Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 29 Mar 2023, 14:07

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: A T isten
Unread postPosted: 25 Jan 2019, 06:32 
Site Admin

Geloof jij het nog...

Heb ik weer;
Op twitter hangen er steeds van die gasten rond die geloven dat ze niets geloven.
Het ergste daarbij is dat het net een soort van digitale jehovagetuigen zijn.
Niet alleen geloven ze zelf niets, ze willen dat jij dat ook gelooft.
Met hun doorgezaagde antibijbel teksten drammen ze door als een kruising tussen een kruisvaarder
en een evangelist.
Paar dagen geleden kwam er een opmerking dat er geen enkel argument is voor het bestaan van een god.
Nou proost, ik had gelijk zoiets van: een argument is niet hetzelfde als een bewijs.
Dus ik tegen die dwarsliggers in (lig je m.i. weer in de goede richting) met de opmerking dat ik wel degelijk argumenten ken
waarom er een god zou bestaan.
Tja, dan zul je het meemaken.
Juist die gasten die op voorhand niets geloven, zullen en moeten dan natuurlijk die argumenten horen.
Terwijl ze die zeker zonder bewijs toch niet gaan geloven.
Waarschijnlijk met bewijs ook niet want dan zouden ze niet meer in zichzelf geloven.

Maar ja, een argument, lul daar maar eens een punt aan.
Zeggen dat hij zich aan mij heeft geopenbaard, een verschijning of zo... dat gelooft toch geen hond meer,
maar wat dan.
Komt er eentje met een opmerking dat hij niets heeft met hoge IQ's maar hij is wel onder de indruk van ene Einstein.
Moet ik maar eens in gewone duidelijke woorden dingen uitleggen.
Nou is duidelijk wel een heel relatief begrip, zeker als je Einstein er bij haalt.
Maar het was natuurlijk wel een prachtig voorzetje van hem. (Waarvoor mijn dank)

Als je met Einstein opstaat en naar bed gaat,
bedenk dan eens dat het jou ook plotseling kan overkomen dat je net zo dood zult gaan als Einstein al is.
Mensen zien als de dood hun (bijv bij een ongeval) voor de ogen staat nogal eens hun hele leven aan zich voorbij trekken in die flits.
Onze gedachten op topspeed ?? Kan dat zo snel ? Nou, ook snel is natuurlijk weer heel erg relatief.
Waarschijnlijk is het maar een tussensprintje...
Als je de lichtsnelheid haalt stopt de tijd, maar dat zou voor massa niet mogelijk zijn.
Als onze gedachten, geest loskomen van die massa (dood !) is deze energie niet meer gebonden aan die beperking.
Laat die voorheen vermelde flits dus inderdaad maar voor een tussensprintje.
In het moment van sterven halen we wel een echte topsnelheid en de tijd stopt.
Geen hiernamaals dus na de dood, maar de dood zelf die het eeuwige 'leven' is.

Ons stukje leven keert dus terug middels een klein beetje energie tot die onmetelijke chaos om ons heen.
Een zo oneindige puinhoop dat je er elke denkbare structuur in zou kunnen zoeken.
Maar ja, zonder tijd kun je niets chronologisch ordenen, dus die puinhoop blijft een chaos.
Behoudens dan,...
dat wij met ons sterven en dus onze gedachten iets meenemen dat we hier hebben opgedaan;
Tijdsbesef
Daarmee is die chaos mogelijk een onmetelijk groot 'levend' wezen met een even onmeetbare intelligentie,
en zijn wij, stumpertjes, eigenlijk niets meer dan een onderdeeltje van zijn/haar spijsvertering.
Als deze god niet zou bestaan,
zou hij/zij geboren worden op het moment dat het eerste intelligente leven sterft.
Vandaar dat ik dat bestaan een natuurwet noem.

Maar ook dat 'bestaan' is natuurlijk relatief.
Aangezien de factor tijd daar ontbreekt kan bestaan niet bestaan, want dat kost tijd.
Daarmee is het argument voor het bestaan van een god dus tevens een argument voor het niet bestaan van diezelfde god.
Bewezen is met deze argumenten niets,.... geloof ik.

Daarmee zie je dus ook dat niet alleen geloven maar ook niet geloven behoorlijk relatief is.
Einstein kwam zo dicht bij de oplossing, maar helaas zat hij te vast aan zijn materie.
En hij had tenslotte ook nog geen Mensa Goldcard...

mvg
Mensa2940

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ]