Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 24 Feb 2019, 04:43

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 14 Aug 2016, 14:50 
Site Admin

.

Aan alles komt een einde

Op 12 september valt het doek. Niet voor BT, maar voor de plek waar het inmiddels al weer jaren geleden begon.
NuJij stopt

Slachtoff.. Overlevers van seksueel kindermisbruik raakten in gesprek met een dader, op het oh zo open reactieforum van Nu.nl
Een gesprek met weinig kansen uiteraard.
Niet dat er geen behoefte bestond aan ruimte voor een dergelijk gesprek hoor. De echte betrokkenen kwamen maar zelden aan het woord.
Alles werd overschreeuwd door buitenstaanders die zelfs voor slachtoffers wel invulden wat die er van moesten vinden.
Telkens als een gesprek inhoud begon te krijgen dook de moderatie van Nujij op en hup, daar ging weer een account op zwart.
Het koste Sophie e.a. tientallen accounts en mij meer dan die van hun samen.
Sophie was degene die daar behoorlijk pissig over werd en ze besloot dat die gewenste ruimte er wel moest komen.
Zo ontstond het plan voor Broken Tulip. Deze site is opgebouwd door een slachtoffer.
De gelukwensen van Nujij.nl bestonden uit dreigementen dat ze ons zouden laten blacklisten als ik nog een account aanmaakte.
redactie Nu.nl wrote:
Het discussieren over nieuws is de afgelopen jaren verplaatst naar sociale media als Facebook en Twitter.

Dat merken we hier ook. Soms lijkt het inderdaad of we aan een dood paard staan te trekken.
Maar een paar keer een link op twitter en gelijk zien we hier het aantal bezoekers omhoog gaan.
Ook de aantallen views geven aan dat er best gelezen wordt.
Om ons heen zijn veel sites verdwenen. SKPA, Save the Kids, Overvonne, musketeers
Stoppen of doorgaan ?
In een tijd dat er zoveel veranderingen gaande zijn is het wel erg makkelijk om de handdoek in de ring te gooien.
Voorlopig hangt die handdoek van BT nog stevig op het haakje.
Sophie wordt zeker gemist, en het is jammer dat ze het afscheid van Nujij.nl niet heeft mogen meemaken.
Ik ben nog eens kort gaan kijken op Nujij, de reacties op hun eigen artikel over dat stoppen per 12 september...
De eerste pagina die in beeld kwam de eerste 100 reacties bekeken en 27x "verwijderd door redactie" geteld.
Sorry Nujij, jullie hadden nooit een moderatie (terecht dat ze redactie schrijven) maar een beleid.
Het ging jullie nooit om de mening van de lezers, maar om het gebruiken van een reactieforum om 'kleur' te geven aan "de mening van het volk"
Ik heb geen idee of Broken Tulip Nu.nl ook gaat overleven.
De toelichting die jullie zelf geven op het einde van Nujij kan net zo gekleurd zijn als al die jaren forum.
Wie twitter volgt kan merken dat jullie nieuws op Nu.nl steeds meer achter die berichten aan loopt en zeker in een weekend
valt het aantal nieuwe berichten heel hard tegen.
Welke impact het wegvagen van jullie reageerders op de overgebleven nieussite gaat hebben, we gaan het zien de komenden jaren...

Met Sophie kan ik niet meer toasten, maar een goed glas laat ik me vanavond niet ontgaan...

Op Sophie

Image

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 14 Aug 2016, 15:01 

En toast vooral ook op jezelf.
Jij bent het jochie dat het hier wel blijft volhouden.

Laten we toasten op de komende jaren BT.

Blijf doorgaan jochie!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC