Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 13 Dec 2019, 21:05

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 28 Mar 2016, 12:17 
Site Admin

Kwaliteitsdag zedenpolitie Amsterdam

Bij de zedenpolitie Amsterdam houden ze een paar keer per jaar een kwaliteitsdag.
Ruimte om de koppen eens bij elkaar te steken, luisteren naar nieuw en oud nieuws, aanhoren van informatie en zelfs de moed
om mensen uit te nodigen voor een kritisch geluid.
Ik was al een paar keer eerder benaderd maar telkens viel hun 'dag' samen met mijn verblijf in Vietnam.
Deze keer hadden we het lekker lang van te voren gepland, en ondanks een verschuiven van de datum op het laatst
was het op 8 maart jongsleden zover dat ik daar mijn opwachting kon maken.
Uiteraard had ik mijn verhaal en deze keer met inbreng van een zienswijze die hen nog niet eerder was gepresenteerd.
Waar zij graag wilden horen hoe ik e.e.a. in het verleden nu had ervaren zat ik in de richting van:
"En hoe denken jullie daar nou in de toekomst mee om te gaan"

Mijn verhaal mét die nieuwe inbreng zal ook hier op BT terecht gaan komen, maar ik wil toch eerst eens
naar een paar opmerkelijke punten van die dag.
Van die ogenschijnlijk kleine details, die veel te veel inhouden om ze zomaar te laten ontsnappen.
Omdat ik ruimschoots op tijd was en het programma enigszins uitgelopen kon ik o.a. de voordracht van twee jonge dames van
de Waag Amsterdam meepikken...
Daarin wel een heel opmerkelijk punt, dat zoals zo vaak te gemakkelijk voorbij schoof...

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 28 Mar 2016, 12:26 
Site Admin

Hoeveel procent van de volwassen mannen
heeft seksuele gevoelens
voor meisjes
van 12 tot 16 jaar ???

O......... 30%

O......... 50%

O......... 90%

Hun voordracht bij de door de wol geverfde professionals van de zedenpolitie hadden de dames van de Waag Amsterdam
opgeleukt met een aantal quizvragen op deskundigen niveau.
Bovenstaand één van die vragen.
Naar de reacties in de zaal te oordelen had toch het grootste deel van de aanwezige 60 a 70 zedenkenners hier het
verkeerde antwoord in gedachten.
Volgens de dames van de Waag is dat het laatste antwoord: 90%

Voor mij was duidelijk dat ik bij die 10% hoor.
Immers, bij meisjes tot ca 10 jaar kan ik nog vleugeltjes op de rug denken en dromen dat het engeltjes zijn.
Boven de 30 jaar valt er misschien normaal mee te praten en als je een schuine grap maakt kun je een raak antwoord terug verwachten.
Maar 12 tot 25 jaar, daar loopt het ene deel met z.v. ogen rond en een ander deel kijkt je verwijtend aan alsof je niks anders wil dan hun n*****.
Het gebrek aan ervaring compenseren ze door een houding van 'wij weten alles al' of een geslotenheid van 'vraag mij niets want je krijgt toch geen antwoord'
Ik betitel zo'n kudde meestal als 'geiten'
Stel jullie gerust, het zal wel half zo erg zijn en vooral aan mij liggen. Ik vind namelijk jongentjes van die leeftijd wel het einde...

Als ik even bedenk dat er onder ons aseksuelen zijn, verder mannen die dus homo zijn en een groep die echt uitgerangeerd is
dan moet zo'n groep van 10% zeker kunnen bestaan.
Maar als ik vervolgens m'n eigen voorliefde voor jongens vertaal naar de vraag:
Hoeveel % van de volwassen mannen heeft seksuele gevoelens voor jongens en/of meisjes van 12 tot 16 jaar...
dan kom ik toch erg dicht bij de 100%
"PEDOFIELEN".
Misschien doen ze er niets mee, maar toch :o

Even alle gekheid op een stokje, de ware reden om dit punt aan te kaarten:
De reacties uit de zaal...
of beter gezegd, het uitblijven van reacties uit de zaal
Ondanks het feit dat zovelen andere cijfers in gedachten hadden was er niemand die vroeg naar de herkomst van die 90% als antwoord
en ook niemand die eens hardop vroeg wat de consequentie van een dergelijk percentage zou zijn als dit klopt.
Blijkbaar wordt een en ander voor lief genomen en gaan we verder.
Een dergelijk cijfer, gepresenteerd door professionals gaat er in als zoete koek en wordt zo mooi meegenomen
en mogelijk in de toekomst als vaststaand gegeven gehanteerd.

Beste de Waag, waar komt dat gegeven 90% vandaan, wat is de bron, wie deed daar onderzoek naar en hoe betrouwbaar is dit ???
Als het klopt, en ik pas een correctie toe voor degenen die echt homo zijn,
hoe kun je dan het hebben van dergelijke seksuele gevoelens nog indelen als "sexual disorder"
Als nagenoeg elke vent die gevoelens heeft, welke afwijking moet je dan nog hebben om "normaal" te zijn.
Wat dan over blijft is hooguit een conflict met de maatschappelijke moraal en zeker geen seksuele afwijking.
En dat valt dan weer moeilijk te rijmen met jullie aanpak van "potentiële delinquenten"
Daarover later meer, waarbij het klakkeloos opppikken van dergelijke informatie zeker niet uit het oog zal worden verloren.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 05 Apr 2016, 18:16 
Site Admin

.

.

Hoe kritisch zijn we eigenlijk, of is naïef makkelijker ?

Het komt blijkbaar wel eens voor dat een verdachte via zedenpolitie Amsterdam bij de Waag Amsterdam terecht komt.
Volgens de dames van de Waag zou dat vaker mogen gebeuren, vandaar dat ze hun aanpak graag weer eens onder de aandacht brengen.
Volgens een reactie uit de zaal krijgen mensen in de beginfase van een zaak altijd al een flyer van de Waag mee.
Het kan dan ook goed zijn dat meerdere aanmeldingen bij de Waag terug te voeren zijn op contacten met zedenpolitie,
maar dat die op deze manier niet als zodanig geregistreerd worden.
Mensen die vroegtijdig bij de Waag belanden vinden nogal eens baat bij de behandeling, aldus de Waag.
Tja, denk ik dan, die hebben ook een speciale motivatie...

.

.

Image

.

Dat wordt nog eens onderstreept als de opmerking valt dat ook advocaten hun cliënt nogal eens op de Waag attenderen en ze adviseren
om behandeling te zoeken.
Verder naar de orde van de dag, van uit de zaal en van de kant van de Waag geen kritische kanttekening. :(
Maar als ik advocaat was, zou ik die rechter ook willen behandelen met een verdachte die inmiddels zelf behandeling heeft gezocht
en die erg goed aanslaat.
Hopelijk slaat het bij de rechter ook goed aan ;-)

Hoeveel animo er bij de zedenpolitie is om door te verwijzen naar de Waag, zeker in de beginfase van een onderzoek
is me niet echt duidelijk geworden.
Ik kreeg het gevoel dat er beleefdheden werden uitgewisseld waarbij angstvallig werd vermeden om diepgang te zoeken.
Misschien kunnen we die mensen in de zaal eens vragen om allemaal anoniem een rapportcijfer op een briefje te zetten
voor het functioneren van de Waag.
Mogelijk dat we met dat gegeven wel dingen in beweging kunnen zetten.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 10 Apr 2016, 14:50 
Site Admin

.

Risicoprofiel

.

Bij de Waag wordt een risicoprofiel gemaakt van de mensen die in behandeling zijn, aldus de medewerksters.
Eén van de criteria daarbij;
Wie niet inziet/erkent dat seksuele contacten met een kind schadelijk zijn krijgt een hogere risico indicatie.

Op dit punt had ik vanuit de zaal niet eens kritiek verwacht.
Het klinkt ook zo verdomde logisch hè.
We gaan hier in dit topic dan ook de discussie over dat wel of niet schadelijk zijn NIET heropenen. Maar wel graag eens oog
voor wat er gebeurt en wat de consequenties zijn.

Staan we nog stil bij het gemak waarmee eerder een gegeven als die 90% als feit werd aanvaard?
Zo vergaat het ook die persoon in behandeling die niet overtuigd is van de schadelijkheid van seksueel contact met kinderen.
Het is vaak genoeg gezegd om waar te moeten zijn, ruimte voor discussie is er niet en degelijke onderbouwing van het gestelde
wordt niet geboden.
En dat, terwijl het vaak compleet indruist tegen het gevoel van de cliënt.
In zelfhulpgroepen, huiskamerbijeenkomsten etc komt keer op keer dit punt naar voren.
Namen als Frits Bernhard, Theo van Sandfort en Brongersma vallen.
Zelfs bij mensen die al ?succesvol? behandeld zijn blijft dit punt spelen.
Zijn zij zo halsstarrig???

Halsstarrig zou ik toch eerder de houding van een behandelaar willen noemen die zich op voorhand op een onoverbrugbare afstand
van zijn cliënt zet,
door een gevoel wat bij cliënt leeft te miskennen/ontkennen en te negeren door dit niet op een
gelijkwaardig niveau bespreekbaar te maken.

Dat het systeem van de Waag zich op deze manier ongeschikt maakt om hulp te bieden aan ipv tegen mensen met pedofiele gevoelens,
leeft bij nogal wat behandelaars.
Dat Stop It Now die op te richten praatgroepen nog niet van de grond heeft en dat Jules Mulders blijkbaar bij andere groepen
mag gaan kijken hoe het wel kan werken spreekt boekdelen. :o
Soms zijn mensen gewoon doof aan de kant waar ze niet luisteren willen, dat geldt nog sterker voor instanties.
En intussen stikken de mensen die wel zelf hulp zoeken van de angst voor witte jassen / behandelaars en hebben ze vrijwel geen vertrouwen in die hulp
waarnaar ze zo noodgedwongen op zoek zijn gegaan.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC