Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 03 Jun 2020, 17:24

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 25 Dec 2019, 16:06 
Site Admin

.

.

Ze zien vliegen

Schiphol, 2 oktober 2019...
Passagiers voor vlucht MF812 mogen aan boord.
Als derde overhandig ik mijn paspoort, maar in plaats van dat die juf het scant kijk ze nog eens goed en geeft het terug.
Of ik me even aan de balie van de gate wil melden.
Aldaar is het niet de medewerkster van Xiamen achter de balie die me te woord staat maar twee figuren van de marechaussee die me willen spreken.
Ze nemen me mee naar een "discrete" hoek (bij de slurf waar de andere pasagiers rakelings langs komen) en willen onder andere weten
waar de reis naar toe gaat. En wat ik daar ga doen.
Ik begreep het al, ze waren niet van Jehova en kwamen al helemaal het kindje Jesus niet brengen.
Afdeling zeden en ik had in die zin wel wat op mijn conto staan natuurlijk.
Wij moesten goed begrijpen dat ze ons in de gaten hielden.
Ook zou het mogelijk zijn dat informatie naar het buitenland werd verstrekt.
En, of ik me even wilde realiseren dat er in die landen zware straffen en zelfs de doodstraf
op dit soort delicten stond.
Ze zouden dan maar aannemen dat ik de waarheid sprak en bla bla bla...
Als ik uiteindelijk aan boord ben komt een stewardes nog eens om mijn paspoort vragen. Door missers bij die vreemde procedure aan de gate
is dat dus niet ingescand.
Gelukkig kan dat aan boord ook en ik heb daardoor ook nog de kans om mijn 'bijna' gemiste welkoms drankje te ontvangen.

Nou hoeven ze mij niet op mijn eerlijke ogen te geloven.
Maar laten we eens naar hun handelen kijken...
Wie de moeite neemt om te lezen hoe mijn geschiedenis in Vietnam er zo'n beetje uitziet; klik hier Waar ben ik eigenlijk mee bezig in Vietnam (3B)
kan in elk geval constateren dat mijn reizen daarheen in de begin periode werden begeleid door een arbeidsreïntegratie project en de gemeente (toen Geleen)
Voorts is duidelijk dat er tijdens mijn behandeling bij de Waag (vrijwillig) zicht was op mijn doen en laten in dat verre land.
En of ik daar open en eerlijk ben over mijn verleden krijgt toch wel een boost als we de Nederlandse consul in Ho Chi Minh overvallen met een bezoekje,
met een vader en zoontje die duidelijk mijn achtergrond kennen.
Maar aan de grens houden ze "ons" in de gaten !!!
Als ze de gemeente (nu Goes) hadden benaderd, wisten ze van de brieven van de burgemeester aan heel Goes Zuid naar aanleiding van een optreden van mij op tv.
Konden ze bovendien vernemen dat hier alles in relative rust is verlopen en dat er zelfs een symposium over het onderwerp is geweest door de gemeente
maar met mijn uitdrukkelijke medewerking.
Een paar honderd brieven van mijn kant aan de kranten abonnees zijn dan nog buiten beschouwing gelaten.

Dan val je toch werkelijk van je stoel als nu dat stel komt aanzetten met vragen en beweert dat ze ons in de gaten houden.
23 Jaar na de feiten en na 18 jaar vliegen (vaak meerder keren per jaar) op Vietnam en dan voor de eerste keer worden aangesproken op dat verleden.
De kindertjes van destijds in Vietnam zijn inmiddels volwassenen en de klachten lijken toch echt mee te vallen.

Laten we liever eens gewoon benoemen waar ZIJ mee bezig zijn;
(zie volgende posting)

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 26 Dec 2019, 12:25 
Site Admin

Telkens als kabinet, minister, het OM of andere onderdelen van justitie, het nodig hebben om het blazoen weer eens op te poetsen
zijn 'pedofielen*' een dankbare groep.
*Voor de volksmond gaat het dan immers om de wandaden van pedofielen, pedoseksuelen, kinderverkrachters en kindermisbruikers in alle gradaties
Nieuwe maatregelen worden immers alom toegejuigd en de kans op een weerwoord van uit de 'viezerikken' is verwaarloosbaar.
Een soort van gratis punten scoren dus.
Het gevolg is dus zo'n goedkope actie van lastig vallen bij de gate.
Proefballonnetjes in de media over uitreisverboden, intrekken van paspoorten etc.

In de tussentijd wordt blijkbaar vergeten welke impact dit doen en laten heeft op de nieuwe generatie.
Waar moet de motivatie vandaan komen om bijv een behandeling te zoeken en met jezelf aan de slag te gaan als
er zo duidelijk wordt getoont dat dat angstbeeld van "voorgoed afgebrand" op deze manier wordt bevestigd.
Ik zie ze !!! Ik ben betrokken bij die hulpverlening, ken diverse behandelaars, mensen achter Stop it now en zelfhulpgroepen.
En ik kan wel waarschuwen dat angst een slechte raadgever is, tegen zoveel overmacht haalt dat weinig uit.
Maar het werkt net als met pesten; als je in je schulp kruipt met je angstbeeld, dan word je juist nog kwetsbaarder
en als weerloos slachtoffer ben je een dankbare prooi.
De kans op verder afglijden wordt daarmee heel groot en de kans op weerbaar worden vrijwel nihil.
Depressief en suïcidaal, binnen de hulpverlening en zeker binnen zelfhulpgroepen geen verrassing meer.

Intussen ligt justitieel onderzoek op het niveau wat we hier aan de grens zagen, en...
wetenschappelijk onderzoek helemaal op z'n gat.
Oorzaken van 'pedofilie', waarom zou je daar nog naar zoeken als je kunt volstaan met de mededeling dat het 'immers aangeboren is'.
Hoe zit het eigenlijk met de kans dat de steeds verdergaande restricties en negatieve benadering de ontwikkeling van jongeren verstoren,
en dat we pedofilie mogelijk ook kunnen veroorzaken.
Een onderwerp waar we later op terug komen, met enige onderbouwing.
Voor nu misschien goed om te concluderen dat onderzoek naar zulks volkomen stil ligt, grotendeels geblokkeerd wordt
en dat blijkbaar niemand zich hoeft te verantwoorden voor die waanzin.

Vreemd,... aan de grens willen ze je enerzijds laten schrikken met die mededeling dat er mogelijk informatie wordt verstrekt naar het buitenland
en anderzijds zijn ze stom verbaasd (ongeloof en snappen er de ballen van) dat iemand daar in de vreemde een dergelijke openheid zou kiezen.
Terwijl na twee aanvaringen met justitie namen als van Laarhoven en Julio Poch al leesbaar werden in een glazen bol.
Dat we er ondanks die twee affaires aan de grens ijskoud mee staan te intimideren geeft enig zicht op hoezeer men is aangedaan
van die toch zeer bedenkelijke praktijken.

Voor dat tweetal aan de grens; Jullie doen ook je werk maar.
Maar waarschijnlijk kennen jullie dat gezegde wel: Je kunt iemand wel voor zijn hoofd kijken, maar niet erin.
Misschien slim om dan die monitor op het voorhoofd uit te zetten en de equalizer te resetten.
Ik zou in elk geval willen pleiten voor een meer gedegen psychologische selectie en mogelijk wat minder op motivatie.
Ik hoop dat ik het daarmee netjes heb gezegd.

Voor eventuele toekomstige situaties...
Als jullie je iets meer zouden verdiepen, dan zou duidelijk moeten zijn dat niet altijd alles verloopt zoals men op voorhand zou verwachten.
Die rij van honderden wachtenden is niet mijn schrikbeeld en angst niet meer mijn raadgever.
Iets met verantwoording en regie.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC