Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 13 Dec 2019, 20:28

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Een duivels ritueel
Unread postPosted: 10 Feb 2012, 11:45 
Site Admin

Bedankt voor ophelderen en nee DIS is niet aan de orde bij jou.

Draggie wilde je de t vandaag niet? Ben je in winterslaap eigenlijk want je bent beetje stil, of doe je dat voor mij? Hou jij je hart ook vast?

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 10 Feb 2012, 11:55 

Nou het wat niet lullig bedoeld, omdat r in feite vrij vijandelijk gereageert word.

Je reageert niet voor niks met 3 verschillende accounts op elkaar toch? Tenminste ik herken t niet van mezelf, dat ik tegen een kind praat, of een ander type terwijl ik het zelf ben, en reageer op mezelf in een ander jasje zeg maar. Vandaar dat ik vraag DIS omdat dit daarbij een bekend fenomeen is en ik hier ook 3 verschillende persoonlijkheden zie praten tegen elkaar.

Maar oke het was geen oordeel het was een vraag.

wanneer de rechterhand
de linkerhand
aan de hand neemt
en twee werelden
elkaar voorzichtig omarmen
maakt chaos
stiekem
plaats voor eenheid

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 01:30 
Site Admin

Madammeke

Waar praat jij tegen een kind dan?
Een volwassene die het kind in zichzelf herkent en de ruimte geeft blijft een volwassene.. toch.
Waarom zoek jij daar een meervoudige persoonlijkheidsstoring achter?

Kind zijn we allemaal geweest. Letterlijk dan.
Het leeft in onze herinneringen.
Velen hebben de neiging om dat te verstoppen. Misschien denken ze dat ze meer volwassen overkomen als ze dat kind
zover mogelijk achter zich laten.
In mijn ogen maakt het ontkennen van iets wat er geweest moet zijn iemand juist helemaal niet meer volwassen.
Als je kinderen wilt beschermen zou je eens kunnen beginnen met dat kind in jezelf.
Ik heb dus geen DIS, daar kun je heel gerust vanuit gaan.
Dat kind, de volwassene en mijn liefde voor wat ik zie als "god" zijn een stabiele eenheid.

Er zijn ook volwassenen die geen kind zijn geweest, figuurlijk dan.
Ze hebben de kans niet gehad om kind te zijn of het is ze ontstolen door misbruik, verwaarlozing of mishandeling.
Dan kijk ik naar jou Madammeke en vraag me af hoe het komt dat je zo'n probleem achter mijn reacties gaat zoeken.
Ken jij het kind in jezelf eigenlijk en zo ja welke ruimte geef je het?
Je vond die vraag toch zo belangrijk dat je juist daarmee komt en tal van andere punten laat liggen.
Wat is er aan de hand, over anderen zoveel vragen (en zoals je ziet kun je soms ook antwoorden wel krijgen)
maar over jezelf zo gesloten.
Ben je bang dat we je veroordelen, dat het niet deugt.
Met je vragen trek je een hoop aandacht naar jou toe en toch is het net of jezelf niet mag bestaan.

Naar aanleiding van jou vraag over DIS heb ik mijzelf eens in dat daglicht van narcisme (NPS) gesteld.
Daar zitten veel meer herkenningspunten in zou ik zeggen.
Dat wil echter nog lang niet zeggen dat er daarmee ook sprake is van een persoonlijkheidsstoornis.
Als ik mijn mond ga houden wordt die andere kant van het verhaal nooit gehoord.
Het is dus een verdomd bewuste keuze om me zo in de kijker te plaatsen.
Af en toe betaal ik daar de prijs van, anderzijds heeft het me veel goede vrienden gebracht.

Maar nu de vraag, durf jij dat ook met jezelf?
Hele ingrijpende vragen aan anderen stellen is één.
Jezelf eens in het licht van die vragen bekijken is twee.
Hoe zit het met jou en je gevoel voor eigenwaarde.
Zeggen dat dat wel goed zit komt een beetje vreemd over als je jezelf niet durf te laten zien.
Hoe zit het met jou en NPS? Het is maar een vraag hoor en helemaal niet lullig bedoelt.
Komt het je wel eens voor dat die wereld waar je vecht om er te mogen zijn eigenlijk ook door jou wordt verstoord.
Maak je wel eens dingen (in relaties tot anderen) kapot die je eigenlijk veel liever heel zou houden?
Voor mij ben je charmant, vriendelijk en interessant, en dat mag je gerust blijven.
Dat je ook prikkelbaar bent en klote reacties kunt geven hebben we gezien.
Ook dat mag naar mij, ik slik wel hoor.
Maar welbeschouwd staan er toch een behoorlijk aantal herkenningspunten van NPS op een rijtje.
Zoals gezegd, dat betekent nog niet dat die stoornis er is.
Maar kun jij dat ook weerleggen, net zoals ik dat kind in mij gewoon de waardering geef die hem toekomt.
Netjes, kalm en rustig, zoals jou dat betaamt.
Oh, en mocht je toch nog altijd twijfelen over mijn DIS,...
ik hoop toch dat je duidelijk is dat je hier niet tegen het kind praat.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 11:54 

Nou het hele Draggie en Mirror verhaal is echt niet duidelijk voor een persoon hier van buitenaf.
Ik kom hier als een nieuweling binnen en t ziet r gewoon heel stom uit.
Dat ik eerlijk ben en recht voor zn raap mag duidelijk wezen. Ook hier kun je je eigen interpretatie aan geven.

Ik heb ook nergens gezegt dat mijn eigenwaarde goed is, ik probeer wel te begrijpen.
Het feit of je nu tegen je eigen kind praat, of t een ander kind is in jezelf dat is dan jou ding. Maar blijkbaar heb je niet goed voor ogen wat DIS inhoud.
Maar aangezien je r zo pissig om word houd ik hierover wijselijk mn mond dicht nu.

Er zijn verder weinig vragen geweest naar mij, en dan t over een duivels ritueel hebben terwijl je in feite weet dat ik in duivelse sferen ben opgegroeit doet me denken aan een uitdaging.
Ik ga deze uitdaging gewoon niet aan. Ik heb ook geen idee wat je wil weten van mij verder.
Ja ik ben heel gesloten, ik vertrouw ''nog'' je niet, zowel t forum niet zowel jou niet, om te zeggen dit en dit is r bij en met me aan de hand en dit is r gebeurd. Ik probeer ook te begrijpen om te weten wie of wat ik hier voor me heb, maar lijkt nogal moeilijk te zijn aangezien ik hier in een kringetje van mensen terecht kom.

wanneer de rechterhand
de linkerhand
aan de hand neemt
en twee werelden
maakt chaos
stiekem
plaats voor eenheid

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 12:21 
Site Admin

Madammeke

Je leest hier in het forumdeel proza !!!
Blijkbaar is er iets in mijn eerbetoon aan Draggie (wat je mogelijk ook als een gebed zou kunnen zien)
dat jou triggert om het als een persoonlijke uitdaging te zien.
Dan ga je zover dat je hier, tussen de versjes vragen gaat stellen over eventuele mogelijke psychische afwijkingen van mij.
Daar heb ik je op geantwoord !!!
Ik ben geen stap verder gegaan dan jij en heb iets geschreven over NPS.
Ik heb die vraag zelfs eerst op mezelf gericht.
Maar nu heb ik hem omgedraaid.
Ik richt hem op jou.
Blijkbaar wil je die vraag liever ontlopen, je komt met eerdere argumenten en verdraait opeens je eerdere verwijten
dat iemand je een nieuweling noemt naar woorden waarin je jezelf die titel aanmeet.
Dat "Nieuweling" zijn is dus blijkbaar een probleem dat je maar gebruikt zoals het jou past.
Zolang anderen dat maar niet naar jou doen.

Dat jij een versje niet snapt, ach gut, hoe vaak gebeurt je dat nou niet als je het niet zelf geschreven hebt.
Maar mijn vraag over jou en NPS staat wagenwijd open.
Daarmee ben ik net zo netjes als jij dat ook bent.
Waar ik je nu op wijs in deze posting, is weerom dat centraal moeten staan.
Blijkbaar kon het voor jou niet anders bestaan als dat deze proza op jou sloeg.
Zoek deze site eens af en kijk eens uit je doppen hoe vaak ik het over die "eenheid" heb,
god en duivel, waarmee je goed en kwaad in één hand kunt houden.
Je mag dan wel geen antwoord willen geven, maar met je hele houding geef je wel een verder herkenningspunt
voor een narcistische aanleg.
Daarom mijn vraag, wat is je eigen visie daarop ?

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 12:33 

Het is goed zo Jean, ik vind het gewoon toevallig.

wanneer de rechterhand
de linkerhand
aan de hand neemt
en twee werelden
maakt chaos
stiekem
plaats voor eenheid

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 13:01 
Site Admin

madammeke27 wrote:
Het is goed zo Jean, ik vind het gewoon toevallig.

Wat vind jij toevallig Madammeke, dat er zoveel herkenningspunten zijn die mij bij die vraag brengen over jou en NPS,
of heb je die vraag niet gezien?

Vreemd, iemand heeft hier een vraag van jou niet beantwoord, daar viel je nogal over.
Ik doe dat wel, als er vragen zijn die ik over het hoofd zie mag je me daar gerust op wijzen
dan krijg je zo mogelijk alsnog een antwoord.
Maar je geeft zelf aan dat je nieuw binnen komt, stelt mij zelfs vragen over mijn mogelijkheden om nog seksueel te kunnen functioneren.
Antwoord heb je gekregen, stond trouwens ook eerder al op de site.
Maar vind je nou echt zelf dat je fair bezig bent?
Je komt binnen lopen en begint je vragen af te vuren.
Daarbij geef je zelf aan dat je ons/mij/BT nog niet vertrouwd.
Zelf ontloop je vragen, gaat erom heen met nieuwe vragen en mijn antwoord inzake DIS leidde er alleen toe
dat je uitleg gaf aan hoe jij dingen ziet.
Inhoudelijk reageren op hetgeen ik je heb geantwoord is er niet bij.
Denk je werkelijk dat ik niet het lef heb gehad om dergelijke punten bij de Waag te bespreken.
Ga je er soms vanuit dat dat het bekende kopje thee met een koekje was.
Er is een andere moderator van BT diverse keren bij die gesprekken geweest.
Vraag hem eens of ik mezelf open durfde te geven.

Ik heb je eerder heel duidelijk gesteld dat je met een vraag over DIS geen gevoelige snaar raakt.
Waarom zou ik daar pissig over worden zoals jij het nu stelt.
Zou je dat graag willen soms?
Dan moet ik je teleurstellen, ik word niet pissig.

Maar dat: "Het is goed zo Jean"
Ik vraag me dan af wat er goed is zo.
Jou bereiken en dat nodige vertrouwen geven lukt blijkbaar niet, ik ga dat niet goed noemen.
En jouw houding, daar stel ik vragen over omdat ik helemaal niet het idee heb dat dat goed is zo.
Als ik jou was zou ik eens wat minder op zoek gaan naar minpunten en eventueel open mee gaan in een discussie.
Ik ga nu verder met een stukje over die manipulatie.
Dat was jouw inbreng.
En zoals je mogelijk zal opvallen antwoord ik niet in one liners.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 13:29 

Het gaat erom dat ik het hier even laat liggen in deze discussie. Daarom zeg ik voor nu het is even goed zo.
Heb net in een ander topic aangegeven dat ik even stop hier daar ik andere dingen aan mn hoofd heb.
Dus voor nu kan ik even me r niet toe zeggen je fatsoenlijk en goed te lezen.
Je hoeft mij niet terug te pakken op nts iets. Ik ken dat gebeuren niet, Dis ken ik wel dit heb ik gezien bij een ander.
Maar jij vind het blijkbaar normaal dat je met 3 verschillende accounts met 3 verschillende personen tegen jezelf praat. Hoop dat een andere Nieuweling, want dat is wat ik met nieuweling bedoel, het feit dat ik als buitenstaander hier tegenaan kijk. Terwijl vervolgens Mnemo, Sophie en de andere hier blijkbaar weten wat die 3 personen inhouden. Bekijk t eens van de kant van die iemand die hier nieuw binnen komen. Ze lachen je vierkant uit.

wanneer de rechterhand
de linkerhand
aan de hand neemt
en twee werelden
maakt chaos
stiekem
plaats voor eenheid

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 13:42 
Site Admin

Quote:
Ik probeer ook te begrijpen om te weten wie of wat ik hier voor me heb, maar lijkt nogal moeilijk te zijn aangezien ik hier in een kringetje van mensen terecht kom.

Op elk forum waar je binnen komt kom je in een kringetje mensen waar sommige mekaar al langer kennen dan vandaag.
Dat wil niet zeggen dat nieuwe mensen niet welkom zijn. Bij ons is elke persoon welkom en wordt gerespecteerd. Uiteraard vragen wij dat ook terug.
Iedereen hier is echt en Draggie en Last Mirror zijn accounts van Jean. De enige die dubbel zijn dus. Maar dat is vanaf dag 1 duidelijk en voor iedereen hier even wennen geweest maar zeker Draggie is een welkome tussendoor vlieger die door ons begrepen wordt.

Het mag stom lijken maar neem van mij en ons aan dat dat zeker niet is en Draggie zijn plaats verdient heeft hier.

Verder heeft Jean idd een heel zwaar jaar bij Pschologisch centrum de Waag gelopen.
http://www.dewaag-utrecht.nl/client/3/?websiteid=3&contentid=3
Gerrit is mee geweest en Jean heeft o.a. geen Dis.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Feb 2012, 13:45 
Site Admin

Quote:
Bekijk t eens van de kant van die iemand die hier nieuw binnen komen. Ze lachen je vierkant uit

nee toch niet Madammke, want als het gelezen wordt zoals het bedoelt is dan wordt het begrepen.
Voor alsnog ben jij de enige die er moeite mee hebt.
Maar dat is niet iets wat we je kwalijk nemen dus maak je geen zorgen.

Lees de komende tijd maar eens het forum door er staat genoeg op dat je nog vast niet gelezen hebt.
En zoals ik al aangaf.
Heel veel succes en sterkte met je priveleven!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC