Sophie wrote:
en nu even alsof ik je tweejarig zusje ben.... wat is Lucrin, wat doet het en wat betekent: subcutaan als intramusculair?
Allereerst voor mijn liefste tweejarige zusje een heerlijke
knuffel.
Ik heb namelijk het idee dat bij jouw leeftijd een knuffel zoveel meer op zijn plaats is dan een poging om je met een probleem
als chemische castratie te overdonderen.
Weet je eigenlijk dat je lief bent, zeggen we dat wel vaak genoeg hardop.
En moeten we dat een kind niet veel vaker zeggen, juist als we daar niet mee op weg zijn naar een stukje "innemend" gedrag.
Immers, als het uitspreken van die "liefde" niet het doel is, maar de weg naar een doel waar dat kind nog niets van begrijpt,
dan kan onze "liefde" zo schadelijk zijn voor een kind.
Maar jij vraagt het ook zo lekker hè, lief klein zusje van me.
En ergens heb je ook wel gelijk, als je iets vertelt op een manier dat ook kinderen (vanaf een jaar of acht) het kunnen
begrijpen, dan maken volwassenen toch ook een kansje
.
.Een spuitje dat mannetjes een stuk liever maakt1... Kleintjes worden grootSoms zijn mannen helemaal niet zo lief. Als een soort grote kinderen willen ze teveel liefde voor zichzelf.
Het kan zelfs zijn, dat ze erg makkelijk kwaad worden als ze hun zin niet krijgen.
Misschien vallen ze wel vrouwen aan om hun eigen plezier te kunnen hebben.
Ook kinderen zijn niet altijd veilig. Misschien willen ze wel meer dan je alleen lief vinden.
Pas je wel heel goed op, want ook
die mensen die je echt lief vinden heb je keihard nodig.
Vaak hebben die bozerikken ook naar anderen een erg kort lontje. Maken snel ruzie en willen zich altijd maar bewijzen.
In ons lichaam werkt een stofje, testosteron. Het regelt heel veel.Als een jongentje groter wordt gaan er opeens allerlei dingen veranderen. Dat heet puberteit.
Hij krijgt een zwaardere stem, hij gaat opeens graag stoer doen, er groeit een melksnorretje en ook op andere plekken
op zijn lijfje krijgt hij opeens meer haartjes. Ssst, niemand zeggen hoor, ook op zijn piemeltje.
Als je nu toch een beetje zin krijgt om het wel tegen vriendjes te vertellen, dan ben je misschien wel zelf aan de beurt,
dan wil je langzaam aan erbij horen en ga je ook een beetje stoer doen.
Dat is helemaal niet erg, dat hoort erbij.
Wat vaak veel vervelender is, dat zijn die pukkels. De huid gaat ook veranderen en maakt meer talg (vet) aan.
Soms raakt zo'n hele kleine fabriek (talgklier) verstopt en dat talg, (huidsmeer) dus hoopt zich op...
oepsies, en daar heb je zo'n puistje.
Dat rommeltje kan ook nog eens ontsteken, bah, kon je maar lekker klein blijven.
Weet je dat dat ook helemaal niet zo gek is. Er zijn er best veel die eigenlijk liever wat langer zouden wachten met die hele flauwe kul.
Alleen daaraan kun je al merken dat dat hormoontje, dat stofje in ons bloed, met die enge naam testosteron,
wel erg veel over ons te zeggen heeft.
Misschien is dat goed om niet te vergeten als we horen van mensen die er wat meer problemen mee hebben.
Want weet je, misschien hebben sommige van hen gewoon ook eens een handje hulp nodig.
Zijn ze zelf misschien groot geworden terwijl ze als kind die hulp en uitleg niet kregen?
Als jij daar vragen over hebt, of vragen over jezelf en groot worden, en je kunt met die vragen bij niemand terecht,
dan klopt er iets niet.
Dan loop je het gevaar dat ook jij later als je groot bent een keer die hulp nodig hebt, die dan zoveel moeilijker is dan
vragen stellen nu.
Heb je echt niemand, kun je je vragen niet kwijt, pak dan eens een keer de telefoon en bel
0800-0432 (gratis)De kindertelefoon, zij zijn er OOK voor jou

Als je op het plaatje klikt, ben je zomaar op hun website.
Zeg maar dat mijn kleine lieve zusje van twee, (die met die gebroken tulp) jullie heeft gestuurd, dan groeit zij ook weer wat sneller.