Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 12 Dec 2019, 12:11

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 18 Jul 2013, 14:31 

Oproep invullen vragenlijst ervaringen (als) jongere met informatie zoeken en hulpverlening.

Hallo Forumbezoekers,

Mijn naam is David Jacobson (46) en ik volg de deeltijdstudie pedagogiek aan de Hogeschool van Amsterdam. Voor mijn opdrachtgever Ouders Online doe ik voor mijn scriptie onderzoek naar de ervaringen van jongeren met pedofiele gevoelens met het zoeken naar informatie en hulpverlening.

Ik heb een vragenlijst opgesteld die informeert naar deze ervaringen, die ik u graag zou voorleggen.

Als u geen jongere meer bent (ouder dan 23) is dat geen enkel probleem, er wordt dan gevraagd naar uw ervaringen toen u jongere was.

(citaat scriptie)
Mede dankzij het internet zijn er tegenwoordig steeds meer plekken waar jongeren terecht kunnen voor informatie omtrent hun seksuele identiteit. Op diverse sites is al dan niet professionele informatie te vinden over hetero, homo, lesbisch, biseksueel of transgender zijn. Voor jongeren die informatie of hulp zoeken met betrekking tot pedofiele gevoelens lijkt dit echter veel moeilijker te zijn.
De organisatie Ouders Online (OO) ontvangt al enige tijd signalen dat pedofiele jongeren moeite hebben om aan goede informatie te komen. Deze jongeren onderkennen hun pedofiele gevoelens op jonge leeftijd, maar kunnen daar, op een uitzondering als bijvoorbeeld pedofilie.nl na, nauwelijks serieuze en toegankelijke informatie over vinden op internet. Ook kunnen zij er nergens over te praten zonder risico’s zoals het in aanraking komen met justitie (dr. Justine Pardoen, persoonlijke communicatie, 10 juli 2012).
Ouders Online vermoedt dat het met de hulpverlening aan pedofiele jongeren ook niet goed gaat. De organisaties waar de jongeren zich tot wenden om advies lijken slecht voorbereid te zijn op de hulpvraag van deze groep. Het is mogelijk een gevolg van de huidige tijdgeest die vooral een negatieve houding tegenover pedofilie ademt, waardoor de gevraagde hulp dus niet altijd wordt verleend (dr. Justine Pardoen, persoonlijke communicatie, 10 juli 2012).
(einde citaat)

Bij het totstandkomen van de scriptie en de vragenlijst heb ik tijdens persoonlijke gesprekken en communicatie via e-mail advies, raad en opbouwende kritiek gehad van een aantal pedofiele mannen die ik heb leren kennen via pedofile.nl, en via andere wegen. Zij staan positief tegenover de doelstelling van het onderzoek en de vragenlijst. In dit topic bevestigen ze dat ze me kennen en dat ik ben wie ik zeg te zijn.

Ik wil u graag uitnodigen om deze online vragenlijst in te vullen. Uiteraard is het waarborgen van uw privacy één van de prioriteiten geweest. Zo worden bijvoorbeeld geen ip gegevens opgeslagen, en is de software voor de vragenlijst ingesteld om de antwoorden standaard te anonimiseren.

Natuurlijk zal te zijner tijd een samenvatting van de bevindingen hier geplaatst worden.

Bij voorbaat dank!

De vragenlijst kunt u hier vinden.

David Jacobson

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2013, 09:21 

Hallo forummers,

Ik wil iedereen bedanken die de vragenlijst al heeft ingevuld. Een snelle scan door de antwoorden laat zien dat de overgrote meerderheid graag ziet dat er vooral betere hulp of informatie komt, vooral voor jongeren, over hoe nu persoonlijk om te gaan met pedofiele gevoelens en wat het betekent voor je toekomst, in het dagelijkse leven. ‘Gewone’, menselijk informatie, vanuit het perspectief van de pedofiel. Maar ook informatie of hulp ontwikkeld met behulp van pedofielen zodat de dilemma’s, vragen en voorkomende situaties uit het echte leven komen en niet zozeer uit de theoretisch verbeelding van van de hulpverlener. De hulpverlener die misschien best van goede wil is, maar door gebrek aan contact met pedofielen ‘in het wild’ niet écht weet waar behoefte aan is.

Misschien herkent u zich hierin. Misschien juist niet. Uw mening is belangrijk! Uw ervaringen zijn belangrijk! Vul daarom de vragenlijst in.

Met motiverende groet,

David

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2013, 15:04 

Zeker het creëren van een hulpverleningsinstantie die dan alleen op papier bestaat.

De bron is het falen van hulpverlening in het algemeen.

Mensen hebben wel in een fractie bedacht hoe dit soort mensen te benoemen, maar niet hoe met normaal verstand iemand hulp te bieden.

Als ik jou was zou ik maar gewoon eens rond lezen, want jou vragen zullen natuurlijk weer terugkaatsen van wat deze maatschappij daar van vindt.

En deze maatschappij vindt het niet erg geïndoctrineerd te worden.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 22 Jul 2013, 14:29 

Hallo Ricardo,

Ik geloof niet dat ik begrijp wat je precies bedoelt. Er zijn geen plannen om een hulpverleningsorganisatie op te zetten. Dit is een onderzoek naar de ervaringen van het zoeken naar informatie of hulp over pedofilie door mensen/jongeren die denken dat ze (misschien) pedofiel zijn.

Rondlezen heb ik gedaan, maar er is geen informatie over. En 'wat de maatschappij daar van vindt' is niet wat ik wil onderzoeken.

Vriendelijke groet,

David

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 04 Aug 2013, 10:15 

Hallo hulpvrager,

In de laatste vraag van de vragenlijst ("Indien u nog aanvullend commentaar op deze vragenlijst of op het onderwerp van deze vragenlijst heeft, kunt u dat hieronder kwijt”) heb je ingevuld dat je dringend hulp zoekt omdat je volgens eigen zeggen met verkeerde dingen bezig bent en bang bent voor de gevolgen, en je vraagt me via een forum contact met je op te nemen. Dat kan ik niet; ik weet niet wie je bent, en daar kan ik ook niet achterkomen. Maar ook al kon ik het wel, ik kan je persoonlijk niet helpen, ik heb daar de kennis, opleiding en ervaring niet voor.

Op de website en het forum van pedofilie.nl worden geregeld hulpverlenende instanties besproken. Er is StopItNow!, de Waag, je huisarts en er zijn ook GGZ instellingen die hulp bieden. Je hebt de moed gehad om mij, een onbekende, om hulp te vragen. Dat klinkt alsof je hebt besloten dat je nu hulp nodig hebt. Dat is een grote en ik denk moeilijke en pijnlijke beslissing geweest. Neem contact op met één van de instanties, of vraag bijvoorbeeld op het forum van pedofilie.nl om advies.

Succes,
David

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC