Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 16 Nov 2018, 05:04

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Afwachten.
Unread postPosted: 24 Feb 2016, 15:05 
Site Admin

Naar aanleiding van het treinongeluk bij Dalfsen krijgen twitteraars de oren gewassen omdat ze op de zaken vooruit lopen...

neemjemoeder wrote:
@neemjemoeder 20 uur20 uur geleden

neemjemoeder heeft geretweet RoosMarijn

Ik vind het zeer ergerlijk. Twitteraars die maar wat onverantwoord blèren op twitter zonder feitenkennis. #Dalfsen

neemjemoeder wrote:
@neemjemoeder 19 u19 uur geleden

@Krantenjochie Ik probeer slechts aan te geven dat je moet wachten met een oordeel totdat je de feiten allemaal kent.

neemjemoeder wrote:
@neemjemoeder 19 u19 uur geleden

@Krantenjochie Nogmaals, rij je auto?

NeemjeMoeder,

Je gooit er een stelling tegen aan die jij logisch vindt klinken en omdat dat zulke verstandige taal is degradeer je de overige twitteraars maar even.
Je noemt het blèren zonder feitenkennis.
Afwachten tot we de feiten kennen...
Over die stelling dan maar eens;
Als je de feiten NIET wilt kennen hoef je niet af te wachten en kun je "doorlopen"
Maar als je feiten WEL wilt kennen doe je er goed aan om je te realiseren dat er vanaf het begin partijen zijn die belang kunnen hebben
om die feiten een eigen kleurtje te geven danwel om ze achter te houden.
Prorail zat bijvoorbeeld bij die persconferentie en dat is een dusdanig betrokken partij dat ze wel degelijk ook hun eigen belangen hebben.
Als we naar de recente geschiedenis kijken dan zien we een overheid en diverse instanties die een vreemde verhouding koesteren met onderste stenen.
Ik stel dus dat als je echte feiten wilt kennen, dat je dan beter verdomde kritisch kunt zijn en beter niet domweg afwachten wat je krijgt voorgeschoteld.
Je hoeft me dan ook niet in de schoenen te schuiven dat ik 'oordeel' voor ik weet waar ik het over heb.

Je wilde weten of ik auto rijd. Ja ik rijd auto en dat brengt me bij een groep mensen wereldwijd die me willen overtuigen van het FEIT
dat een auto met de techniek van nu
beter en veiliger zelfstandig kan rijden dan met mij als chauffeur.
Dan bedenk ik, dat het hier gaat om een voertuig voor ca vier personen, wat ook nog eens betaalbaar moet blijven en...
dat dit voertuig zich dus zelfstandig moet kunnen oriënteren in een haast onbeperkte omgeving.
Vervolgens vergelijk ik dat met een geavanceerde trein met mogelijk honderden passagiers, die zich slechts verplaatst
binnen de mogelijkheden van een paar rails.
Die trein dendert volle petoet boven op een obstakel dat niet tijdig van de rails verdween.
Ik moet er toch niet aan denken dat mijn zelfrijdende auto zonder ook maar te remmen boven op een vrachtauto knalt
omdat die daar niet hoort te staan.
Wat zijn dat voor feiten Neem je Moeder ?
Duidelijk dat er hele grote belangen spelen bij die ontwikkeling van een nieuwe generatie auto's.
Dus zal dat feit wat die technologie kan wel een beetje gekleurd zijn.
En die trein, daar kan dat er niet vanaf?
Als je de FEITEN op een rijtje zet, dan moet je weten dat er nu al jaren gedonderstraald wordt inzake de aanleg van een nieuw veiligheidssysteem.
Blijkbaar stuit het op een kostentechnisch probleempje, terwijl er nog niet eens sprake is van een systeem dat een trein volledig zelfstandig laat rijden.
Mijn stelling dat je beter verdomde kritisch kunt zijn en open oog kunt houden voor andere belangen dan de waarheid, als het om feiten gaat,
heb ik daarmee in elk geval onderbouwd.
Dit in tegenstelling tot de manier waarop jij je gelijk in de ring gooit.

Feit is, dat die trein met een rotsmak op die hoogwerker is gedenderd.
Feit is ook dat de machinist van die hoogwerker zich nog gillend in veiligheid kon brengen,
terwijl de machinist van de trein het leven liet.
Een opmerking die te moeilijk voor je was: Het doet er niet toe of die remmen van die trein wel of niet werkten.
Immers de extra tijd of het gebrek daaraan zouden voor beide personen gelijk zijn.
Dus ik heb kritische vragen:

-Hoe zit dat nou in een tijd dat auto's zoveel zelf kunnen dat je er mee de weg op kunt
met de mogelijkheden (technisch) om zo'n geleid projectiel als een trein
veiliger te maken en in elk geval minder afhankelijk van de menselijke factor.
-Welk belang speelt het kostenplaatje bij deze ontwikkelingen en gaan we dat de automobilisten door hun strot duwen
terwijl vervoer van honderden personen met oud ijzer beveiligd wordt in een voertuig dat vele tonnen mag kosten.
-Hoe zit dat eigenlijk met de mogelijkheden van die treinmachinist in zo'n situatie? Als hij die trein in een noodstop klapt
moet hij toch verder weinig meer om handen hebben dan de feiten die komen gaan afwachten.
Is er dan een vluchtweg voor hem uit die cabine verder de trein in?
Hij had namelijk te maken met dezelfde realiteit (met lange ij) als die man in die hoogwerker.

In dit relaas zijn geen FEITEN gebruikt die we nog moeten afwachten.
Ik heb wel een paar van die grijze kronkels meegekregen en het is een soort van verslaving om die ook te gebruiken.
Daarbij ben ik niet van plan om mijn mede-twitteraars af te schilderen als een stelletje domme ganzen die maar wat blèren
zonder te weten waar ze het over hebben.
Dat beeld oproepen over twitter past namelijk veel te goed in het straatje van die gasten die ik eerder vermelde, met hun vreemde verhouding
in relatie tot onderste stenen.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC