Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 11 Dec 2019, 17:11

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 07 Jun 2013, 15:33 
Site Admin

Image

En weer een aanmelding bij StopItNow inclusief vervolggesprek en consult

Fijn dat je anoniem kunt bellen...
Maar laat daar nou in dit geval eens geen behoefte aan zijn.
Jezelf ex-pedofiel noemen en dan aanmelden bij Stop It Now, hoe gek kun je het maken?

Misschien is het zo gek niet eens en daar zijn ze het bij de hulplijn mee eens.
Ik kan mezelf wel van alles noemen en met etiketjes strooien, maar dan valt al snel de opmerking:

Een slager die zijn eigen vlees keurt

Dat is niet alleen een lastige opmerking om tegen te argumenteren, het voelt ook zo...
En waarom zou ik dat moeten doen?
In feite sta ik machteloos tegen over kritiek, en bovendien hebben mijn lezers en ikzelf recht op een professionele mening
over mijn huidige status inzake pedofilie.
Begin van de week gebeld, vandaag een vervolggesprek gehad via de telefoon
en op 26 juni ga ik naar Rotterdam voor een consult bij de Waag.
Het is genoegzaam bekend dat deze keer de factor anonimiteit bijzondere vorm aan neemt,
immers de bevindingen van de psycholoog in kwestie zullen in elk geval openbaar worden.
Het geeft namelijk geen pas om hun mening te vragen en het dan alleen te publiceren als het aansluit bij mijn eigen gevoel.
Uiteraard kunnen ze geen stempel op mijn vlees geven met het opschrift
"gegarandeerd pedovrij varkensvlees" maar wel gemotiveerd hun inschatting maken.
Mochten er mensen zijn die vinden dat het te gemakkelijk is om weer bij de Waag te zitten voor die beoordeling:
Ik laat in elk geval zien dat ik niet alleen maar mijn eigen mening loop te kraaien,
en wie een "strenger" en vakkundiger adres weet waar ik voor die opinie terecht kan
moet dat maar snel melden.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 07 Jun 2013, 16:31 

Met alle respect, ik heb niks met dit soort 'dingen'

Ik begrijp je redenen en ik hoop dat je krijgt wat je wilt.

Suc6 met het vervolg bij de Waag.

;)

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 28 Jun 2013, 12:26 
Site Admin

Ex-pedofiel

Eergisteren, woensdag 26 juni zat ik dan tegenover die uitdaging.
Lekker, samen met Gerrit een bezoekje aan de Waag Rotterdam.
De entree, via de balie van de reclassering valt een beetje kil op ons dak. Maar die kou is al snel uit de lucht
als we worden ontvangen door Herman Brouwer, psycholoog van de Waag.
Het is een plezierig gesprek. Maar dit is wel even anders dan de gesprekken die ik na '97 had met de psieg
waar de reclassering mij heen stuurde.
Herman weet donders goed waar hij het over heeft. Mijn nieuwe situatie wordt afgezet tegen de oude.
Oorzaken (ja oorzaken van pedofilie) passeren de revue.
Hij merkt donders goed hoe emotioneel belastend het is om terug te kijken naar die kindertijd waar zoveel ontbrak.
Het is ook niet niks om die dingen op tafel te leggen terwijl zo overduidelijk is dat ook mijn ouders het op hun manier
goed hebben bedoeld.
Het waarom van dat niet functioneren komt echter heel duidelijk in beeld. Ook de manier waarop ik oorspronkelijk
bij de Waag (Middelburg) belandde en hoe we daar opruiming hebben gehouden in een onverwerkt verleden.

Natuurlijk ken ik mijn verhaal intussen wel. Herman weet echter ook heel duidelijk sturing te geven
en daarmee komt ook de rekening op tafel van wat er allemaal aan kansen verloren is gegaan.
Duidelijk waar ik nu sta, en vooral ook waarom ik nu zo actief ben
op het gebied van pedofilie... en slachtoffers.
We gaan zelfs zover dat mijn contacten met en inzet voor een ander BT member worden besproken.

Als we het gesprek moeten gaan afronden komt een te verwachten tegenvaller...
Herman kan vanuit zijn functie uiteraard geen stempel "gegarandeerd pedovrij" mee geven.
Van de andere kant, hij zal dit zeker ook lezen en er is door dat gesprek absoluut geen reden voor mij
om af te wijken van die eigen beoordeling: EX-PEDOFIEL
Het gesprek heeft dit duidelijk onderstreept.
Het is me tijdens het hele gesprek opgevallen, dat deze man de ins en de outs van mijn verhaal kent.
Hij weet wat er speelt, zelfs details zijn voor hem niet verrassend.
En dan, aan het einde van het gesprek komt die verrassing voor mij:
Ik ben niet meer de enige. De aanpak om behandeling te richten op oorzaken en achterliggend disfunctioneren
blijkt inmiddels ook voor anderen te werken.
Mensen die net als ik dankbaar zijn omdat ze een leven hebben terug gekregen waarin het niet meer gaat om het beheersen van gevoelens,
maar heerlijk genieten van een nieuw verworven vrijheid.
Een vrijheid waarin kinderen gewoon mogen bestaan, zonder die klemmende greep om contact te moeten zoeken.

Als we dit gesprek als een belegging zien voor de toekomst, dan zou ik willen zeggen:

"Niet behaalde resultaten in het verleden hoeven een betere toekomst niet in de weg te staan"

De Waag, StopItNow,...

Het zijn prille veranderingen in die behandelingen. Maar dit gaat er uit zien als hulp aan de pedofiel.
Dat is wat anders dan alleen het beheersbaar maken van "lusten" waarbij iemand het vooruitzicht heeft van een leegte,
een gemis voor de rest van zijn leven.

Image

Het is net na zessen als ik weer thuis ben.
En dan, merk ik eens een keer wat het eigenlijk betekent om met emoties dat hele verhaal compleet opnieuw
door te spitten.
Zo mooi en ook makkelijk als het gesprek was,...
ik ben opeens hartstikke leeg. Emotioneel moe, iets wat ik vroeger nooit heb gekend.
Mochten jullie me gemist hebben woensdagavond... ik lag voor 19.00u in mijn bed.

Oh en Herman....
wat jij niet mag kan ik me wel permiteren hoor:

Je bent goedgekeurd.
Zodra we de NVEP oprichten krijg jij een certificaat

van de Nederlandse Vereniging van Ex Pedofielen.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 01 Jul 2013, 17:00 
Team Broken Tulip

Jean Op den Kamp wrote:
ik ben opeens hartstikke leeg. Emotioneel moe, iets wat ik vroeger nooit heb gekend.
Mochten jullie me gemist hebben woensdagavond... ik lag voor 19.00u in mijn bed.

Wat goed dat je er aan toegegeven hebt.
Niks 'sterk zijn'
Dit is sterk

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 01 Jul 2013, 17:53 
Site Admin

gerrit-vl wrote:
Niks 'sterk zijn'
Dit is sterk

Lol, toen ik lag had ik al zoiets van:
Nou heb ik mezelf plat gekregen zonder een poot uit te steken
k'word steeds sterker,... nu mijn verhalen nog :oops:

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 May 2015, 15:51 

Als pedofielzijnde zou ik er niets voor voelen om als kandidaat te zijn voor Stop It Now.
De eerste reden is vanwegen de naam Stop It Now (Stop Het Nu). Wat moet er gestopt worden?
Ik zou mij geen leven willen voorstellen zonder pedofiele en pedoseksuele gevoelens. Verder vind ik
dat de naam in deze zin een negatieve houding heeft tegenover pedofilie.

Mensen hoor je altijd roepen over slachtoffers. Oke, ik vind het ook sneu wanneer mensen het
slachtoffer worden van iets. Net zoals ik het sneu vind als iemand het slachtoffer wordt van een
natuurramp, maar ik blijf wel evengoed van de schitterende natuur houden en dat hoeft niet gestopt
te worden. Dat er ergens een slachtoffer valt betekend niet dat geheel alles daaromheen slecht is.
Laat ik zeggen dat het woord "slachtoffer" niet in mijn pedofiele woordenboek voortkomt.

Alle respect voor de mensen die zich wel kandidaat voor willen stellen. Ieders eigen besluit.
Misschien voelt iemand zich geroepen om juist in discussie met hen (Stop It Now) te gaan.
Als ik een middagje langs Stop It Now ga voor een gesprek, en zij op het einde vertellen van; en, wat
ga jij zometeen vanavond doen als je thuis bent? Dan zeg ik; nou meneer of mevrouw, als ik thuis ben
dan ga ik in de avond eventjes lekker... :lol: genieten van.. :mrgreen:

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC