Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 12 Dec 2019, 10:53

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Cosa
Unread postPosted: 28 Sep 2016, 14:40 
Site Admin

...............

COSA

In het wetenschappelijk onderzoek naar re-integratie van veroordeelde pedoseksuelen
kwam ook eventuele deelname aan het Cosa project aan de orde.
Om te voorkomen dat twee discussies door elkaar gaan lopen krijgt Cosa hier haar eigen topic.

Sytze gaf al aan dat hij volgens van Gennip "niet past binnen de selectie" van dhr van Gennip (Reclassering Nederland / Cosa)
Voor mij was de vraag over Cosa tijdens het interview weinig relevant; '88-'89 was er geen optie Cosa.
Was die er wel geweest, dan was ik waarschijnlijk om andere redenen niet in aanmerking gekomen. Er was namelijk geen sprake
van een voorwaardelijk en ook niet van een reclasseringstoezicht of enige verplichting in die richting.
Nu, jaren later terwijl Cosa wel gestalte heeft gekregen betwijfel ik of ik er zelf voor zou kiezen.
Cosa is in feite een light vorm van het traject wat zich hier heeft afgespeeld.
En daarbij doorbreekt Cosa nou net niet die factor "drijfzand".
De geheimhouding / anonimiteit wordt in feite verdeeld over de schouders van de diverse vrijwilligers. Maar echte openheid naar de omgeving is er niet.
En daarmee blijft de kandidaat in alles wat hij opbouwt kwetsbaar als plotseling (door bijvoorbeeld flyers) dat verleden opnieuw voor zijn voeten
wordt gegooid.
Op het kritische moment dat dergelijke negatieve punten over je de openbaarheid halen, sta je dan in een positie dat je dingen hebt achter gehouden,
niet open en eerlijk bent geweest. Juist op het moment dus dat alles draait om het wel of niet krijgen van een stukje vertrouwen...

Belangrijker inzake Cosa vind ik echter dat stukje selectie.
Ik kan me niet voorstellen dat dhr van Gennip het niet gaat begrijpen als ik naar zijn recente uitlatingen over de uitvoering van taakstraffen verwijs;
De recidive cijfers van de uitgevoerde taakstraffen zijn glanzend !
Wie naast het lijntje loopt ligt er uit, 10 seconden te laat is te laat etc.
Het zijn niet de mensen die grote moeite hebben met regels meneer van Gennip die u terug brengt op het rechte pad.
U scoort een mooi percentage met de mensen die het toch al voorgoed achter zich wilden laten door de zaak netjes af te ronden.
Het is die selectie die u pracht cijfers oplevert en uw mensen aan de bak houdt, en het laat zich prima verkopen als een stukje gedegen vakwerk.
Ja, u bent een vakman, u weet precies hoe u de tent draaiende moet houden.
Dom, nee hoor, zult u mij niet horen zeggen. Maar dat wil ook niet zeggen dat wij dat zijn.
Inzake Cosa hoor ik dat er meer en meer nadruk komt te liggen op allerlei punten die gerapporteerd moeten worden.
Dat versterkt niet alleen de selectie zoals vergelijkbaar met die taakgestraften, maar langzaam maar zeker zal dat ook doorwerken
in de motivatie van mensen die dat Cosa-vrijwilligerswerk zullen willen blijven doen.
Wat als een goed en bruikbaar project binnen kwam verandert langzaam maar zeker in het gevreesde verlengstuk van justitie.
De probleem gevallen haken af en u houdt vervolgens weer glanzende cijfers over met mensen die alleen compleet zouden vereenzamen
en mogelijk terug vallen.
Beetje mee zit, blijven ze ook nog heel lang afhankelijk.
En dat terwijl ik dacht dat het oorspronkelijke Cosa-project als een menselijk gezicht bedoeld was.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Cosa
Unread postPosted: 28 Sep 2016, 17:43 

Voor alle duidelijkheid twee opmerkingen:

1. Sjef van Gennip heeft openlijk in een tvprogramma verteld dat ik niet geschikt was voor COSA omdat ik de schadelijkheid van mijn handelen niet in zou zien. Niet dat hij dat ooit onderzocht heeft, want een "deskundige" zoals hij kan dat zelf op afstand wel beoordelen.
Dat hij publiekelijk info (al of niet juist) over mij op tv verspreidt, is een ernstige schending van zijn beroepsgeheim en nogal schadelijk voor mijn positie in dit land.

2. Die "mooie" cijfers over COSA is kul!
Zoals Jean hiervoor al beschreef zijn de COSA deelnemers zorgvuldig vooraf gescreend op recidiverisico,
De watjes met het minste risico kregen dus COSA begeleiding.
Toch zijn er meerdere COSA deelnemers wel gaan recidiveren, maar daarover zwijgt men.

Veel belangrijker nog is de vraag of al die COSAklantjes WEL gerecidiveerd zouden hebben als ze geen COSA gekregen zouden hebben. Dat is nu niet te controleren OMDAT ze COSA hadden.

En laat ik mijzelf maar eens op de borst kloppen.
Niet geschikt voor COSA en TOCH niet gerecidiveerd, na al 7 jaar weer in vrijheid te zijn.
Welke waarde mag je dan hechten aan dat COSA gedoe?
Het dient alleen maar tot meerdere eer en glorie van Sjef van Gennip en zijn Reclasseringsclubje en om meer subsidie te krijgen.
Als ik, de bekendste pedo van NL, zonder COSA op het rechte pad kan blijven, zouden die COSA watjes dat zonder COSA dan ook niet kunnen?
COSA dient alleen maar om de bevolking zoet te houden en zand in de ogen te strooien!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC