Broken Tulip

Heb respect voor ieder mens, ze hebben het hard nodig....
It is currently 18 Sep 2020, 08:31

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 24 Mar 2016, 16:17 
Site Admin

Parijs, Brussel........ Amsterdam

Lees voor Amsterdam maar gerust Schiphol, want daar gaat het over.
Onderstaande quote is maar een voorbeeld -van 5 januari 2015- om duidelijk te maken dat deze waarschuwing niet nieuw is.
Diverse keren heb ik hier op gewezen, niet alleen in postings, maar ook op twitter en in reacties op andere sites.
Belangrijker nog, ik heb dit ook aangegeven bij het inchecken (Malaysia-airlines), bij aanwezige marechaussee en bij de paspoortcontrole...

Quote:
Als ik bedenk welke ellende ons keer op keer wordt aangedaan op Schiphol,
in de vorm van wat allemaal niet mee mag,
in de vorm van talrijke controles waarbij je middels scan bijna in je nakie wordt gezet,
in de vorm van ellelange rijen aan de paspoortcontrole waar een gek elke dag zonder vooraf te hoeven plannen
met een b** tussen honderden mensen kan gaan staan
...allemaal voor onze eigen
"veiligheid"

De hele posting vind je HIER

Wie op Schiphol zijn bagage heeft ingechecked zal vervolgens door de paspoortcontrole moeten om in de luchthaven te komen.
Daartoe gaat hij/zij van de incheckbalie retour via het publieke deel naar de paspoortcontrole.
In de tijd dat de handbagage ook gewogen moest worden (extra veiligheidsmaatregel) was mijn koffertje te zwaar.
Twee droogworsten en blok kaas zolang aan mijn ouders gegeven en nadat er een plakker aan mijn koffertje zat...
gingen worsten en kaas er weer in.

Publiek -meest familie en andere uitzwaaiers- staan mee te dringen tot aan de balies en tot aan de rijen wachtenden voor de paspoortcontrole.
Die mensen zijn niet gecontroleerd. Laadt thuis op het gemak een rugzak, pak de trein en op alle gangbare uren staan minstens 100 mensen
klaar voor ook snode plannen.
Lijkt erop dat dit precies is wat in Brussel is gebeurd.
Een gigantische blunder in de hele opzet van de beveiliging. Een grijze vlek dus waar risico niet is afgedekt.
Vergelijk het eens met Ho Chi Minh. Daar staat het publiek buiten aan de hal. Als reiziger ga je eerst door een soort entree hal
en zo'n 30 meter verder kom je in een ruime overzichtelijke hal met de incheckbalies.
Na het afgeven van je bagage ga je door (zonder al die afscheidnemers om je heen) en als je bij de paspoortcontrole komt
ben je een slordige 150 meter van de ingang.

Vanmorgen maar eens naar Schiphol gebeld (0900-0141) met de vraag wie nou verantwoordelijk is voor de opzet van die beveiliging.
Het probleem was bekend en met mijn vraag over de verantwoordelijke werd ik doorverwezen naar de koninklijke marechaussee (0800-1814)
Die ging het probleem ook niet ontkennen, maar zij voeren slechts uit.
Voor die regie achter het "grandiose idee" werd ik weer verbonden met afdeling Schiphol.
Intussen weet ik dat ik op de site http://www.schiphol.nl een klachtenformulier kan vinden. :(

Uitgaande van het feit dat het probleem bekend is en ook niet wordt ontkend...
vraag ik me af wat het invullen van dat klachtenformulier gaat bijdragen aan een oplossing.
Ik vind de hele situatie zo absurd, dat ik moet denken aan zo'n actuele reclame:

Pak die zak,... reis op..... en druk af

Het moet toch echt een vakantiegevoel geven om daar aan het begin van een reis als slachtvee klaar te staan
voor de volgende gekken met een explosief.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 24 Mar 2016, 17:50 

Tis gewoon wachten op de eerste klap voor men wakker wordt. En dan gaat zoeken naar de zondebok waar ze het falen op kunnen afschuiven. Dat is NL.

Pas maar op dat ze jou niet oppakken, je hebt gekken mooi op het falen van de overheid gewezen.

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Unread postPosted: 24 Mar 2016, 18:15 
Site Admin

Klap?
Hun slag slaan bedoel je misschien.
Er is nu één volledige veiligheidsscan aan het begin. Extra service ook voor de reizigers. :mrgreen:
Hoef je niet opnieuw gecontroleerd te worden als je het vliegtuig ingaat.
Lekker lang in gevaar, gelijk alle drinken afgeven en als je nog een paar uur moet wachten kun je
tegen gepast tarief binnen nog wat te drinken krijgen.
Die omzet lijkt belangrijker dan de veiligheid.

zou mijn leven ooit
van meer waarde voor me worden
dan de wens om te willen zijn wie ik ben,
welke waarde zou ik wensen
aan dat leven toe te willen kennen...

tel. 06 57656027

Report this post
 Profile  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC