Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 19 Sep 2019, 08:48

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 04 Aug 2019, 06:09 

Of ik terug ben laat ik in het midden. Mijn leven is prima op orde na jaren van persoonlijk problemen en alcohol. Maar ik voel me geroepen om toch iets te zeggen van wat ik allemaal in de media lees.

Omtrent kinderbevrijdingsfront (Pedofilie)

Ik ben absoluut niet blij met de laatste weken wat ik allemaal verneem van media, en ik ben absoluut niet blij met welke statements dit gedaan wordt. Dat er meer en openlijk over pedofilie gepraat moet worden ben ik het als EX-activist zeker mee eens. Alleen kijkend in de tijd-geest van nu blijkt dit gewoon niet te kunnen en zeker niet met de geopperde 0 grens die Marthijn (weet ik zelf wil) en nu een ene Lucius/Nelson (niet zijn echte naam) ik zie een parallel met de tijd ik geradicaliseerd was. Mijn boodschap was scheidt de goede van de kwaaien de gene die voor een seksuele nul grens kiezen zullen nooit mijn zegen krijgen. Seksuele relaties kunnen niet op 0 jarige leeftijd beginnen, en ik ga niet uitleggen waarom, men snapt best wat ik daarmee bedoel.

Dat men zich wil tonen (op het toch al overdreven gedoe) op een Gay Pride is niet in deze tijdsgeest dit te doen! Veel mensen hebben serieuze problemen met pedofilie omdat zij niet begrepen worden door de maatschappij (mag zeggen dat ik nog steeds onder die categorie val) de hulpverlening komt omtrent pedofilie opgang. Veel jongeren hebben problemen met hun gevoelens en problemen die zij vroeger hebben ondervonden omtrent pedofilie. Er is hulp nodig voor deze groep, en daar gaan deze acties die nu gehouden worden niet aan bijdragen. In tegendeel, het gaat juist in hun nadeel werken want als we al niet als monsters gezien werden dan zal dat nu alleen maar erger worden.

Kinderbevrijdingsfront ? Serieus? Mijn missie blijft kinderen beschermen tegen wat dan ook wat mogelijk verkeerd voor hen kan zijn. En ja ik sta nog steeds open voor het verlagen van de leeftijdsgrens en ik denk ook zeker dat seksuele relaties met kinderen niet per definitie schadelijk hoeft te zijn. Maar wat ik al een paar keer nu hier heb gezegd (en ook in het verleden) dit is niet de tijd om over dit soort onderwerpen te praten, zeker niet met een media die ik nog steeds haat. Je zou kunnen zeggen Ricardo laat het aan je voorbij gaan, maar er is een punt gekomen dat ik wat zeggen moest over deze situatie in het belang van de mensen die problemen hebben gehad of nog steeds hebben met pedofilie.

Die 0 grens is niet het idee van iemand die Marthijn niet kent of Norbert niet kent, dit idee komt regelrecht vanuit hen (sommige dingen weet ik nu eenmaal) en het maakt mij ontiegelijk kwaad dat er gewoon op dezelfde voet verder wordt gegaan met veels te radicale standpunten die in helemaal niemands belang is. Pedofilie is de basis dat je houd van een kind, niet dat je er zo jong mogelijk seks mee hebben wilt. Ik blijf mijn punt altijd verdedigen dat pedofilie juist iets is wat veel meer is dan seksualiteit, maar seksualiteit brengt men teveel op de voorgrond zodat ik en anderen altijd zullen gezien worden als monsters.

Dus mijn conclusie is: Er is niks geleerd van de afgelopen jaren, er is geen gezonde alternatief gekomen om mensen met problemen serieus te ondersteunen met hun gevoelens (het zou men sieren) dit in het belang van deze mensen eens te doen. Een gezonde alternatief kan alleen nog gestart worden door mensen met het totaal pakket gevoelens voor kinderen die niet gebaseerd is alleen op seksualiteit, want dat is wat nu op de voorgrond treed.

Mijn advies is dus opheffen dat gehele kinderbevrijdingsfront
Een nieuw alternatief starten met hulp van hulpverlening om mensen met gevoelens voor kinderen te kunnen helpen
Stoppen met het op de voorgrond brengen van seks met kinderen, stop te zeggen dat kinderen zelf kunnen kiezen (kuch 0 grens)
Keer de negatieve tijd om wat men denkt van pedofilie, er is meer veel meer dan alleen lust en seks

Voor geïnteresseerde: Twitter @Ricardo44669375

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 18 Aug 2019, 08:30 
Site Admin

Ricardo

Welkom terug ;)
Provocatie kan een middel zijn om ergens aandacht voor te vragen. Maar ik ben het met je eens dat het in deze aangelegenheid
veel meer irritatie/ergernis zal oproepen dan dat het ook maar enigszins bijdraagt aan een oplossing.
Een beetje meer tact en minder schoppen zou hééééél welkom zijn.
Maar we mogen ons wel even afvragen in hoeverre het de media weer zijn die hier hun kans grijpen om e.e.a. negatief te laten uitpakken.
Inzake een 0-grens heb ik andere argumenten gehoord (dacht ook van Marthijn) dan een aanname dat op elke leeftijd alles maar moet mogen en kunnen.
Eerder duidt men erop dat er ter bescherming (voldoende ?) andere, ook wettelijke mogelijkheden zijn om misbruik aan te pakken.
Een keiharde leeftijdsgrens (op welke leeftijd dan ook) laat te allen tijde mensen met een late ontwikkeling onbeschermd
en staat de ontwikkeling van vroegbloeiers behoorlijk in de weg.
Daar komt bij dat het vervolgens aan een dergelijk verbod op leeftijd koppelen van elke kleinigheid als zijnde seks,
alleen maar het meest preutse gedachtengoed in de kaart speelt.
Het land van de onbegrensde mogelijkheden maakt het zo mogelijk veel onmogelijk te maken.
Daarbij ontstaan er opvattingen die mogelijk ook hun negatieve kanten meebrengen.
Ik geef Azië maar weer eens als voorbeeld;
Een kleine huilende baby wordt nogal eens getroost door met zijn frutseltje te spelen. Door moeder, maar ook door familie, incl broertjes, zusjes neefjes etc.
Blijkbaar gaat men er ook vanuit dat dit de lichamelijke en emotionele ontwikkeling ten goede komt en ik heb het gevoel dat dit klopt.
Hetzij dan natuurlijk fustraties op volwassen leeftijd als er niemand te vinden is om aan dat frutseltje te spelen.
Maar aan dat geslacht spelen is wel gelijk een seksuele handeling.
Als ik in Vietnam was getrouwd en een kleine had gekregen, dan had ik of daar heibel met m'n schoonfamilie omdat ik te beroerd ben om zorgzaam
te zijn voor m'n kind of ik liep het risico dat ze me hier in NL opsloten voor mijn handelingen.

Ergo: wordt vervolgd

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Aug 2019, 12:54 

Hoe het elders anders kan, wonen wij/ik hier in Nederland waarin de meerderheid al preuts zat is. Maar dergelijke onderwerpen zoals pedofilie zijn niet normaal in discussie vorm te voeren laat staan om seksueel contact tussen kind en volwassenen te propageren vanaf die nul grens. Realisme is wat mij betreft meer op zijn plaats, en de discussie moet voorzichtig gevoerd worden door mensen vooral jonge mensen om zich zelf te kunnen laten zien zij geen monsters zijn. Stop it now probeert zelfs onderscheid te maken tussen iets voelen en daad werkelijk iets doen. Dat is in mijn opzicht het juiste om mee te beginnen. De scheiding waar ik in het verleden ook al over had tussen mensen die kinderen lief hebben of, mensen die kinderen lief hebben enkel voor hun lust.

Als je als vereniging een tot 3 keer veroordeelde man als voorzitter maakt, vraag ik mij daadwerkelijk af waar ik al die tijd mee bezig ben geweest. Ik was tegen 2 groepen bezig om onderscheid te maken. Fijn de afloop van dat kennen we allemaal en het voegt ook weinig hier toe.

Het gaat er mij om dat de discussie zich niet moet richten op seksuele relaties, maar zich juist moet richten op vriendschap die wel degelijk mogelijk is tussen jong en oud.

Om te beginnen zou het handig zijn dat media seksueel misbruik met de juiste termen benoemt zonder daar een hele groep voor verantwoordelijk te stellen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 29 Aug 2019, 14:43 
Site Admin

Ricardo

Dat we hier in Nederland wonen klopt. En dat het probleem al heel lang speelt en er nauwelijks op een normale manier over te discussiëren valt
staat als een paal boven water.
En juist dat zou m.i. een reden moeten zijn om een situatie elders niet zomaar even terzijde te schuiven.

Als we hier naar NL kijken, laat ik maar eens een (ook jou bekende) situatie aanhalen van alweer jaren geleden,
dan zagen we de heksenjacht wel hele bizarre vormen aannemen.
Protesten in Deventer en een heuse jacht op een paar 'pedo's'. Mannekes van net tegen hun puberteit die in de camera zeiden "Ze moesten ze allemaal dood maken"
Intussen is die leeftijdsgroep nu zo oud dat we ze bij de hulpverlening zien binnen druppelen.
(Misschien loopt dat gastje er zelf wel bij)
En er is een verandering: het is de nieuwe generatie brave pedofielen die alleen maar last hebben van HUN gevoelens en die geen kind zullen aanraken.
Ze stikken van de angst dat HUN probleem HUN leven zal verwoesten als het in hun omgeving bekend wordt.
Wat er wel of niet met een kind mag, daar hoor je ze nauwelijks over.
Ze discussiëren niet, ze distantiëren. Het gesprek gaat niet over kinderen !
Ze ontlopen die punten zoals een grens tussen een seksuele relatie of alleen maar vriendschap.
Ze zitten tot hun nek in de verdediging.
Daarmee heb ik ook grote bedenkingen bij de waarde van hun "brave Hendrik-houding"

Maar we zien in elk geval wel dat de absurde omstandigheden op deze jongkies een dermate invloed hebben
dat er waarlijk sprake is van een nieuwe lichting pedo's.
En juist dat is voor mij een reden om straks juist wel die omstandigheden in een andere cultuur bespreekbaar te maken en eens hardop te vragen
of wij de pedofielen en ons pedo-probleem hier niet zelf kweken en in stand houden.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 08 Sep 2019, 14:25 
Site Admin

Wij leven in Nederland in een westerse cultuur. Als er hier op bepaalde gebieden problemen zijn,
dan lijkt het mij een goede zaak om in andere culturen te durven kijken en vergelijken.
Ik neem daartoe Vietnam, omdat ik daar tenslotte -alle periodes bij elkaar opgeteld- zo'n zes jaar heb vertoefd.
Natuurlijk zijn er in Vietnam mistoestanden, ook seksueel misbruik.
Armoede en sociale ongelijkheid zijn wereldwijd een prima fundering voor dat soort toestanden.
Dus ontkennen dat er kindermisbruik en kindermishandeling voorkomt heeft geen zin.
Wat wel zin heeft is om daar dan dezelfde toets op los te laten die we hier zo vaak horen;
In hoeveel gevallen zijn het geen pedofielen die het misbruik plegen, maar familie of gelegenheidskandidaten.
De vrouw in het ziekenhuis of andere redenen voor 'te lang droogstaan'

En dan valt mij wat op; Die groep echte pedofielen, zoals we die hier kennen,... die zie je daar ook wel eens.
dat zijn dan die van hier, die daar op vakantie zijn.
Om het sarcastisch te zeggen; Ik zie die groep autochtone Vietnamezen niet hun handdoeken tijdig uitspreiden bij de zandbak of het kikkerbadje
om zich van de beste plekken te verzekeren.

Dat vrijere gedrag op lichamelijk gebied naar hun kinderen toe leidt blijkbaar niet tot een explosie van landsvoorraad pedofielen.
Integendeel zou je eerder zeggen.
Als je dat omdraait zou je bij de vraag moeten komen of wij (westers) die meuk niet zelf veroorzaken.
Een geaardheid ja, maar aangeboren of na de geboorte ontwikkeld, daarover staat het nodige open.
Als we daarbij optellen, dat gemak waarmee hier in tien a vijftien jaar een herkenbare nieuwe lichting pedo's ontstaat
dan is de vraag toch echt gerechtvaardigd;
Kweken we dit probleem hier zelf ???

Een pedofiel (pedoseksueel zelfs want veroordeeld) die de kaarten eens opnieuw wil schudden
en met dat vingertje durft te wijzen naar juist die heksenjagers...
Ik kan me de storm aan tegenwind al voorstellen. Makkelijk scoren immers, eens een viespeuk blijft een viespeuk etc.
Maar dat was de vraag niet. Vraag is of we, als we kinderen zeggen te willen beschermen, voorbij mogen gaan aan de vraag
wie waarvoor verantwoordelijk is.
Nu hoor je niet zomaar een beschuldigend vingertje uit te steken zonder dingen enigszins te onderbouwen,
ook al is de andere partij daar niet altijd zo vies van.
De rest van mijn verhaal laat ik wachten tot na mijn vakantie (dus over een kleine twee maanden).
Eerst even opwarmen en uitblazen voordat ik me in die voorgenoemde storm waag.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Sep 2019, 13:03 

Jean Op den Kamp wrote:
Ricardo

Dat we hier in Nederland wonen klopt. En dat het probleem al heel lang speelt en er nauwelijks op een normale manier over te discussiëren valt
staat als een paal boven water.
En juist dat zou m.i. een reden moeten zijn om een situatie elders niet zomaar even terzijde te schuiven.

Als we hier naar NL kijken, laat ik maar eens een (ook jou bekende) situatie aanhalen van alweer jaren geleden,
dan zagen we de heksenjacht wel hele bizarre vormen aannemen.
Protesten in Deventer en een heuse jacht op een paar 'pedo's'. Mannekes van net tegen hun puberteit die in de camera zeiden "Ze moesten ze allemaal dood maken"
Intussen is die leeftijdsgroep nu zo oud dat we ze bij de hulpverlening zien binnen druppelen.
(Misschien loopt dat gastje er zelf wel bij)
En er is een verandering: het is de nieuwe generatie brave pedofielen die alleen maar last hebben van HUN gevoelens en die geen kind zullen aanraken.
Ze stikken van de angst dat HUN probleem HUN leven zal verwoesten als het in hun omgeving bekend wordt.
Wat er wel of niet met een kind mag, daar hoor je ze nauwelijks over.
Ze discussiëren niet, ze distantiëren. Het gesprek gaat niet over kinderen !
Ze ontlopen die punten zoals een grens tussen een seksuele relatie of alleen maar vriendschap.
Ze zitten tot hun nek in de verdediging.
Daarmee heb ik ook grote bedenkingen bij de waarde van hun "brave Hendrik-houding"

Maar we zien in elk geval wel dat de absurde omstandigheden op deze jongkies een dermate invloed hebben
dat er waarlijk sprake is van een nieuwe lichting pedo's.
En juist dat is voor mij een reden om straks juist wel die omstandigheden in een andere cultuur bespreekbaar te maken en eens hardop te vragen
of wij de pedofielen en ons pedo-probleem hier niet zelf kweken en in stand houden.

Problemen in stand houden heeft merendeel te maken met een media dat seksuele delicten steeds verkeerd blijft omschrijven en graag sensatie blijft kweken omtrent pedofilie. Nu de elite weinig tot niks meer doen in de media is in elk geval een vooruitgang. Alhoewel je een flyer-actie op de gay pride nog grote vraag tekens kan zetten.

Die heksenjachten heeft sporen achter gelaten veel in negatieve zin. Ook hierin is de media de volledige schuldige door het onderwerp sensationeel aan te pakken. Hoe lachwekkend was die laatste EO uitzending? Dat ze op het eind zeiden dat ik nog iets van me heb laten horen, wat gewoon een sensationele leugen was.

Wat moeten we doen om pedofilie bespreekbaar te maken ik zit tegenwoordig op twitter met de hashtag NOMAP er is een heuse groep die duidelijk willen maken dat mensen met gevoelens voor kinderen meestal niet degene zijn die kinderen misbruiken en willen acceptatie voor hun gevoelens in plaats van te worden gecriminaliseerd. Ik vrees dat de nieuwe lichting in de kast blijft zitten en hun gevoelens weg zullen drukken. Zolang er geen zichtbaar verandering in de maatschappij plaats vind, zal alles alleen maar erger worden. Er is geen ruimte voor nuance, voor het volk staan we op één lijn met ISIS terroristen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC