.Hoe gaat het nu met Sytze ?gelet op zijn woonsituatie in AmersfoortDe afgelopen dagen waren warm, m'n glazen bol zocht verkoeling,
maar in de wetenschap dat het bij Sytze in z'n optrekje vast ook warm zou zijn.
Een normaal mens gaat dan buiten vertoeven.
Is Sytze dan niet normaal of is zijn woonsituatie dat niet ?
Je kunt immers (met of zonder bol) dingen van alle kanten bekijken.
Als je wekelijks je inkopen moet doen onder begeleiding van een LDH vrijwilligster, dan ligt een ommetje in je uppie
door de buurt niet direct voor de hand.
Balkon of tuin heeft hij niet dus dat werd binnen peentjes zweten.
Dat brengt mij bij een vraag Sytze:
Jouw uitleg over het ontbreken van een buiten galerij (jullie voordeuren zijn binnen aan een gang) riep een herinnering op
aan die 'juf' met die kleuters bij je deur.
"Ze wilde de kinderen het verschil tussen hoog en laag uitleggen ! "
Begrijp ik dan goed, dat dit binnen op de gang was ???
Zo ja, dan kan ik van alle kanten door mijn bol kijken, maar ik zie niet wat ik daaraan dan nog heb uit te leggen.Sytze stelt bij herhaling, dat hij nu (zonder behandeling) al jaren niet in herhaling is gevallen.
Mijn glazen bol hikt als hij deze zin terug leest

Maar zonder over Sytze te oordelen levert de bol door van de andere kant te kijken opeens een ander argument op;
Hij woont daar nu ook al jaren (ruim 2 jaar) en 'klaagt' dat mensen die best normaal naar hem willen doen angstig zijn
om als pedovriendje weggezet te worden.
Maar het wil wel ook zeggen dat daar al twee jaar wordt gewoond en dat er wel degelijk positieve ontwikkelingen zijn.
Daarnaast is er in die twee jaar blijkbaar ook geen aanslag op meneer gepleegd.
Toen ik zijn situatie met deskundigen besprak werd daar ook op gewezen, in die zin dat er in de praktijk niet wordt ingezet
op ondersteuning van die bestaande situatie en op het bevorderen van positieve acceptatie.
De kleine dingen die het doen, iets waar ik ook al wel vaker op heb gewezen.
Wel of niet zonder gevaar voor eigen lijf naar buiten kunnen in je eigen wijk, dat zijn nou zaken die wel eens opgenomen kunnen worden met dat wijkteam.
En als duidelijk blijkt dat dat niet kan, dan zijn er nieuwe en steekhoudende argumenten om in te zetten op een verhuizing.
Die mogelijkheden en in de andere richting onmogelijkheden zetten we in een volgende posting wel eens naast elkaar...
(als mijn bolletje weer een beetje is afgekoeld)
...