Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 13 Dec 2019, 22:13

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
Unread postPosted: 04 Nov 2015, 13:50 
Beste mensen,

Ik ben op dit moment onderzoek aan het doen naar een documentaire over niet-praktiserende pedofielen. Je hebt in Nederland een paar docu’s over het onderwerp, sommige heel slecht, sommige wel OK, maar volgens mij missen we nog een film die echt het juiste debat smaakvol aan de kaak weet te stellen. Het uiteindelijke doel is maatschappelijke acceptatie voor pedofilie, en ik onderzoek waar de afgunst tegen pedofielen op is berust.

De haat naar pedofilie komt volgens mij voort uit een vertekend beeld: het beeld van de pedofiel als onvoorspelbaar gevaar die op ieder moment een kind zou kunnen verkrachten. Dit klopt natuurlijk niet. Ik had ergens gelezen (maar kan het nu niet meer vinden) dat 95 % van alle pedofielen tegen seks met kinderen is. De rede dat je nooit van deze groep hoort is (ironisch genoeg) de haat naar pedofielen. Alleen pedofielen die de fout in gaan, hoor je wat van. Dit is een cirkel die we moeten doorbreken, vind ik.

Mijn documentaire is grof op te splitsen in twee delen. Ik onderzoek wat een pedofiel kan doen om geaccepteerd te worden tot zijn omgeving, en ik bekijk hoe het is om pedofiel te zijn in Nederland. Pedofilie is een geaardheid: je wordt er mee geboren, en je kan je lusten niet veranderen. Maar een pedofiel die besluit om nooit een kind te betasten, kan nog steeds niet rekenen op acceptatie in zijn buurt. Ik vind dat een probleem: je veroordeeld daarbij iemand op iets wat hij niet kan veranderen.

Daarnaast wil ik invoelbaar maken hoe het nou is om te ontdekken dat je pedofiel bent. Dat lijkt me een heel lastige tijd, waarop nu gebrekkige assistentie is in Nederland. Ik las laatst dit artikel over een tiener die (in zijn eentje) zijn pedofiele gevoelens onder ogen komt, zonder steun of hulp, en zijn psycholoog werkt hem zelfs tegen. (link: https://medium.com/matter/youre-16-your ... 1ce4b88bdb ). Deze jongen heeft eerder een arm om de schouder nodig dan lust-onderdrukkende therapie of iets dergelijks. Op z’n minst OOK een arm om de schouder. Misschien als mensen dat inzien, dan snappen ze dat een pedofiel ook een slachtoffer kan zijn, niet alleen een dader.

Uiteindelijk ben op ik zoek naar iemand die bereid is om audio opnames te maken. Ik snap dat herkenbaar op beeld komen niet echt realistisch is. Maar voor nu gaat het daar nog niet om: ik wil allereerst feedback van jullie over dit plan. Sluit het een beetje aan, of juist helemaal niet? Is er vraag naar, of zouden jullie helemaal niet blij zijn met een film als deze?

Persoonlijke berrichten kan je sturen op ****@*******.com. Ik heb ook een facebook: facebook/***********. Als je wilt mag je me ook bellen, als je me via mail vraagt om m’n tel nummer.

Ik heb dit ook gepost op pedofilie.nl.

Report this post

Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC