Mark is een PrrrlzzzhffftPrrrlzzzhffft is nog geen bestaand woord omdat er nog geen betekenis aan hangt. Een bijzonder onzelfstandig naamwoord dus.
Het is dus ook geen belediging.
Maar als lezer vormt u zich vast een mening en krijgt het woord betekenis.
Wees voorzichtig, het kan zomaar een belediging worden.
n.b. Mark is gewoon een voornaam.
Niet te verwarren dus met een onzelfstandig voornaamwoordMark, we kunnen trots op je zijn...
Echt, dat verschrikkelijke moment dat je ons moest vertellen dat we toch niet ff met onze commando's en zwaar geschut
de rampplek zeker gingen stellen en onze mensen terug halen,
toen had je eens een keer echte argumenten.
Het is gewoon te gevaarlijk en we moeten ons niet wijs maken dat we de middelen hebben om daar zo op te treden.
Machtsvertoon zou mogelijk veel meer geweld oproepen.
Zelf zei ik het een dikke week geleden al met heel andere woorden:
We hebben zolang geïnvesteerd in praten dat we er zelf in zijn gaan geloven. En nu staan we voor paal, we krijgen een dikke middelvinger en
zijn niet in staat om er nog iets tegen te doen
Maar beste Mark, daarmee blijven wel vragen open staan.
Die argumenten die ik je heb horen noemen, daarin is die laatste dagen helemaal niets veranderd.
Ik gun het je best dat je ook eens 24 uur echte mannentaal hebt mogen brallen en zekers, het klonk nog veelbelovend ook.
Maar dat we dat helemaal niet meer konden waarmaken, stond toch een paar dagen eerder ook heel duidelijk vast.
Wat is dit nu Mark, wat is er dan opeens in hooguit 48 uur zo veranderd dat je je grote woorden weer inslikt.
Eerst verandert je voorzichtige koers plotseling naar die van een vuurvreter en vervolgens kruip je weer in je mandje.
Het is natuurlijk een optie dat die grijze massa van jou niet optimaal functioneert.
Dat de realiteit zo langzaam tot je doordringt dat je pas na je grote woorden duidelijk wordt dat je niet meer in huis hebt dan dat; Grote woorden
Het zou dus
optie 1 zijn dat je inderdaad zo dom bent als die karikatuur die ik voor je heb uitgezocht op internet...
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat er achter de schermen weer eens andere belangen spelen.
Dat er andere argumenten zijn die wij maar weer niet moeten weten en die je mogelijk door anderen worden ingefluisterd.
Want Mark... Halloo, volg je het nog?? Ja ik hou bewust rekening met optie 1
Met onze "vriendschapsbanden" en onze "bondgenoten" zitten we al heel lang in datzelfde machteloze schuitje.
Het valt me nog van je mee dat je het sturen van de ME met waterkanonnen en traangas niet als mogelijkheid hebt geopperd.
Want waar haal je daar voldoende schoon water vandaan, en hoe kun je het verantwoorden om chemische wapens naar zo'n gebied te verzenden.
Bewaar die maar voor de eigen bevolking nietwaar.
En toch Mark ga ik ook rekening houden met optie 2. Een andere agenda, argumenten die wij maar weer liever niet moesten horen.
Want er zijn wel degelijk dingen veranderd in die 48 uur.
Er leek een redelijke balans in die strijd tussen regering en opstandelingen. Ondanks die inmenging van zowel Westerse als Russische zijde
leek het een patstelling.
Als je daar ten tonele had kunnen verschijnen met commando's die mogelijk een paar van de daders en dus kopstukken van het pro-russische front
in hun kladden hadden kunnen grijpen,
dan had dat net dat zetje kunnen zijn dat het evenwicht deed omslaan.
Dan hadden we daar tussen onze Oekkies gestaan als "vrienden" die ff geholpen hadden.
Maar gelet op de ontwikkelingen van de laatste dagen ziet het er meer en meer naar uit, dat die kopstukken van het pro-russia front
de plaat hebben gepoetst en dat de regering daar wel doorpakt op momenten waar wij inmiddels zo gewend zijn
om te diplomatieken.
Stel dat je daar kwam opdagen met je zwaar bewapende troepen op het moment dat Kiev de zaak had schoongeveegd...
dan stond je daar in het gastland van je "vrienden" met manschappen tot de tanden bewapend.
Niet als de "vrienden" die geholpen hadden het probleem op te lossen
maar als een pure provocatie
Wie fluistert jou allemaal wat in Mark? Hoe zit het nou echt met die prioriteiten waar jullie het de hele tijd over hebben?
Wie zijn er belangrijker, slachtoffers die terug gebracht moeten worden en hun nabestaanden,
of die eeuwige warrige spelletjes op het vlak van de wereldmacht.
Dat ik maar beter niet blindelings kan geloven in die zo logische argumenten die je ons voorschotelde is voor mij een degelijke
optie 2
Maar Mark, nu even tussen jou en mij...
Ben jij mogelijk een Prrrlzzzhffft ???
Moeten wij serieus rekening houden met
optie 3Dat je mogelijk zo stom bent als die mascotte hierboven
en dat je laat gebruiken voor spelletjes die nog harder stinken dan die vissen van Kostenrix
Een combinatie dus van optie 1 en 2