Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 02 Dec 2022, 00:06

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vloeken!!!
Unread postPosted: 11 Jul 2010, 11:37 
Site Admin

gerrit-vl wrote:
Ben erg benieuwd, maandag.
Had het eigenlijk ook niet meer verwacht.
Maar volgens mij is je innerlijke verandering ook door testosteron niet meer terug te draaien!
:roll:

Gerrit,
Daar ga ik persoonlijk ook vanuit. Maar er heeft mijn hele leven iets niet geklopt met mij en dat (letterlijk) klotenhormoon.
Op vragen waarom ik nu boven de vijftig lach om mijn persoonlijke records van toen ik net in de twintig was, daarop komen maar geen antwoorden. Ja, misschien lacht ik wel makkelijker, sterker nog, ik lach wel degelijk makkelijker. Maar die humor staat toch in schril contrast met een vijftiger met een betere conditie en hogere prestaties als toen diezelfde persoon twintiger was. En jij kent me... Als ik nu zeg dat ik me zonder dat pokke hormoon in mijn lijf veel meer vent voel als ooit onder normale hormonale condities, hoe zie je die kant...? En daarbij doel ik met vent niet op het n**kbeest, maar op mijn hele mens zijn. Zeg eens eerlijk, zou jij die eunuch in mij kwijt willen..............ik niet!!!

;) En jou ook niet natuurlijk :P

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 11 Jul 2010, 11:54 
Team Broken Tulip

Jean Op den Kamp wrote:
gerrit-vl wrote:
Ben erg benieuwd, maandag.
Had het eigenlijk ook niet meer verwacht.
Maar volgens mij is je innerlijke verandering ook door testosteron niet meer terug te draaien!
:roll:

Gerrit,
Daar ga ik persoonlijk ook vanuit. Maar er heeft mijn hele leven iets niet geklopt met mij en dat (letterlijk) klotenhormoon.
Op vragen waarom ik nu boven de vijftig lach om mijn persoonlijke records van toen ik net in de twintig was, daarop komen maar geen antwoorden. Ja, misschien lacht ik wel makkelijker, sterker nog, ik lach wel degelijk makkelijker. Maar die humor staat toch in schril contrast met een vijftiger met een betere conditie en hogere prestaties als toen diezelfde persoon twintiger was. En jij kent me... Als ik nu zeg dat ik me zonder dat pokke hormoon in mijn lijf veel meer vent voel als ooit onder normale hormonale condities, hoe zie je die kant...? En daarbij doel ik met vent niet op het n**kbeest, maar op mijn hele mens zijn. Zeg eens eerlijk, zou jij die eunuch in mij kwijt willen..............ik niet!!!

;) En jou ook niet natuurlijk :P

Eunuch of niet, "En daarbij doel ik met vent niet op het n**kbeest, maar op mijn hele mens zijn." De mens heeft net iets meer gekregen dan de beesten. En de hele sexualiteit is zeker een belangrijk onderdeel, maar haalt het niet bij ons vermogen om lief te hebben.
Hou het maar gewoon bij je onderschrift - voor mij is dat genoeg.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 15 Jul 2010, 14:30 
Site Admin

ikzelf wrote:
Maar er heeft mijn hele leven iets niet geklopt met mij en dat (letterlijk) klotenhormoon.

Tja,
het lijkt er op dat ik dat ook nu weer ga zien. Gerrit heeft maandag al mogen meemaken hoe ik een jeukaanval kreeg. Reactie op mijn eigen zweet. Aquagene puritis (waternetelroos)
Twee nieuwe pijnlijke onstekingen in mijn gezicht. Vanmorgen toen ik me wilde gaan douchen uit het niets een koortsaanval.
Gelukkig hebben ze hier in het ziekenhuis mijn gegevens nog van een paar jaar terug. De dermatoloog van toen is inmiddels met pensioen, maar ze kennen de situatie van een uitbehandelde patiënt. Begrijpen wat het betekent als die jeuk nu terug komt. Er was me toen al toegezegd dat in noodgevallen ook Goes over een UV-b cabine beschikt. Er is een urgentie consult geregeld en ik kan dus a.s. Maandag al terecht.
De urologie in het Dijkzicht in Rotterdam gaat de zaak overnemen van Goes, maar daar kan ik helaas pas 24 augustus voor het eerst terecht.

Wat dit de komende tijd gaat brengen kan ik niet zeggen. Zo mogelijk zal ik hier wel berichten.
Negatief zie ik dingen absoluut nog niet. Ik wil mijn kansen. Kort lontje herken ik ook nog niet.
Maar er hangt een onbeschrijfelijk gevoel van onbehagen over me, alsof ik dit hele lichaam zo niet wil. Geen idee hoe ik dit zou moeten uitleggen. Ik voelde me de laatste tijd figuurlijk lekker in mijn vel... nu in elk geval letterlijk helemaal niet.
Er klopt wat niet met die pokkezooi

Aanstaande dinsdag nog een consult bij de psieg, dan gaat die lekker vier weken op vakantie. Gaat dat ff mooi uitkomen :cry: :( :?

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 16 Jul 2010, 13:01 
Site Admin

Leuk?

Nee, niet alle verhalen zijn leuk. Maar bij een eerlijk beeld horen ook de niet leuke kanten.

Lichen sclerosus is een hardnekkige aandoening. Echt kwijtraken doe je dat niet zomaar. Bij vrouwen zijn de misvormingen en vergroeiingen vaak ernstiger dan bij mannen.....
en dan opeens ben je als eunuch niet zomaar man... opeens wordt je toch geconfronteerd met een behoorlijk agressieve variant. Besnijden is normaal een goede oplossing bij een vent.
Het heeft weinig geholpen.
Doet het pijn?
Nou, als ik kijk dat ik voor de zoveelste keer op de wachtlijst sta voor een injectie in mijn staartbeen bij de pijnpoli... en ik bedenk dat ze daar voor die prik een dagopname van maken, waardoor er een prijskaartje van 1400 euro komt te hangen aan die ingreep.
Als ik bekijk dat de uroloog uit de losse pols even een herhalings recept schrijft voor een heel jaar chemocastratie... Dus vier keer Zoladex keer 600 euro is 2400 euro
en ik bedenk dan dat hij dat waarschijnlijk doet om daardoor geen vervolg afspraak te hoeven maken voor iets waar nog niemand kaas van heeft gegeten...

Als ik dan nu (vanmorgen) pijnlijk plas, en na mijn plas het bloed uit de urinebuis drupt,
terwijl ik zie hoe die lichen de zaak verwoest, en ik geen idee heb hoe het zich naar binnen vreet, er geen uitleg is wat waar wanneer wie moet ingrijpen voor het ook inwendig te laat is...
en ik zie dan dat het hier in NL in de zorg ondanks dat gesmijt met geld blijkbaar teveel gevraagd is om een vervolg afspraak te krijgen, even dat stukje controlle op een situatie waarvan we weten dat het NIET in orde is. Terwijl me is uitgelegd dat we dit moeten zien als een voorstadium van peniskanker. Even vijf minuten menselijkheid en de zaak mee in de gaten houden.
Ja dan doet het vreselijk pijn om te merken welk verloren k*tland Nederland is geworden op het gebied van wat wij nog zorg durven noemen...
Dat zou iederen pijn moeten doen.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 16 Jul 2010, 13:30 
Site Admin

misschien stomme vraag maar met die krampen erbij...kan het zijn dat je een blaas ontsteking ook nog heb die uit de hand loopt? en is je prostaat ook al gcheckt??
zou dit wel allemaal meenemen en bij de uroloog neerleggen!
Blaasonsteking kan natuurlijk 'gewoon' via de huisarts onderzocht worden. Prostaat mogelijk eerste onderzoek ook.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 16 Jul 2010, 13:43 
Site Admin

Sophie Tulp wrote:
misschien stomme vraag maar met die krampen erbij...kan het zijn dat je een blaas ontsteking ook nog heb die uit de hand loopt? en is je prostaat ook al gcheckt??
zou dit wel allemaal meenemen en bij de uroloog neerleggen!
Blaasonsteking kan natuurlijk 'gewoon' via de huisarts onderzocht worden. Prostaat mogelijk eerste onderzoek ook.

Blaasontsteking, prostaat,... zou inderdaad bij een uroloog thuishoren. Iemand die je niet vlug weer zonder vervolgafspraak op straat zet. De pijn en de bloeding komt uit het voorste deel van de plasbuis, is dan na die plas ook niet meer vermengd maar duidelijk helder vers bloed.

Afgelopen vrijdag heeft de huisarts die lichen nog bekeken en twee nieuwe verwijzingen uitgeschreven. Dit zijn geen problemen niveau huisarts, en hij heeft daarom samen met mij voor een nieuwe verwijzing gekozen en niet voor het vragen van een second opinion.
Het vertrouwen in die eerste uroloog is absoluut weg, en het heeft weing zin om daar nog een derde keer aan te kloppen.Maar mogelijk heb je begrepen dat ik 24 augustus al terecht kan, dus geen reden voor zorgen...

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 16 Jul 2010, 13:46 
Site Admin

ja al begrepen, het waren ook eerste brainstorm dingen die me te binnenschoten. In principe moest er al naar gekeken zijn maar ja je hoort wel vaker dat iets simpels over het hoofd gezien is, saffie?

Ik had het gelezen en het is nog een 5 weken afzien dus. Ben wel blij dat je er voor gaat!!

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 16 Jul 2010, 13:58 
Team Broken Tulip

Jean Op den Kamp wrote:
Even vijf minuten menselijkheid en de zaak mee in de gaten houden.
Ja dan doet het vreselijk pijn om te merken welk verloren k*tland Nederland is geworden op het gebied van wat wij nog zorg durven noemen...
Dat zou iedereen pijn moeten doen.

Menselijkheid in de zorg wordt gezien als inefficiëntie.
Ik vind het onbegrijpelijk dat zo veel zorgmedewerkers dat gewoon maar kunnen accepteren, of in elk geval niet het lef hebben zich ertegen te verzetten.
Zorg is geen productiewerk.
Menselijkheid zou een eis moeten zijn, een kwaliteit waaraan waarde wordt gehecht.
Maar hechten doen ze alleen met bloederige wonden, anders kost het te veel tijd.

Met zorg heeft het niks meer te maken, al jaren niet.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 16 Jul 2010, 14:06 
Site Admin

Jawel hoor,...
het zal ze een zorg wezen

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 19 Jul 2010, 11:09 
Site Admin

Vloeken?
Nee, vloeken deed ze net niet. Maar het stond haar wel duidelijk tegen dat artsen zoals zij regelmatig worden geconfronteerd met mensen die met klachten in de schaamstreek veel te lang hebben gewacht..................omdat ze zich schaamden.
Het feit dat er veel te lang is gewacht omdat de patiënt zonder uitleg en zonder vervolgafspraak op straat stond is nog veel beschamender.
Vanaf woensdag drie keer per week in de UV-b. Deze bestraling moet me ivm die jeuk tijd geven om toch zelf te proberen die Testosteron er weer onder te krijgen. Het geeft ook lucht om met de psieg te bekijken wat de gevolgen voor mijn gevoelens zijn als die T-waarde weer normaal zou worden. En de komende maanden heel regelmatig onder controlle met die lichen, kans om dat nog onder bedwang te krijgen is heel klein. Maar niets doen gaat goed fout.
Mijn afspraak met de urologie in R'dam pas op 24 augustus vond ze compleet onverantwoord. Ik heb me bij de huisartsenpost terug moeten melden met die afspraak en zo moet er bekeken of er een urgentie mogelijk is. Die zullen nu vanmiddag waarschijnlijk terug bellen. Dan bellen ze me wakker, want ook de vermoeidheid is terug. Ik val haast om. Zie mijn eigen handen trillen boven de toetsen. Dus maar eens een uurtje dimmen...

Vloeken?
Ja natuurlijk vloek ik inwendig. Dat zou u waarschijnlijk ook doen onder deze omstandigheden.
Of het helpt? Doet dat er nog wat toe dan? Het raakt me niet eens meer echt persoonlijk. Het is meer een,...dit mag toch niet waar zijn.

zou mijn leven ooit

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC