Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 12 Dec 2019, 10:54

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Interview
Unread postPosted: 04 Jan 2015, 16:31 
Hallo,
Ik ben student journalistiek en ben voor een opdracht bezig met een blog, deze gaat over schaamte. Pedofilie is een groot taboe in Nederland en ik vraag me af hoe het voor iemand met deze voorkeur zelf is. Graag zou ik in de komende tijd een interview met iemand willen doen om te horen hoe het is.
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes

Report this post

Reply with quote  
 Post subject: Re: Interview
Unread postPosted: 09 Jan 2015, 13:29 
Als iemand interesse heeft kan hij of zij mij mailen naar jetdenies"at"hotmail.com
Omdat dit interview voor ophef zou kunne zorgen, is het voor de geïnterviewde mogelijk op mijn blog anoniem te blijven.
Ik zal dan de enige zijn die wel je echte identiteit weet.

Moderatie edit:
Gelet op de vraagstelling sta ik deze keer de vermelding van contact adres toe.

Report this post

Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Jan 2015, 10:27 
Site Admin

Quote:
Pedofilie is een groot taboe in Nederland
Hoe kan dat nou als iedereen er zo'n UITgesproken mening over heeft ?

Beste ***

Deelnemers zullen dun gezaaid zijn, maar wie weet haal je iemand over die streep.
De handvol die wel de mond open doet herhalen brengt ook niets nieuws...
Maar is dat niet gelijk ook een onderdeel van dat taboe ?
"Niets nieuws" waar komt dat eigenlijk vandaan ?

Een kritische vraag dus aan jou:
Weer een studente, en weer gaat een taboe aangepakt worden, wat ga je daar in vernieuwen ???
Beter nog de vraag: Wat is er vernieuwend in die journalistiek en wat doet zo'n opleiding daaraan ?

Wat zijn de valkuilen, is een taboe een uitdaging en zo ja, wie kan die aan
Degene die zijn verhaal durft te doen, waar staat die ten opzichte van de media.
Hoe zit het met het publiek/lezer als keer op keer geen oplossingen in zicht komen
Hoeveel macht hebben de media en hoeveel de journalist achter een artikel
Wat wil hij/zij met die macht

Als je mijn situatie een beetje kent (gevolgd in de media) dan zie je in elk geval een aantal ongebruikelijke zetten,
met een resultaat zoals dat ook niet overal wordt gezien.
Ik doe je/jullie een tegenvoorstel dat mogelijk wel vernieuwend is:
Overleg maar eens met docenten of er geen ruimte is voor een goed voorbereid debat op jullie school,
juist over mogelijkheden/onmogelijkheden valkuilen en uitwegen waarbij jullie de visie krijgen van
en jullie vragen kunnen stellen aan
iemand die in elk geval heeft laten zien ook voorwaarts te kunnen bij de tegenwind van dat taboe.
Dingen komen niet zomaar uit de lucht vallen en de achtergronden kennen is voor jullie m.i. een plus.

n.b. Mijn nummer staat bij elke posting.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 13 Jan 2015, 14:54 
Beste Jean,

Er zijn inderdaad al meerdere verhalen gemaakt over pedofilie.
Maar in mijn stuk zou ik graag naar voren willen laten komen hoe het is voor iemand met deze seksuele voorkeur is om in deze maatschappij te leven waarin pedofilie niet eens bespreekbaar is. Het zal dus een objectief stuk zijn waarin iemand met deze seksuele voorkeur zijn woordje kwijt kan. En zo misschien het taboe op pedofilie misschien iets minder maken en begrijpelijker voor sommige mensen.

Een discussie hierover op mijn school zou inderdaad ook een goed idee zijn, maar hiermee wordt alleen een bepaalde groep benaderd. Ik zou graag ogen van andere mensen ook willen openen voor dit taboe. En een discussie op hoger niveau willen creëren.
Hoe het publiek op een artikel reageert kan ik niet voorspellen, maar naar mijn idee is het belangrijk dat er vanuit een persoonlijke invalshoek wel aandacht aan besteed wordt. Ik verwacht niet met één artikel gelijk de wereld te veranderen, maar wel verwacht ik dat zo'n verhaal mensen die hun mening klaar hebben zonder relativering, misschien twee keer laat nadenken voordat ze die mening vormen.

Graag hoor ik of iemand geïnteresseerd is, of als iemand misschien een tip heeft om op een andere manier een eventuele deelnemer te benaderen.

Report this post

Reply with quote  
Unread postPosted: 31 Jan 2015, 18:00 

Kramer87 wrote:
Een discussie hierover op mijn school zou inderdaad ook een goed idee zijn, maar hiermee wordt alleen een bepaalde groep benaderd.
Graag hoor ik of iemand geïnteresseerd is, of als iemand misschien een tip heeft om op een andere manier een eventuele deelnemer te benaderen.

Je moet ergens beginnen ***, en dan lijkt het mij verstandiger om zo iemand eerst voor een kleiner publiek te laten spreken?
De school vindt ik persoonlijk nog niet eens zo'n gek idee van, Op Den Kamp.
Als buitenstaander, zie ik wel dat deze doelgroep waar jij mee wilt spreken al veroordeeld is zonder ze te kennen.
De code van bordeaux werd regelmatig aan de laars gelapt door de media, voor deze doelgroep.

Toen ik in detentie zat, (geen zede delict) was het altijd kut pedo hier en kanker pedo daar.
Maar drugs verkopen aan een misbruikt kind was wel oké?
Doe maar eens onderzoek naar hoeveel slachtoffertjes aan de drugs/drank geraken door hun trauma?
Ben je dan beter als zo'n gore kinderneuker?

Hier laat ik het even bij.

Rood

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 15 Feb 2015, 15:10 
Site Admin

Beste Rood

Jammer dat *** niet reageert op je bijdrage.
Zelf bedoelde ik dat debat op een school voor journalistiek toch heel anders dan als kans voor iemand om eerst
eens voor een klein publiek te spreken.
Ik had de aantallen mislukte pogingen van de journalistiek in gedachten om dat functioneren van "de pedo" te doorgronden.
Dan zou het misschien niet verkeerd zijn om te beginnen bij dat functioneren van de journalistiek.
*** is bezig met een blog dat gaat over schaamte

Als je dat als beginpunt neemt, dan zijn er al diverse punten/vragen gepasseerd en ingevuld.
Moet een pedofiel zich schamen voor het gegeven dat hij zich aangetrokken voelt tot kinderen?
Verwacht je zomaar een eerlijk antwoord? Komt schaamte misschien eerder voort uit de afwijzing, de paria-status
in de maatschappij dan uit die aantrekking?
Pedofielen geven vaak aan dat seksualiteit helemaal niet voorop staat, veelal is het een stuk vertedering wat de grootste rol speelt.
Stel eens dat daar een kern van waarheid zit. Dat een pedofiel anders wordt geraakt door dat hoge aaibaarheidsgehalte.
Als hij zich laat meeslepen en het komt tot ontucht, dan is hij pedofilie voorbij.
Dan kun je vragen of een pedoseksueel zich schaamt voor de handelingen waarmee hij over die streep ging.
Maar de vraag of een pedofiel zich kan wil of moet schamen voor het feit dat kinderen zo vertederend zijn, daar ben je dan ook langs door.
Als je het halve verhaal al vooraf vanuit vooroordelen en eigen inzicht hebt ingevuld, welk verhaal ga je dan journalistiek nog ten berde brengen.
Misschien moet een pedofiel eens journalisten gaan interviewen, of ze zich niet schamen voor de kwaliteiten van hun vak.
Vandaar dat ik dat voorstel deed om eens met die studenten journalistiek en hun leerkrachten in debat te gaan over het functioneren
van diezelfde journalistiek op het gebied van dat zo taboe-beladen onderwerp pedofilie.
Desnoods schaamteloos, zodat ze een keer eerlijke antwoorden krijgen.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 01 Mar 2015, 16:15 
Site Admin

De oplettende lezer is het misschien opgevallen dat het emailadres in de postings hierboven weer uit het zicht is verdwenen.
Ook de naam is nu vervangen door ***
Reden hiervoor is de volgende melding die binnen kwam via het rapporteren van een posting (???)

Quote:
De afgelopen tijd heb ik een aantal hele vervelende reacties gekregen op mijn email.
Graag zou ik willen dat deze post verwijderd wordt. Dat geld ook voor de andere post.
Ik zal het daar ook melden.

Heel vervelend natuurlijk, het zal je als jong studentje maar overkomen.
Rondom dit onderwerp, -ik zal het bot en duidelijk zeggen- stikt het van de ratten. Die hebben een goede neus!!
Als ze een stukje onervarenheid of naïviteit ruiken is de kans groot dat je eens extra besnuffeld wordt.
Blijk je kwetsbaar, dan vreten ze je op.
Berichtjes kunnen snel van vervelend indringend worden en van indringend even makkelijk in bedreigend veranderen.
Op die manier bepalen anderen waar jij wel of niet over mag schrijven.
Of je deze "bestuurders" tegenwoordig nog vervelende uitzonderingen mag noemen wens ik te betwijfelen.
Vervelend ja, maar uitzondering ho maar.

Dat ik de postings niet zomaar verwijder heeft een reden;
Mag ik constateren dat jij opdrachten krijgt voor je studie, waarbij de begeleiding ernstig te kort schiet?
Ten eerste zou het goed zijn om enige notie te hebben van een onderwerp voor je je er echt op stort.
De kans dat je je in een wespennest steekt is namelijk zeker aanwezig.
Wie is jouw mentor in dit soort opdrachten?
Waar kon je terecht toen die vervelende reacties binnen kwamen en welk advies kreeg je over de manier van ermee omgaan?
Ik ga er niet vanuit dat het het idee was van enige vorm van professionele begeleiding, om dit probleem aan te kaarten
via het rapporteren van je eigen berichten.
Broken Tulip heeft een email en telefonische contactmogelijkheid. Daar had desnoods ook een leerkracht op kunnen reageren.
Wie heeft inmiddels die nare berichten gezien? Is er overleg geweest op school om daar aangifte van te doen?
Als jij zo schrikt van die berichten dat je de postings wilt verwijderen, hoe veilig is dan die eerder gegarandeerde anonimiteit
van iemand die zich laat interviewen, als jij eens stevig wordt bedreigd om zijn gegevens?

Heb je deze posting toevallig gelezen?
Betreft ook een reactie op een verzoek om interview!
Momenteel heb ik hier ook een verzoek liggen van een bekend TVprogramma, ook op zoek naar willige kandidaten.
Reken maar dat daar pittig overleg aan vooraf gaat voor ik uit naam van BT een uitnodiging plaats.
Waarschijnlijk zie je e.e.a. komende dagen hier op het forum verschijnen.
Als zij n.a.v. zo'n oproep vervelende reacties krijgen, mag ik verwachten dat ze stevig in hun schoenen staan.
Maar dat een studentje in het diepe duikt, zonder dat daarbij adequate begeleiding is,
dat vind ik onverantwoord.
De komende week zal ik een aantal opleidingen actief benaderen in dit geval als voorbeeld stellen.
Benieuwd wat dan voor reacties komen.
Ik zal mijn journalistieke taak dan wel vervullen en er hier over berichten.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC