Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 01 Oct 2022, 05:21

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: SOMS
Unread postPosted: 29 Dec 2010, 19:21 
Site Admin

let op: In deze posting worden dingen des levens even gewoon bij hun naam genoemd. Omdat het zo weinig zinvol is om er om heen te draaien, zeker niet om jullie te kwetsen...

Soms, dan weet ik het ook niet meer,
omdat er steeds maar meer vragen zijn waarop geen antwoorden komen deel ik ze maar eens even... "Wie het weet mag het zeggen"

Een dikke week geleden kwam mijn Daihatsu cuore door de sneeuw vast te zitten, dreigde bovendien van een dijk te duvelen. Eerste keer dat me dat gebeurde en ergens had ik zoiets van: Jij smerig klein k*t autootje, ik ben hier de baas...
Ik heb hem bij de trekhaak gegrepen en teruggesleurd op de weg. Vonden oa mijn tussenribspieren niet helemaal een fris idee, ik voelde hoe ik de linkerkant van mijn lijf kapot trok. Afgelopen vrijdag schoten mijn "poten" onder me vandaan en kwam ik met een klap op mijn rug in de bevroren sneeuw.
Vandaag ging ik onderuit en belandde op mijn rechter onderarm/elleboog

Ook in deze periode werd mijn auto aangevallen door een hond. Idiote beest beet mijn nummerplaat aan flarden. Nu weet ik donders goed welke beelden een valse hond bij mij oproept vanuit mijn kindertijd. Dat daar een link ligt is me overduidelijk. Ik ben eens even uitgestapt. Mensen zijn zich wezenloos geschrokken dat ik toch zomaar even aan de achterdeur kwam kloppen om verhaal te halen. Politie bij ingeschakeld etc. Er zijn leukere dingen voor een mens. Maar dat is wel diezelfde meneer die altijd en overal een hondenkluifje paraat heeft voor die viervoeters, met de katten loopt te spelen tijdens zijn route en gesprekjes voert met de konijntjes die op een meter afstand rustig blijven zitten.
Zoals aangegeven, ik weet wat mij kwaad maakt als het gedrag van zo'n vals kreng wordt afgedekt met die woorden "dat doettie anders nooit" Ik weet welke beelden ik op het netvlies heb staan.
Betreden op eigen risico staat er naast die poort,...
wel, eigen risico dus als je teckeltje daar dan mag rondstruinen en mensen lastig vallen, dan mag hij best 40+ kilo wegen en volgens jou tot de klasse der herdershonden worden gerekend,... als ik hem pak dan zul je zijn laatste gejank je hele leven niet meer vergeten en de hele omgeving zal het horen. Echt, ik scheur hem te plekke aan stukken. Weettie inmiddels ook want hij gaat alleen al voor mijn ogen achteruit...
Maar wel ook een vreselijk kort lontje dus. Er zijn toch dingen die je niet zomaar opzij zet.

Daarnaast speelt natuurlijk die pijn. Ik hoop toch dat ik niet hoef te beschrijven hoe fijn dat momenteel met dat letsel is om over die gladde troep die kranten te bezorgen. (Lacrima vond vorig jaar mijn beschrijving van die krampen al een beetje te echt ;) ) Maar ik lig ook al bijna een week elke nacht lastig in bed, met iets waar menig vent zo trots op is... een stijve.
Vanmiddag ben ik maar eens het toilet op gegaan en heb.....
ja zo heet dat, ik heb me afgetrokken en kon toen de troep opruimen omdat het toch wel de moeite waard was.

Morgen ga ik vragen om een nieuwe testosteron bepaling (bloedprikken). 3 September en 6 december heb ik keurig mijn ZOLDEX injectie gehad. Die testosteron moet ergens net zo bij de nul zitten als de buitentemperatuur......

Wat is dit??? Komt dit door de pijn? Terwijl ik die pijn eigenlijk alleen maar waarneem en ik eigenlijk steeds meer het gevoel krijg dat dit helemaal mijn pijn niet is, dat het me op een of andere manier niet meer raakt. Komt dit door frustraties, omdat dingen niet zo lopen als dat ik dat graag wil.
Ik ben blij, optimistisch en heel dankbaar voor die ruimte en steun die ik krijg van mijn omgeving. Ik voel een wanhoop als ik naar NL.bv kijk en me afvraag hoe veel slachtoffers we nog gaan zien.
Het wisselt niet af, het zijn geen moment opnamen. Deze hele gevoelens lopen compleet synchroon

Ik wil verder, ook hier met BT. Ik wil naar Vietnam, hunker naar mijn "familie" daar, mijn kennissen en mijn nieuwe aanwinst (vriend) daar. Maar gelijktijdig wil ik ook naar huis. Een verlangen dat vanaf mijn dertiende onlosmakelijk bij mij hoort en dat op momenten als nu zo sterk wordt.
Gelukkig heb ik nog een stukje veiligheid zelf ingebouwd:
Er staat een levensvezekering op mijn leven ten gunste van Phi. En volgens de polisvoorwaarden keren die niet uit als ik in de eerste twee verzekerings jaren zelf....

Dus maar weer bloedprikken, en 6 januari een dagopname bij de pijnpoli enz enz....
maar als er ergens iemand is die echte antwoorden heeft op echte vragen over (chemo) castratie,
kom ze dan hier eens vertellen

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: SOMS
Unread postPosted: 03 Jan 2011, 19:33 
Site Admin

Update
30 december naar de huisartsenpost. Aan de balie uitleg gegeven dat dingen niet lopen zoals ik dat zou mogen verwachten. Melding gemaakt van een aantal puntjes die toch niet bij het gebruik van chemocastratie passen. Uitdrukkelijk gevraagd om een formulier voor bloedprikken (testosteron bepaling) en vervolgens met de uitslag een afspraak bij de huisarts. Bovendien aangegeven dat ik deze uitslag graag beschikbaar had voor mijn consult (3 jan) bij mijn psychiater.
Tja, ze moesten het de dokter vragen, ik mocht na 14.00 terug komen.
Als ik terug kom krijg ik de mededeling dat de dokter heeft aangegeven dat met Zoladex het testosteron voldoende wordt onderdrukt en dat hij een nieuwe meting niet zinvol acht. Die dokter is net van de 26e terug van vakantie. Nu gaat hij weer en ik kan hooguit voor na 11 januari een afspraak maken.................

Vandaag mijn consult bij de Waag. Mijn psieg schrikt van mijn verhaal, ook van de zichtbare symptomen, die mij eerder zo tekenden als testosteron wel aanwezig was. De gang van zaken bij de huisartsenpost krijgt een beetje een wrang smaakje als we moeten concluderen hoe kort dag het is met mijn reis naar Vietnam. G. vraagt mij zelfs of ik een annuleringsverzekering heb... Niet dus.
Ik wordt met een aanvraag voor bloedonderzoek de deur "uitgewerkt" want als ik zorg dat ik nog voor 17.00u in Goes in het ziekenhuis laat prikken, dan kan dat woensdag nog bekend zijn. Dan hebben we nog kansen voor overleg. (Donderdag heb ik een opname/behandeling op de pijnpoli in Zierikzee en vrijdag is G. afwezig)

Tja, want dat er wat aan de hand is is duidelijk. En met de uitslag van dat onderzoek zijn we eigenlijk nog nergens.
Mocht de testosteron stijgen, dan faalt Zoladex. 3 September en 6 December 2010 heb ik mijn implantaten gehad. Als dan toch de testosteron stijgt, dan staan we voor een raadsel.
Als de testosteron laag is...., staan we ook voor een raadsel.
Het zou een invloed (onbekende werking) van het stresshormoon Cortisol kunnen zijn. Maar ook dan staan we een beetje met de rug tegen de muur. Er is geen duidelijkheid en nog minder duidelijk hoe dit dan te stoppen.
Maak jullie niet teveel zorgen. Dat bloed is geprikt, woensdag zou die uitslag echt bekend zijn en beschikbaar voor G. En dan gaan we maar weer kijken(overleggen) wat de beste opties zijn

De jaarwisseling ben ik om 23.00u naar bed gegaan. Op van de pijn, een koortsaanval, mijn kleine jongen gezwollen van het wondvocht door het scheuren van het lidteken (besnijden). Dat het twaalf uur werd, de echte jaarwisseling, ik heb het niet gemerkt, zelfs het vuurwerk niet.

En toch ben ik niet zielig. Zielig is een land waar dit mogelijk is. Waar je uiteindelijk zelf maar die verantwoording neemt voor die chemocastratie en waar je als je duidelijk aangeeft dat er dingen mislopen op die manier door een waswijf van een dokter, middels een wancommunicatie tussen zijn balie en hem maar weer wordt weggestuurd. Zielig is een land dat meent met schreeuwen om de chemocastratie de oplossingen in huis te hebben terwijl de antwoorden op de meest simpele vragen over het gebruik van die middelen nog ontbreken

Voor ik deze periode inging (met uitzending KRO en artikel in Spits, mijn aanstaande verhuizing naar Vietnam) heb ik heel duidelijk in mijn behandeling aangegeven dat ik weet dat ik heel diep door mijn emoties ga, en dat ik onder geen enkele voorwaarde het bijltje erbij neergooi. Daarom ook werden bij de Waag nog nieuwe afspraken gemaakt... de geplande behandelingen waren aan hun einde.
Maar goed ook, dat consult nu. Immers, ik ge(mis)bruik mijn korte lontje, mijn venijn om mijn eigen lichaam over die pijn heen te zetten en zodoende toch te functioneren. Ik ben nu ruim 18 uur onafgebroken in de weer. Roofbouw heet dit,....
Ik ga proberen te slapen. Over zes uurtjes eruit voor die kranten. Als ik niet net als vanmorgen twee uur te vroeg achter de pc zit, omdat ik het in bed niet meer kan harden

Weten jullie wat ik zielig vind.... In Vietnam loop ik het lab binnen, laat bloedprikken en een halve dag later haal ik mijn testosteron waardes op (beter gespecificeerd dan in NL) De kosten ca 3 euro betaal ik zelf wel. Hier in Nederland is dat allemaal keurig geregeld.............ZIELIG. Niet een klein beetje, maar heel heel erg ZIELIG

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Jan 2011, 19:40 
Site Admin

mag ik vragen....

dat dit waardeloos is is zachtjes uitgedrukt, zijn we over eens.

Maar hoe staat dit in verhouding naar kinderen? Heeft deze testosteron ook zijn weerslag naar kinderen, naar het verlangen naar? Of blijft dit in JOUW situatie erbuiten? Bestaat dit nog?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Jan 2011, 20:31 
Site Admin

Je houdt van mijn eerlijkheid Sophie, krijg je die nu ook.....
Het zal je denk ik niet verbazen dat ik mij die vraag ook stel. Zeker als je ondanks chemocastratie staat te r*kk*n en kl.komen

Gisteren kwam hier een pa met een jochie de straat af. Jaar of zes zeven, en de spreekwoordelijke blonde engel. Hij liep te huppelen, op tweehonderd meter hadden we al oogcontact en de ondeugd schitterde van zijn ogen. Uiterlijk en karakter helemaal waar ik voor zou bezwijken.
En dan is er opeens dat besef dat die aaibaarheidsfactor van dat kind, de liefde waarmee je hem een heerlijke knuffel zou willen geven absoluut niets te maken heeft met wat ik vind in een volwassen relatie. Die drang om mezelf kind te willen laten zijn of hem op te schalen naar toch al heel erg volwassen is weg.
Hij is een kind, een heerlijk spontaan jochie dat je dolgraag plat zou knuffelen
En volgens mij hoort dat zo. Als die vertedering van een kind je niet meer raakt, dan heb je pas echt hulp nodig. Maar stel je gerust Sophie, ik laat mij van niemand meer aanpraten dat dat mijn seksuele geaardheid is
Ik denk dat daar, in elk geval voor mij dat verdwalen in mijn gevoelens heeft gelegen. Misschien wel juist omdat ik nooit op welke manier dan ook kansen heb gehad om op een normale manier naar die volwassen seksualiteit toe te groeien.

Dat ik het nu aankan om ronduit en openlijk te genieten van dat kind als kind terwijl ik toch echt ook mijn weg naar die volwassenen (en het bijbehorende stukje seksualiteit) heb gevonden....
dat ik dit hier openlijk kan schrijven en mensen uit de straat het gewoon mogen lezen

Een stukje Oosterse cultuur: Als het niet goed gaat moet je de fouten eruit halen, bijsturen, niet het roer helemaal naar de andere kant gooien
Misschien dank ik die hele vooruitgang in de behandeling wel aan dat ene puntje, mijn brutaliteit om dat mooie stukje gevoel voor die ukkies niet over boord te laten gooien. Zal me ook best weer een berg kritiek opleveren, het zei zo, kan het wel hebben..........
Ex-pedo, en kinderen zijn gewoon kinderen en daarmee helemaal het einde............

Ruim een jaar geleden sprak een slachtoffer haar vertrouwen uit in mij met betrekking tot Phi.
Daarmee stond zij mee aan dit stuk geluk en het vertrouwen dat ik u in mijzelf heb mbt tot die kleintjes
Thanks

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 03 Jan 2011, 22:32 
Site Admin

Thnx Jean.

Kinderen zijn om op te vreten, ja als moeder en mens durf ik dat zeker te zeggen.
Het genieten van die ondeugende koppies als ze gelukkig zijn en/of kattekwaad verzinnen is geweldig.
Zo horen kinderen groot te worden en zo horen kinderen de wereld te leren kennen.

De mens die zegt dat dit niet kan en mag is behoorlijk afgedwaald of houdt gewoon niet van kinderen.

De volwassen sexualiteit hoort daar niet bij zoals ook jij nu echt weet met je verstand en in je hart, dat is ook een duidelijk gegeven.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 04 Jan 2011, 07:20 
Site Admin

Kinderen zijn SOMS om op te vreten.............
half uur later heb je al spijt dat je het niet gedaan hebt
;)

Ik heb er nu zelf een, die is zijn mobieltje kwijt geraakt. De hele mails, alles draait om dat treurige verlies (en de hoop op een nieuwe)
Nu moet ik verdorie ook nog leren streng worden.....
Kan ik niet gewoon zeggen dat het van jou niet mag,... dan heb jij het gedaan :roll:

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 05 Jan 2011, 18:39 
Site Admin

Update

Vandaag contact met G. (spieg, de Waag)
Testosteron is lager dan 0,7. Verwaarloosbaar. Nader overleg geeft toch de indicatie dat dit waarschijnlijk verschijnselen zijn als gevolg van een drastisch verhoogde Coritsolspiegel (stresshormoon). Ik kan hem ook weinig meer wijsmaken, hij kent me inmiddels te goed. Hij weet dat ik dit zelf doe om me op te laden voor deze periode. Ik word netjes maar dringend teruggefloten.
Okay okay, zeur maar niet, ik zet die schakelaartjes wel een standje lager

(Het dossier blijft nog even geopend en als ik in maart terug kom, koppel ikzelf terug)

Toch heb je wat G. In dit jaartje vertrouwen heb je me gvd zo mooi in de peiling dat je weet waar dit vandaan komt en wie er wat aan kan doen.
Ik moet terugschakelen en je weet gewoon dat ik dat kan, ook vanuit deze opgefokte situatie....

Hebben jullie het baasje begrepen, doe eens ff allemaal normaal ja, ik moet rust hebben :lol: :lol:

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 05 Jan 2011, 19:43 
Site Admin

Ksssst opzouten dan hier en blijf in je mandje ;)

Fijn dat G. dit voor jou kan betekenen. Je was al op weg maar iemand met gevoel en verstand die er ook nog voor geleerd heeft is altijd een stuk fijner dan iemand die alleen maar uit gevoel of verstand spreekt.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC