor te leggen bij het ministerie van volksgezondheid!!)
Ik betwijfel of daar in het ziekenhuis het laatste woord is gesproken over het gebeurde.
Ze vatte mijn ervaringen met de uroloog nogal heel erg raak en bondig samen: "Urologie is een vak apart, maar dat is communicatie ook"
Ze had direct door dat ik een kans wilde om niet direct terug te hoeven grijpen naar die zoladex. Ze begreep ook duidelijk waarom. Dat met die UV-b bestralingen tegen die jeuk was dan ook heel snel geregeld.
Ik kreeg een geruststelling: Lichen is echt een aan de huid gebonden aandoening. Die vindt geen weg naar binnen via de slijmvliezen. Waar Lichen echter overgaat in kanker, zijn onbehandeld natuurlijk alle risico's van uitzaaien aanwezig. En het stadium waarin ik verkeer onbehandeld laten was wel vragen om die overgang naar die kanker. Kortom mevrouw was geen urologe maar wel pissig.
Bovendien was haar stelling dat ik van geluk mocht spreken dat ik zelf met die aanhoudende erectie in staat was geweest om die pijn en die situatie van me af te zetten. De gevolgen en blijvende schade hadden aanzienlijk kunnen zijn en het komt vaker voor dat mensen daar uit schaamte dagen mee rondlopen en door een hel gaan. Vandaar ook haar begrip voor mijn angst voor eventuele spontane nachtelijke erecties en de gevolgen als nu die testosteron omhoog gaat. Het was haar vakgebied niet, maar dat hoorde bij de urologie. Maar wel nu, en niet over zo'n zes weken.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Jul 2010, 07:16 
Site Admin

Sooooooooooooooooooophie,.............

Mag ik nog eens een knie aan de grond zetten?
Er moet een vraag gesteld worden, een vraag die ik eigenlijk netjes privee in een mailtje hoor te gooien.
Maar ik vind hem zooooooooooo mooi, ik wil dat hier lekker openbaar doen.
Mag het Sophie, mag die knie even duidelijk aan de grond..................

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Jul 2010, 09:11 
Site Admin

Ik hou je niet tegen Jean, kan dat ook niet.
Maar of het antwoord is wat je wilt is de vraag natuurlijk.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Jul 2010, 10:53 
Site Admin

Sophie Tulp wrote:
Ik hou je niet tegen Jean, kan dat ook niet.
Maar of het antwoord is wat je wilt is de vraag natuurlijk.

Sophie,

Je weet dat ik een verleden heb wat niet foutvrij is. Dat ik heb durven kiezen om mijn leven op de schop te nemen en dus voor verandering koos... het zal je niet zijn ontgaan.
Ook ben je goed op de hoogte van mijn contacten met mijn psychiater, die ik heb gezocht als hulp en ruggesteun bij vooral die karakterveranderingen waar ik door chemische castratie mee te maken kreeg. Ook zocht ik oorspronkelijk steun voor mijn verzoek om chirurgische castratie.
Maar ik was uitdrukkelijk niet in behandeling als pedoseksueel.
Dat ik de psieg enige tijd geleden in het bijzijn van ons aller Gerrit heb uitgedaagd, door hem een advies te vragen over mijn stabiliteit inzake mijn gedrag naar kinderen en zijn mening over mijn vertrek naar Vietnam om voor Phi een ware vader te zijn, dat heb ik hier kenbaar gemaakt.
Dit betekent dat ik de "volle laag" krijg van dat behandelprogramma dat normaal gesproken op zo'n "vies oud mannetje :oops: " wordt losgelaten.
Ik heb jou en in feite iedereen verteld dat ik dit een grandiose uitdaging vind. Als het namelijk niet verantwoord zou zijn, wat ga ik dan daar bij Phi doen!!!

Nu wordt er in die behandeling blijkbaar wel degelijk een duidelijk onderscheid gemaakt tussen mensen die beter kunnen zorgen dat ze echte contacten met jeugdigen uit de weg gaan en een groep die ervoor moet waken dat ze niet terug schuiven naar die oude fouten.
Voor die laatste groep geldt een soort van netwerken. Structuur in je leven brengen, ook in de vorm van contacten, waardoor dat terugtrekken en ongecontroleerd handelen eigenlijk onmogelijk wordt. Het is natuurlijk een mooie zaak dat ik met een volwassen vriend daar op die gesprekken kan verschijnen. Maar hoe zit dat netwerk als ik straks in Vietnam zit???
De psieg vroeg naar jou...
De vraag is, of jij ook eens mee zou kunnen op een consult en dat we eens kunnen bespreken of er mogelijkheden zijn dat die kleine ook contact houdt met jou, bijvoorbeeld dat je zijn telefoonnummer hebt, en dat jullie elkaar mailen. Een soort van terugkoppelen zeg maar, waardoor ik de zaken niet mooier kan kleuren dan ze zijn.....
Netwerken heet dat!!!
En omdat ik zo netjes aan het werk ben, zou ik je dan ook willen vragen (met die eeuwige knie aan de grond) of jij me daarin zou willen helpen.
Ga je mee, als je blief? Ben jij (en Broken Tulip) straks voor Phi dat stukje extra veiligheid als ik daar met mijn foute verleden in den vreemde bij die uk zit?
Het idee vind ik namelijk helemaal zo gek nog niet ;) , je moet er maar op komen!

Vandaag zat ik in de wachtkamer van de dermatologie op mijn UVb-tje te wachten. Daar zat ook een pa met zijn kleine knul. Stilaan drong het tot me door wat het betekent om dit 24/24 365/365 te mogen zijn. Niet leuk als vrijetijdsbesteding, aangenaam als afwisseling, maar echt als een levensopgave. Ik ben wat laat volwassen Sophie en misschien moet ik Phi wel op mijn knieën danken voor zijn NEE en voor zijn vraag om hulp

Doe je het Sophie? Voor Phi,... en voor mij, please?

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Jul 2010, 15:01 
Site Admin

Jean,

voor Phi ben ik dat al een beetje. Mailen hebben we al gedaan en zijn telnummer heb ik ook.
Netwerk...nooit geen moeite mee dus!

Theoretisch gezien wil ik heel graag mee, pracktisch gezien is het zoals je weet altijd wat moeilijker in te vullen.
Laten we hier even verder over mailen en dan later hiervan berichten als we eea duidelijk hebben enzv.
Oke?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 21 Jul 2010, 15:49 
Site Admin

Sophie Tulp wrote:
Jean,

voor Phi ben ik dat al een beetje. Mailen hebben we al gedaan en zijn telnummer heb ik ook.
Netwerk...nooit geen moeite mee dus!

Theoretisch gezien wil ik heel graag mee, pracktisch gezien is het zoals je weet altijd wat moeilijker in te vullen.
Laten we hier even verder over mailen en dan later hiervan berichten als we eea duidelijk hebben enzv.
Oke?

Helemaal okay,

Misschien lukt het zelf om een keer met jou en Gerrit samen daar aan te schuiven...
Maar je zegt het al........... en dit maakt het juist zo mooi: Dit stukje sociale controlle hebben we al lang ingebouwd.
Ik regel met de psieg wel (na zijn vakantie) dat jij rechtstreeks zelf een afspraak kunt plannen.
Als het zover is horen ze het hier wel

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC